helaas blijft ze het wel proberen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
voor deze kat! (is het wel een kat?) zo vind ik dat mijn paard meer een hond is qua gedrag! Mossel schreef:Die van mij doet het ook, zelfs zo erg dat ze mee naar de wc moet anders schreeuwt ze alles bij elkaar. Kan niet normaal achter de laptop zitten enz. Ze ligt altijd bij me. En als ik maar iets ga doen waarbij ze niet mee kan moet ze zich flink laten horen. Gelukkig is ze ok momenten stil. Als ik haar zat ben gooi ik haar even het balkon op haha
Ze was twee keer ontsnapt .. twee keer aangereden, ribjes stuk etc.
AustriaTrick schreef:Joolien schreef:Dat is volgens mij echt kattendominantie. Hetzelfde als bij honden. Die laat je toch ook niet op je toetsenbord zitten
Eraf gooien betekent dat alle snoeren eraan gaangaat ze dan in hangen uit protest, is er geen 'kattenfluisteraar? '

Ja, de deur staat hier meestal open, wonen toch maar met z'n tweeën, dan heb je het wel door als iemand op de plee zit. En ze kan ook zeer verontwaardigd zijn als ze ergens niet mag liggen, als ik haar dan wegduw kan ik nagels in mijn arm verwachten en een zeer verontwaardigd hoofd + bijbehorende snauw
Gelukkig niets in zo'n mate dat het vervelend wordt. Joolien schreef:Sorry maar dat gelebber vind ik niet heel gezondze likken ook net zo rustig hun kont af nadat ze op de bak zijn geweest
Als ze het nog eens probeert zeg ik gewoon "nee" en dan stopt ze weer. Heeft een tijdje geduurd voordat ze dat echt door had (of tot dat ze er naar luisterde), maar met veel geduld en consequent zijn lukt het uiteindelijk wel denk ik.
Zal hetzelfde zijn met andere ongewenste gedragingen denk ik!
Ze is ook wel hardleers wat dat betreft (maar ook omdat ze sommige dingen van mijn vader wel mag en van de rest van het gezin niet, dus dat schiet ook niet op). Bij mij mag ze 's nachts niet op mijn slaapkamer, want ze is dan zo irritant.
Ze gaat dan op je kussen liggen, het liefst tegen je gezicht... Is vrij lastig ademhalen.
Dus ik sluit haar gewoon buiten.