Kat die altijd praat... (greengrap!)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:44

van mij mag mijn poes mijn armen en handen aflebberen wat ze wil, maar wil geen schuurtong in mijn gezicht :') helaas blijft ze het wel proberen _O-

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:45

Ik ben wel benieuwd naar een filmpje van het gemauw. :D

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:46

Ik heb ook een praat kat maar die doet het alleen als ik wat tegen haar zeg. :D

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:47

ja douche/wc ook, ze is hartstikke gek. xp
en je neus. die van mij eet niet als ik weg ben (vakantie dan)

@stef nee, moeder was zwerfkat, ze is gewoon een huis/tuin/keuken/wc ect kat.
ze is btw een cyper van kleur.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 15:47

zuske schreef:
Ik ben wel benieuwd naar een filmpje van het gemauw. :D

Heb helaas geen camera en geen kabeltje van telefoon :')

wollie2004

Re: Kat die altijd praat... (greengrap!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:06

en met de plantenspuit? (wel beetje uitkijken met je elktronica...)

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 16:07

wollie2004 schreef:
en met de plantenspuit? (wel beetje uitkijken met je elktronica...)

Vind ze leuk :D

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:09

Hahaha _/-\o_ voor deze kat! (is het wel een kat?) zo vind ik dat mijn paard meer een hond is qua gedrag!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:10

Die van mij doet het ook, zelfs zo erg dat ze mee naar de wc moet anders schreeuwt ze alles bij elkaar. Kan niet normaal achter de laptop zitten enz. Ze ligt altijd bij me. En als ik maar iets ga doen waarbij ze niet mee kan moet ze zich flink laten horen. Gelukkig is ze ok momenten stil. Als ik haar zat ben gooi ik haar even het balkon op haha

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 16:12

Mossel schreef:
Die van mij doet het ook, zelfs zo erg dat ze mee naar de wc moet anders schreeuwt ze alles bij elkaar. Kan niet normaal achter de laptop zitten enz. Ze ligt altijd bij me. En als ik maar iets ga doen waarbij ze niet mee kan moet ze zich flink laten horen. Gelukkig is ze ok momenten stil. Als ik haar zat ben gooi ik haar even het balkon op haha

Als ik die van mij buiten doe gaat ze op de weg liggen... :') Ze was twee keer ontsnapt .. twee keer aangereden, ribjes stuk etc.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:14

Die van mij heb ik afgeleerd mee te gaan naar de wc en onder de douche, voelde me altijd een beetje bekeken :')
Dat doet ze nu dus niet meer, alleen 's morgens zit ze vaak in de deuropening als ik mijn haar e.d. aan het doen ben

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:24

Bij ongewenst gedrag gebruik ik of de plantenspuit, of een blér. Als je goed hard Nee of EH! Roept geven de mijne het zo op, ik word door mijn moeder altijd gebombadeerd tot katten opvoeder als we er eentje bij nemen :')

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:46

Zulke kletsers zijn zeer vaak zo geworden omdat mensen er zo leuk op reageren, ze krijgen er aandacht voor. Veel mensen vinden het leuk en gezellig, totdat de kat meer gaat kletsen dan ze zelf willen. Maarja, dan heb je de kat het al aangeleerd en afleren is veeeeeel moeilijker.

Volgens mij werkt negeren nog altijd het beste maar dan moet je wel een lange adem hebben en consequent zijn. Niet meer reageren op het gemekker, iig niet met geluid! Een kat is van nature erg stil (oosterse rassen uitgezonderd) dus het is bijna altijd een aangeleerd probleem.
Ik heb zelf ook zo'n gezellige mauwer. Hoe meer ik erop reageer, hoe erger ze wordt. Reageer ik niet tot nauwelijks, dan wordt ze langzamerhand weer stiller.

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:45

Dat kletsen klinkt erg bekend. Mijn kater van net 5 jaar oud doet het al heel zijn leven. Of je nu wel of niet reageert hij verteld hele verhalen. Plus dat hij zo veel mogelijk bij me ligt. Als ik achter mijn pc zit ligt hij schuin achter me op de boekenkast mee te kijken, dat soort dingen. Maar tot nu toe vind ik het niet echt storend. Mee in de wc gaat hij niet maar hij wacht wel voor de deur. En als hij de kans krijgt stapt hij mee onder de douche (dan ook letterlijk onder de douche)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:16

AustriaTrick schreef:
Joolien schreef:
Dat is volgens mij echt kattendominantie. Hetzelfde als bij honden. Die laat je toch ook niet op je toetsenbord zitten :P

Eraf gooien betekent dat alle snoeren eraan gaan :j gaat ze dan in hangen uit protest, is er geen 'kattenfluisteraar? '

http://www.kattenfluisteraar.nl/
http://animal.discovery.com/tv/my-cat-from-hell/
:D

