wat voer jij je hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

welk merk voer jij je hond?

pedigree
13 (3%)
cesar
Geen stemmen
fokker
3 (0%)
royal canin
34 (10%)
eukanuba
11 (3%)
orijen
8 (2%)
mera dog
1 (0%)
hill's
9 (2%)
nutro
1 (0%)
pro plan
7 (2%)
taste of the wild
2 (0%)
beneful
3 (0%)
frolic
1 (0%)
dierenarts voer
8 (2%)
supermarkt voer
21 (6%)
vers voer
102 (30%)
anders
114 (33%)

Totaal aantal stemmen: 338

jesito

Re: wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 08:18

Mijn jack russel krijgt royal canin kleine hondjes senior.
Doordat die twee kiezen mist en het brokje een klein formaat heeft gaat dit prima.

kimmetje101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 08:22

Onze jack krijgt brokjes van een voerhandelaar. Geen idee welk merk, zijn 2 soorten brokjes gemixt. En hij vind het kei lekker, maar hij heeft het dan ook zelf uitgekozen haha... Verkoopster heeft hem alle brokjes laten testen toen we er waren en dit vond ie toch echt de lekkerste.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 08:36

@TS: ik zou me toch maar eens wat gaan verdiepen in hondenvoer, en wat er nu echt in zit!
Eens zien of je dan nog pedigree wil voeren!

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 08:43

Mijn oppashond krijgt vers vlees. Kvv.

Dat ga ik zeker ook voeren aan mijn eigen hond, vind de meeste brokken echt niet goed, veel te veel onnodige toevoegingen.
Vind alleen Farm Food (geperst brok) nog wel te doen.

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 08:53

Cavom en KVV en als ik straks een groot genoege vriezer neer kan zetten misschien wel compleet over op KVV

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 08:55

's Morgens wat brokjes van de Aldi, mn tegen het gal spugen later op de dag (kan niet tegen een lege maag). 's Avonds smuldier pens compleet.

XXOOXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:03

Onze hond kreeg eerder Bonzo hier kreeg hij een slechte vacht van en krapte hij heel erg.
Toen over gegaan op brok van de dierenwinkel speciaal voor huidproblemen en later nog wat geëxperimenteerd met andere merken en nu krijgt hij al een jaar brokken van de Aldi en hier doet die het heel goed op. Het ligt denk ik ook aan de hond welk merk bij hem past.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:05

mijn DH krijgt smuldier

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:06

ik voer versvlees merken: smuldier/rodi /natudog/carnibest en enkelvoudig kippengehakt van de poelier.ook soms verse kippe pootjes en rauwe zalmkop/konijnen poten(alles rauw)
en ik heb een zak orijen of acana staan zou ik vergeten zijn vers uit te leggen.

er is zoveel verschil in voer,maar de betere merken brok zijn orijen,acana en taste of the wild
slechte merken pedigree,bonzo,eigen merken en zo zijn er heel veel slecht.

ik heb vroeger ook bonzo brok gevoerd ik wist toen ook niet beter,maar als het je echt interesseert weet je al snel dat heel veel voer op de markt vol zit met troep.dat honden de goedkope merken graag eten komt door de smaak en kleurstoffen en de vele zouten die het zeker aantrekkelijk maken voor een hond.ook wil ik even zeggen goedkoop is duur koop,want duur goed voer hoef je maar weinig van te voeren om de nodige vitamine mineralen binnen te krijgen.goedkoop moet je veel van voeren en door bv de vele granen die er in zitten schijt een hond enorm veel want granen kan een hond niks mee,dat komt er allemaal weer uit

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 09:25

o wauw ik wist helemaal niet dat pedigree ZO slecht was :oo
is fokker een goede vervangin dan ?
of wat raden jullie aan ?
het moet natuurlijk ook niet al TE duur worden :P

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:36

wil je geen vers geven ts? anders is een goedkoop versvlees alternatief smuldier,je krijgt het bij de jumbo supermarkt 60cent 400gr.vers is altijd beter dan brok,maar niet iedereen vind het handig of wilt gewoon niet over op versvlees.ga eens brokken vergelijken en kijk eens hoeveel vlees er in de brokken zit,hier kun je kijken ts hoop dat je er wat aan hebt http://uitgelatenhond.nl/hondenvoer ,maar je geeft aan moet niet te duur zijn,maar van duur voer ga je minder moeten voeren.ts taste of the wild is een goed voer en te verkrijgen bij zooplus.nl zij hebben vaak een aanbieding
little_birdy schreef:
o wauw ik wist helemaal niet dat pedigree ZO slecht was :oo
is fokker een goede vervangin dan ?
of wat raden jullie aan ?
het moet natuurlijk ook niet al TE duur worden :P

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:45

Dan kun je i.m.o. nog beter de premium brok van de aldi voeren als pedigree, zitten tenminste niet zoveel kleurstoffen alleen al in...
Canex vind ik prijs/kwaliteit ok, geen kleurstoffen, giftige conserveringsmiddelen e.d.
Krijg je alleen niet overal.

