Help me!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Re: Help me!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:39

Als je geen grote schaduw ziet dan zal er nog geen vogeltje in zitten die groot genoeg is om uit het ei te komen. In dat geval gaat het vanzelf stinken ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:41

Ik vind het ook wel interessant, had het topic gelijk al even aan m'n eigen berichten toegevoegd :D
Vraag me wel af hoeveel kans het is dat hij het overleefd en blijft leven, maar inderdaad wat wil je er daarna mee doen? Want hij wordt dus tam en leert niet van de moeder zoals normaal. Én het gaat veel tijd kosten.. :P

Laptopmuis

Re: Help me!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:48

Misschien een beetje cruel gezegd, maar ik zou het ei weggooien. Dit wordt niks.
Je hebt totaal geen verstand van het opvoeden van vogels. Je kan een vogel niet zomaar vrijlaten, daar gaat een heel proces aan te pas. In een vogelopvang voeren ze de vogel tot het de moeder niet meer nodig heeft. Dan gaan ze hem ontwennen aan mensen en leren zelf voedsel te zoeken.
Ze zitten er ook niet de hele dag mee te spelen of proberen om het diertje tam te maken. Enkel voeren, de rest niks.

Je kan een merel niet zomaar buitengooien en zeggen 'zo nu zorg je maar voor jezelf'. Daarnaast, zoals ik al zei, is een merel hebben in gevangenschap zonder ring illegaal en dus strafbaar.

Als de merel uberhaupt uitkomt moet die sowieso onder een warmtelamp, want op een kacheltje gaat die het niet redden (warmte moet van bovenkomen, anders verbranden de poten).

Het is goed bedoeld, maar het werkt alleen niet.