Maar ik denk niet dat er veel anders te zeggen valt dan inderdaad consequent zijn en blijven, strenger en consequenter dan dat je nu bent misschien/waarschijnlijk.
Hier overigens ook een kat die weleens de wc inglipt, zie je opeens een pootje onder de deur verschijnen en trekt ze de deur open. "Miauww?" *kijkt heel lief en geeft een kopje* :)) Ja, de deur staat hier meestal open, wonen toch maar met z'n tweeën, dan heb je het wel door als iemand op de plee zit. En ze kan ook zeer verontwaardigd zijn als ze ergens niet mag liggen, als ik haar dan wegduw kan ik nagels in mijn arm verwachten en een zeer verontwaardigd hoofd + bijbehorende snauw :+ Gelukkig niets in zo'n mate dat het vervelend wordt.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:22

Joolien schreef:
Sorry maar dat gelebber vind ik niet heel gezond :') ze likken ook net zo rustig hun kont af nadat ze op de bak zijn geweest :')

Mijn kat wil ook altijd en constant maar likken aan je. Zo smerig. Gelukkig weet ze ondertussen dat ik het niet op prijs stel, en eigenlijk doet ze het nog vooral bij mijn vader. Maar die laat ook alles toe. :') Als ze het nog eens probeert zeg ik gewoon "nee" en dan stopt ze weer. Heeft een tijdje geduurd voordat ze dat echt door had (of tot dat ze er naar luisterde), maar met veel geduld en consequent zijn lukt het uiteindelijk wel denk ik. :P Zal hetzelfde zijn met andere ongewenste gedragingen denk ik!

Ze kan trouwens ook heel wat kletsen, maar gelukkig (nog?) niet zo erg als de katten hier in het topic. :D
Ze moet wel constant bij je zijn. Op schoot, op je spullen, op je koffer, op je schone was, naast de gootsteen als je je tanden poetst... :') Ze is ook wel hardleers wat dat betreft (maar ook omdat ze sommige dingen van mijn vader wel mag en van de rest van het gezin niet, dus dat schiet ook niet op). Bij mij mag ze 's nachts niet op mijn slaapkamer, want ze is dan zo irritant. :o Ze gaat dan op je kussen liggen, het liefst tegen je gezicht... Is vrij lastig ademhalen. :+ Dus ik sluit haar gewoon buiten. :P

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:32

Ik heb hier een zeer aanhankelijke vreselijk kletsende kater, de heren kunnen het dus ook.
Ik las iets over aangeleerd, hij is bij me direct vanaf zijn moeder, en nee dit is niet aangeleerd.

Hier worden hele verhalen verteld, en als ik niet luister even een flinke kreet tussendoor.
Ik praat overigens niet altijd terug hoor, meestal hoef ik hem maar even aan te kijken en dan is het al goed.

Maar het beest spoort sowieso niet echt, want zodra ik ook maar een kuchje geef (of echt hoesten), komt ie heel bezorgd aan gesjeesd prrrrr pr prrrrrrrr, alsof er wat met me gebeurd.

Hij heeft geen aandacht tekort, want hij is samen met zijn broer hier gekomen.
Hij is alleen stapelgek op mij, want bij anderen doet ie het niet (owee als mijn man aan hem durft te komen).

Er wordt niet voor niets altijd gezegd: Katten hebben personeel, een hond heeft een baas'.
Ergens klopt het wel.

Overigens is deze wel afgericht :D
Niet op tafel tijdens eten, niet op aanrecht, niet op schoot of bank als we daar toevallig zitten te eten.
's nachts gewoon in de woonkamer met de kamerdeur dicht, ook als wij weg zijn (ook vanwege de hond).
Op de w.c of douche ook niet, klaar.

En hij kan 'zit' op commando en high five.

Ik lig niet echt wakker van het geklets eigenlijk, als ik hem niet hoor vraag ik me zelfs af of ie nog wel leeft.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:15

oh mijn kat is echt een heerlijk rustige poes dus haha. Zeer graag aandacht maar als het niet kan vind ze het ook goed. ze komt bij me in bed liggen en liefst op mijn hoofdkussen maar duw ik ze eraf dan duikt ze netjes haar mandje in. Mauwen is afgeleerd. Deed ze enorm toen ze hier kwam (5 jaartoen) maar nooit op gereageerd kostte maandenlang wel slaap maar het is gelukt (ze was ook nog niet geholpen toen ze hier kwam en denk dat hormonen ook mee speelden). Met pootje krabben tegen de deur als ze ergens in wil is niet afgeleerd dus we staan nog wel eens op haha. Nu ligt ze ook rustig op schoot bij mijn pa zonder aandacht te eisen maar ze moet wel bij iemand op schoot kunnen liggen.