Gebakken spons.. wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn159

Re: Gebakken spons.. wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:57

Los laten lopen met een muilkorfje??
Niet de leukste oplossing en debiel dat het nodig is maar dan kunnen ze in elk geval nog los!

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:10

honden zijn niet onrein voor de islam ze zijn vaak bang van honden omdat het daar niet aan orde is dat een hond binnen zit die leven buiten als wilde honden en dat zijn geen lieverdjes. Maar goed dan hebben ze het recht niet om dat te doen vind ik ook erg kunnen jullie niet een gesprek aangaan

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:08

Wilawander schreef:
Wildwings@ het is algemeen bekend dat de meeste buitenlanders met hoofddoeken nou niet bepaald diervriendelijk zijn zoals wij nederlanders (uiterraard zijn er uitzonderingen)

Ze hebben andere normen en waarden, dit betekent niet dat ze dier-on-vriendelijk zijn.
Een hond als huisdier hebben is alleen niet alledaags in die culturen, maar dat betekent niet dat ze ze dan maar afmaken?
Denk dat het in dit geval gewoon om een gestoord stel gaat, wat voor afkomst ook. Want geen enkel normaal mens zal bewust honden op zo'n manier om het leven laten komen :n

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:16

Ik denk dat camera's ophangen en waarschuwen door middel van briefjes gewoon goed bang maken. ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:19

Ik heb het niet over afmaken maar gewoon in het algemeen. Dieren hebben vaak een hele andere waarde als voor ons Nederlanders. Even een voorbeeld. Ik kweek parkieten. Veel buitenlanders krijgen ze van mij niet daar deze eenzaam in een rond kooitje op een koelkast belanden. Nu zo vaak meegemaakt. Voor hun is dat normaal en dat respecteer ik ook maar van mij krijgen ze ze niet. Ik heb niks tegen buitenlanders begrijp me goed. Maar het is gewoon zo dat een dier voor hun wat anders betekent dan dat het voor mij en vele anderen zou betekenen. Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:22

In die landen is hondsdolheid iets wat nog steeds voorkomt, daarom is menig allochtoon ook hier bang voor honden.

En dit zijn honden haters die dit soort nare dingen doen, die vind je net zo goed tussen de autochtonen.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:29

gebakken spons word niet alleen bij honden gebruikt maar ook op katten.
Jaren terug ( denk nu toch wel 20 jaar geleden) is de kat van mijn tante ook overleden door gebakken spons.
En geloof mew het is geen pretje voor het dier

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 18:39

WildWings schreef:
Dat mensen zoiets doen, onbegrijpelijk. Vervelend ook dat er door weinig bewijs niemand op aangesproken kan worden, zo valt het niet te stoppen.. Wanneer het vaker op een vaste plek gebeurt, misschien in overleg met buurtpreventie/gemeente kijken of het gebruik van bijv. dummy-cameras wat toevoegt, om daders af te schrikken? Zoveel mogelijk waarschuwingsbrieven ophangen bij honden-uitlaat plekken?

Ik snap overigens niet zo goed waarom het uitmaakt dat deze mensen hoofddoekjes hadden.. als het Piet en Henk met een petje op waren geweest, had je dat ook vermeld? Maakt het de situatie anders? Spreek je mensen op een andere manier aan of ga je op een andere manier met ze om, omdat ze een hoofddoekje hebben? Moet het probleem op een andere manier opgelost worden omdat het iemand met een hoofddoekje was? Puur uit nieuwsgierigheid hoor, want ik zie de link met het probleem gewoon niet zo ;) Gebakken sponsen in de bosjes gooien om honden te vermoorden, daar zijn geen woorden voor, ongeacht iemands achtergrond of cultuur.. en ik vraag me ook af of de achtergrond/herkomst/cultuur van de dader invloed heeft op de oplossing...

Nee dan was de situatie imo precies hetzelfde.
Het gaat er niet om wie het neerlegt, maar wat er word neergelegd.
Of het op dezelfde oplossing uitkomt, ja dat ook.
Is het nou een allochtoon of autochtoon, voor mij blijft het hetzelfde.

Jis_ schreef:
In die landen is hondsdolheid iets wat nog steeds voorkomt, daarom is menig allochtoon ook hier bang voor honden.

En dit zijn honden haters die dit soort nare dingen doen, die vind je net zo goed tussen de autochtonen.

Ja maar dit vind ik geen excuus.
Ik snap dat niet alle mensen van honden of dieren houden.
Maar om dit soort dingen te doen, ben je imo heel zielig..

