Bodembedekking cavia's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Re: Bodembedekking cavia's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:38

Vlas is vrij scherp, daar krijgen cavia's vaker last van.
Stro moet je erg voorzichtig zijn, dat is vrij groot en scherp, kan in de ogen prikken en daardoor ontstekingen veroorzaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 21:09

DubbelDun schreef:
Kun je niet aan strokorrels komen ?? Die werken hetzelfde en zijn goedkoper.

Ik heb het even gegoogled, het ziet er goed uit. Het lastige is voor mij dat ik het zelf moet vervoeren, meestal uit school en dat gaat moeilijk. :+ Ik ga iig een keertje proberen, mag vast, want het is vrij goedkoop. :)
Dit zijn goede ideeën, ik ga het zeker doen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 22:34

Ik had altijd zaagsel en hooi. Heb ook een keer een soort stro korrels gehad, maar dat beviel niet zo. Toen ze later de volière in gingen kwamen ze op boomschors, vonden ze érg fijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 22:42

Stef, op boomschors? Is dat ook gewoon in de normale huis-tuin en keuken winkel te vinden? Ik heb het nog nooit gezien namelijk. :)
Je hebt het over cavia's toch? :P (Voor cavia's heb ik er nog nooit van gehoord namelijk.)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 22:44

Yup, gewoon de schors uit de tuincentra. En tja, je hebt er nog nooit van gehoord, maar hoeveel mensen ken je die cavia's in de volière hebben lopen? ;)
Voor binnen is het misschien minder geschikt, de eerste paar dagen ruikt het best sterk (niet stinken maar scherpe hout lucht)
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 07-04-12 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 22:44

Ga ik ook 'ns even kijken. Haha ja dat is waar. :D