Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Wilawander schreef:Wildwings@ het is algemeen bekend dat de meeste buitenlanders met hoofddoeken nou niet bepaald diervriendelijk zijn zoals wij nederlanders (uiterraard zijn er uitzonderingen)
WildWings schreef:Dat mensen zoiets doen, onbegrijpelijk. Vervelend ook dat er door weinig bewijs niemand op aangesproken kan worden, zo valt het niet te stoppen.. Wanneer het vaker op een vaste plek gebeurt, misschien in overleg met buurtpreventie/gemeente kijken of het gebruik van bijv. dummy-cameras wat toevoegt, om daders af te schrikken? Zoveel mogelijk waarschuwingsbrieven ophangen bij honden-uitlaat plekken?
Ik snap overigens niet zo goed waarom het uitmaakt dat deze mensen hoofddoekjes hadden.. als het Piet en Henk met een petje op waren geweest, had je dat ook vermeld? Maakt het de situatie anders? Spreek je mensen op een andere manier aan of ga je op een andere manier met ze om, omdat ze een hoofddoekje hebben? Moet het probleem op een andere manier opgelost worden omdat het iemand met een hoofddoekje was? Puur uit nieuwsgierigheid hoor, want ik zie de link met het probleem gewoon niet zoGebakken sponsen in de bosjes gooien om honden te vermoorden, daar zijn geen woorden voor, ongeacht iemands achtergrond of cultuur.. en ik vraag me ook af of de achtergrond/herkomst/cultuur van de dader invloed heeft op de oplossing...
Jis_ schreef:In die landen is hondsdolheid iets wat nog steeds voorkomt, daarom is menig allochtoon ook hier bang voor honden.
En dit zijn honden haters die dit soort nare dingen doen, die vind je net zo goed tussen de autochtonen.
bigone schreef:Misschien in je plaatselijke dierenwinkel een oproep plaatsen voor een tijdelijke burgerwacht, elke avond patrouileren met vier mensen, zie je verdachte handelingen dan wacht je rustig af en controleert dan de plek, twee anderen volgen de mensen om te zien waar ze wonen. Bij vals alarm doe je niets en anders aangifte bij de politie, zo hebben wij er wel een keer eentje te pakken gehad( na zes dode honden)
hazira schreef:Jis_ schreef:In die landen is hondsdolheid iets wat nog steeds voorkomt, daarom is menig allochtoon ook hier bang voor honden.
En dit zijn honden haters die dit soort nare dingen doen, die vind je net zo goed tussen de autochtonen.
Ja maar dit vind ik geen excuus.
Ik snap dat niet alle mensen van honden of dieren houden.
Maar om dit soort dingen te doen, ben je imo heel zielig..
Ook ontlopen ze ons totaaaal niet, ook niet als wij met een aantal honden op de uitlaatplaats zitten, lopen ze dwars over het veld heen.
En dan raar vinden als er een nieuwsgierige hond aankomt lopen en aan je snuffelt..
Dan komen ze naar ons toe en schreeuwen dat we de hond weg moeten halen
Terwijl er rond het veldje een normaal pad loopt![]()
Maar goed nu gaat het over iets anders dan over het topic zelf.

hazira schreef:Nou zijn er laatst gebakken sponzen gevonden in de bosjes, en brood.
Nu is dat brood nog niet zo heel erg als de honden dit eten, maar van die sponzen gaan ze gewoon dood!!