Ook ontlopen ze ons totaaaal niet, ook niet als wij met een aantal honden op de uitlaatplaats zitten, lopen ze dwars over het veld heen.
En dan raar vinden als er een nieuwsgierige hond aankomt lopen en aan je snuffelt..
Dan komen ze naar ons toe en schreeuwen dat we de hond weg moeten halen
Terwijl er rond het veldje een normaal pad loopt :=
Maar goed nu gaat het over iets anders dan over het topic zelf.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:43

Misschien in je plaatselijke dierenwinkel een oproep plaatsen voor een tijdelijke burgerwacht, elke avond patrouileren met vier mensen, zie je verdachte handelingen dan wacht je rustig af en controleert dan de plek, twee anderen volgen de mensen om te zien waar ze wonen. Bij vals alarm doe je niets en anders aangifte bij de politie, zo hebben wij er wel een keer eentje te pakken gehad( na zes dode honden)

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 18:45

bigone schreef:
Misschien in je plaatselijke dierenwinkel een oproep plaatsen voor een tijdelijke burgerwacht, elke avond patrouileren met vier mensen, zie je verdachte handelingen dan wacht je rustig af en controleert dan de plek, twee anderen volgen de mensen om te zien waar ze wonen. Bij vals alarm doe je niets en anders aangifte bij de politie, zo hebben wij er wel een keer eentje te pakken gehad( na zes dode honden)

Dat is ook een goede tip.
's Avonds loopt er al 6 mensen rondes van de buurtpreventie, uiterlijk tot 11 uur.
Misschien dat wij dan daarna kunnen gaan.

6 dode honden, jeetje :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:55

Dode honden waren gelukkig niet van mij maar is net zo erg voor de eigenaren, ben een dierenliefhebber en daarom als vrijwiliger meegedaan, was wel spannend soms hoor. Maar ik nam mijn, als politiehond afgerichte, mechelaar mee. Daar hadden ze wel ontzag voor ondanks de muilkorf(tegen sponzen eten).

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:14

hazira schreef:
Jis_ schreef:

Ja maar dit vind ik geen excuus.
Ik snap dat niet alle mensen van honden of dieren houden.
Maar om dit soort dingen te doen, ben je imo heel zielig..

Ook ontlopen ze ons totaaaal niet, ook niet als wij met een aantal honden op de uitlaatplaats zitten, lopen ze dwars over het veld heen.
En dan raar vinden als er een nieuwsgierige hond aankomt lopen en aan je snuffelt..
Dan komen ze naar ons toe en schreeuwen dat we de hond weg moeten halen
Terwijl er rond het veldje een normaal pad loopt :=
Maar goed nu gaat het over iets anders dan over het topic zelf.

Dat is geen excuus nee, dat schrijf/bedoelde ik ook niet. :)

Misschien naar scholen in de buurt gaan waar veel allochtonen kinderen zitten en vragen of je het een en ander mag vertellen uitleggen over honden in de klassen.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 11:51

Dat zou eventueel ook nog kunnen, met eventueel ouders erbij.
want de kinderen willen opzich wel aaien, maar worden 9 van de 10 keer meegesleurd door vader óf moeder..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:53

Hier worden veel katten vergiftigd, ook zo een vervelende situatie...
Je bent het dus aan je hond verplicht om hem constant in de gaten te houden.
Verder is er weinig aan te doen, behalve de wacht houden 's nachts? (burgerwacht?)

AuthenticJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:55

hazira schreef:
Nou zijn er laatst gebakken sponzen gevonden in de bosjes, en brood.
Nu is dat brood nog niet zo heel erg als de honden dit eten, maar van die sponzen gaan ze gewoon dood!!

Mijn eerste gedachte was, als ze sponzen gaan bakken, zouden ze dan niet ook wat over het brood doen wat niet goed is?

Flink ziek in elk geval!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:00

De politie bellen?

Of het nu allochtonen of autochtonen waren (zie het nut van die toevoeging niet).

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 12:12

Politie bellen kunnen we alleen maar nadat de gemeente veel aanklachten hebben gehad.
Anders doen ze er niks aan..
Over het brood, een jonge hond heeft wel een stuk brood gegeten maar heeft er niets aan Over gehouden.
Wel voor de zekerheid naar de DA geweest, maar niks aan de hand gelukkig.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:16

Ik heb dit topic een tijdje gevolgd, en ben eigenlijk wel benieuwd hoe het er nu voor staat? :)

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 16:39

Tot nu toe niks meer over gehoord van de buurtpreventie, gemeente of hondeneigrnaren.
ik neem aan dat het dan uit de wereld is geholpen.
Geen dode honden gelukkig!

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:41

wat ik begrijpen van een gebakken spons
gwn een die je in de pan doet, zo gele?

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 16:47

Jaa, ze bakken het in vet, zodat het lekker ruikt voor een hond.
zodra hij de maag bereikt en mengt met vocht, dan zwelt de spons op en kun je dag zeggen tegen je hondje :(

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:24

jeetje wat heftig. zoiets doe je toch n iet