Ik had bij mijn oude aquarium zo'n zwarte sticker aan de buitenkant, vond ik wel heel mooi. vind die posters met afbeelding persoonlijk niet mooi. Nu heb ik er geen, de muur is rood Moet even opzoek naar zo'n zwarte sticker
Tieme
Geplaatst: 10-04-12 22:53
achterwand van kurk is ook niet zo duur. en in m'n eerste bak had ik een achterwand van dik piepschuim. met een stanleymes wat relief in snijden/schaven, geschikte verf er overheen en klaar.
Dan ben ik voor de gek gehouden haha, ik dacht dat zand van de bouwmarkt absoluut niet mocht
Sorry typfoutje, ik bedoelde dat zand sneller dichtslibt dan grind. Ik heb nu voor heel fijn grind gekozen (1-2 mm), daar kan ik misschien wel een zandlaag onder doen? Ik vind dat grind wel erg mooi staan eigenlijk, dan gaat mijn bodem ook over in de achterwand qua kleur.
Je hebt inderdaad van die posters met zeekoraal erop en weet ik wat voor gekke dingen, maar ik heb gekozen voor de rots-afbeelding Dat komt een stuk echter over denk ik, en dan komen de kleuren van de vissen beter uit.
Tieme dat is ook een idee inderdaad, zelf een achterwand maken. Maar ik vrees dat als ik er één maak, het er echt niet uit komt te zien
Shayla
Geplaatst: 10-04-12 23:10
Het meeste is denk ik wel gezegd. Nog een kleine tip. Planten kun je ook bestellen bij http://www.aquaplantsonline.nl word netjes verzonden en ze hebben ook complete sets. Krijg je er een beschrijving bij van welke plant het beste waar staat. Uiteindelijk ben je nog voordeliger uit dan bij de dierenwinkel
Ik heb hier een hoekbak van 350 liter met discussen erin. Ook met een zandbodem maar ik heb nergens last van met mn filter
Ik ben echt jaloers op sommige formaten zeg! Ik heb slechts 54 liter
Overigens vind ik mijn poster van de rots ook niet lelijk en echt weerkaatsing van het licht heb ik niet; heb mooie grote achtergrond planten met brede bladeren dus t oogt heel natuurlijk.
Shayla, die site ga ik zeker even doorsnuffelen dankjewel! Wat gaaf een bak met discussen.. Die zou ik eigenlijk nog het liefst hebben, maar dat is waarschijnlijk te ingewikkeld om mee te beginnen, discussen
Haha vuurneon, scheelt wel in energiekosten een kleinere En wie weet krijg jij binnenkort toevallig ook wel een grotere bak aangeboden..
Ik denk ook dat zo'n poster helemaal niet lelijk oogt als je er redelijk wat planten in hebt. Ik wil toch geen leeg aquarium, dus met planten ervoor valt de achtergrond niet zo op.
Ik zit nu te twijfelen of ik de zijwanden ook met poster moet beplakken, omdat je anders de bedstee in kijkt. Ik denk het wel he, of wordt het dan te donker?
je zal even moeten kijken of je de bedstee aan de zijkanten ziet. als ik hier voor m'n bak zit dan zie ik niets door mijn zijruiten schijnen hoor. alleen weerkaatsing van m'n planten.
zand onder grind zou ik niet doen. dat gaat zich op den duur toch vermengen en dan ga je echt vloeken heb ik ook een keer bij een bak gehad. wat baalde ik daar van zeg. als je dan een plantje eruit trekt of erin zet dan komt er automatisch zand mee naar boven. erg lelijk.
Tieme
Geplaatst: 11-04-12 16:12
Shayla schreef:
Ook met een zandbodem maar ik heb nergens last van met mn filter
Ik heb een donkerbruine handdoek als achtergrond die een beetje rimpelig valt. Ik vind dat ook wel mooi. Scheelt dat je hem af en toe kan wassen en je dan weer een sschone achterwant hebt. Ipv een poster die erg afgeeft als je hem er weer af wilt halen.
even een stipje zetten, hier gaan we over enkele maanden ( zijn nu bezig met de verbouwing) een 1.20m aquarium inbouwen IN de muur van onze woonkamer. en zullen we dus ook tegen bepaalde problemen aanlopen die jij ook nu tegenkomt.
ben zelf erg benieuwd hoe alles gaat lopen bij je project, je aquarium is wel supergroot, daar past genoeg in
Ik ga ook dit volgen Heb zelf ook een klein aquariumpje gehad... met guppy's en later nog sluierstaarten.