Ga gewoon eens kiloprijs vergelijken, dan zie je dat een betere brok niet per definitie zoveel duurder is.

Vers voeren is het beste, maar niet voor iedereen te doen, je moet ook maar vriesruimte hebben.

Edit: heb net eens bij zooplus gekeken wat pedigree kost, dat scheelt niet eens veel met bijv. Canex.
Jeetje dat ze dat voor zo een troep durven vragen...
Laatst bijgewerkt door Sansevieria op 07-04-12 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 09:47

vers voeren heb ik altijd geleerd dat dat slecht is voor de tanden

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:49

De mijne krijgt Royal Canin. Na een lange zoektocht is dat het enige voer gebleken wat hij eet.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:50

Voorheen haalden wij dure brokken van eukanuba en royal canin maar ik zit nu weer op goedkoper voer van de supermarkt (brokkenmix van de jumbo 10 kg) en die vinden ze lekker en ze doen het er net zo goed op ;)

Joyamu

little_birdy schreef:

Nee, nat voer is slecht voor de tanden, omdat dat eraan blijft plakken. Door al die gelei die erin zit.

Maar vers vlees blijft dus juist niet plakken aan de tanden.

keona

dit is ouderwets en enorm achterhaald,in versvlees zitten speciale enzymen die tandsteen tegen gaan van brok krijgen ze juist tandsteen.vroeger dacht mendat,maar geeft niet ik wist dit eerst ook niet als je je er in interesseert leer je in korte tijd al heel veel
little_birdy schreef:

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:52

Mijn oudste hond krijgt nu al haar hele leven dat ze hier woont (bijna 2 jaar :Y) ) carnibest. Ze smult er iedere keer van en heeft nooit problemen met d'r buikje.
De jongste wilde eerst geen vlees, die krijgt nu RC voor cavaliertjes, maar als deze zak op is, ga ik wel weer een poging doen om haar op ander voer te zetten. Ze vond Nutram brokjes altijd lekker :j

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:53

dt zijn inderdaad dure brokken die ook nog eens slecht zijn,dan kun je beter goedkoop voer kopen
silverbrumby schreef:
Voorheen haalden wij dure brokken van eukanuba en royal canin maar ik zit nu weer op goedkoper voer van de supermarkt (brokkenmix van de jumbo 10 kg) en die vinden ze lekker en ze doen het er net zo goed op ;)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:54

silverbrumby schreef:

Eukaneuba zou zeker het allerlaatste zijn wat hier binnenkwam (als ik al brok moest voeren)
Dure prijs betekend niet altijd het beste voor je dier!

kimmie261

brokken zijn slecht voor de tanden,vers absoluut niet :n

een hond is een vleeseter ,wij mensen maken er gebakken koekjes eters van,koekjes welke vol zitten met granen en bietenpulp waar honden niets mee kunnen,zijn ze totaal niet voor gemaakt :n

als je brok wil voeren ga dan voor een brok met een hoog vlees percentage,dat is nl wat honden nodig hebben .

maar ja,die zijn meestal dan weer duur... :\

hier is een brokken vergelijksite,alleen jammer dat niet alle brokken merken erop staan:

http://brokkenvergelijken.wordpress.com/

keona

Sassy schreef:
silverbrumby schreef:

Eukaneuba zou zeker het allerlaatste zijn wat hier binnenkwam (als ik al brok moest voeren)
Dure prijs betekend niet altijd het beste voor je dier!

*\o/*

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:56

Haha Keona: jij schreef tegelijkertijd hetzelfde...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:04

laatste wat ik hier aan mijn honden zou voeren is royal canin,een brok waar bewust een kankerverwekkende stof(BHA) aan toegevoegd wordt :n

no way...maar ik zou al nooit brokken voeren met minder als 75% vlees erin,zou me zo besodemieterd voelen dat ik geld moet neerleggen voor iets waar honden niets aan hebben...doe dan maar brokken met in ieder geval zoveel mogelijk vlees erin,..........al is het doodgebakken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:06

Ik ben +- 1,5 geleden van de ene dag op de andere op vers voer overgeschakeld (Duck) en mijn honden doen het hier echt veel beter op. Brokken (Hill's) geef ik enkel om aan te vullen of in geval van nood.

Het is niet omdat je puppy blinkt en vrolijk is dat de voeding automatisch goed is. Een jonge hond is meestal blinkend en vrolijk... het is meestal op latere leeftijd dat je merkt dat je hond dik wordt van brokken... en als ze nog ouder zijn zit er gewoon minder leven in dan dat ze vers voer krijgen (zo was het bij ons toch).

Wat de tanden betreft: mijne had erg gele tanden, sinds ik vers geef (in combinatie met elke dag een botje) zijn ze terug mooi wit!