Heb je al een idee wat voor visjes je wilt? Of heb ik hier over heen gelezen??
merel90
Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-12 13:02
Floorsil dat is ook nog een idee!
Lowara wat gaaf zeg, een aquarium IN je muur.. Wil je ook een zoetwater, of ga je voor zoutwater?
Het opzetten van het aquarium is verplaatst naar volgende week We wilden eigenlijk een onderstel van houten balken maken, maar we gaan nu toch voor gipsblokken. Mijn vader en vriend gaan komend weekend beginnen aan het onderstel, zodat ik het aquarium volgende week op kan zetten! Dan heeft vriendlief ook wat meer tijd om te lichtkap te repareren
Er zaten ook wat scheurtjes in de kap, en we hebben nou een spulletje gehaald waarmee je zelf polyester kan maken en dus de kap kan herstellen, super handig!
Ruby, ik wil er in ieder geval maanvissen en tetra's in, en de algeneter die ik nu al heb. De rest weet ik nog niet
Wat voor vloer zit er onder de bedstee? Hou je er rekening mee dat die wel al het gewicht kan dragen? Want het wordt een behoorlijk gewicht op deze manier
We hebben de bodem van de bedstee eruit gehaald, dus de ondergrond waar ie op steunt is gewoon de vloer. Ik heb er zelf weinig verstand van, maar volgens mijn vader is het sterk genoeg?
Een nieuwbouwvloer is berekend op 250kg per vierkante meter. Oudere huizen meestal minder dus. Is je kamer op de begane grond of op een verdieping? En wat voor vloer zit erin? hout? Beton?
merel90
Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-12 13:17
Mijn kamer is op de eerste verdieping. De vloer is volgens mij van hout. Maar we hebben boven ook een waterbed en een zwaar groot massief ligbad, dus dat gewicht kan ie ook dragen?
De capaciteit van de filter is behoorlijk laag. Je hele aquarium moet (eigenlijk) tussen de 5 en 10 keer per uur gefilterd worden, waarbij geldt; hoe hoger hoe beter. Die van jou doet het maar iets meer dan 2x per uur, en dat is eigenlijk te weinig.
Ik zou er aan de andere kant van het aquarium een tweede, sterker filter bij zetten.
ik kan je helaas nergens mee helpen, maar ga het wel even volgen. Ben benieuwd naar het eindresultaat
Jenkins
Geplaatst: 12-04-12 14:02
Leuk ik ben benieuwd hoe je aquarium eruit gaat zien
Zelf heb ik maar een kleintje en heb er zowel zand als grind in zitten (soort strandje gemaakt) Grind is voor de planten beter en zand is beter voor de bodemvissen. Wel vermengd het snel dus eens in de zoveel tijd moet ik er nieuw zand bij doen
Zelf vind ik het erg lastig allemaal en helaas ook veel dode vissen gehad
Ik kom ook even volgen, leuk project! Wij hebben zelf 240 liter, mijn vriend houdt hem vooral bij. Hebben hem vorig jaar ingericht.
In ons aqua hebben we tegen de achterwand die kurken dingen. Vind het mooi staan, alg gaat er mooi natuurlijk op groeien en ik vind het heel erg mee vallen met de ruimte die het inneemt. Op de bodem hebben wij heel fijn grind en daar ook gewoon cory's op. Die doen het er prima mee. Ons werd wel aangeraden voor heel fijn grind te gaan, groter grind houden ze idd niet van. Maar hier doen ze het prima op Daarnaast hebben we een grote school basisvissen (roodkopzalmen en kardinaaltetra's, vinden elkaar erg leuk) en als hoofdvis heb ik (ja ik, want mijn vriend vindt ze niet leuk ) betta's. Nu weer 1 man en 5 vrouwen. Veel begroeiing en van dat mangrovehout als inrichting, daar kunnen ze zich goed in verschuilen.