We zijn net terug en het is niet goed,zijn ruggemerg is beschadigd en bijna zeker door een aanrijding met auto.Hij houd zijn 2 voorpoten heel raar naar binnen toe,hij valt steeds om als hij loopt. Hij heeft een injectie gehad en ik heb pilletjes gehad tegen de pijn en tegen het zwellen van het ruggemerg. Of het nog goed komt is afwachten,hij moet alleen nog maar rusten en mag uiteraard niet naar buiten,het kattenluik zit nu op slot. Toen we weer thuis waren begon hij wel meteen te eten toen ik het bakje voor zijn neus hield.Toen schrok hij opeens van een geluid en stoof als een gek naar boven de zolder op.Heel moeizaam kwam hij boven en dook meteen achter de schotten op zolder. Vanavond moet ik met zijn medicatie beginnen,hoop dat ik hem wel kan pakken op zolder.
Laatst bijgewerkt door gohya op 06-04-12 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik moet dinsdag bellen hoe het gaat,ook zei hij me wie er dienst had tijdens de paasdagen. Mocht de beschadiging té groot zijn,dan zal hij ingeslapen moeten worden.
haan
Geplaatst: 06-04-12 15:10
wat een waardeloos bericht... sterkte, ik hoop dat hij opknapt !
He gats dat was niet het nieuws waar we op hoopte. Sterkte. Hopelijk knapt ie toch goed op!!
F_Orumster
Geplaatst: 06-04-12 15:11
He bah. Ik duim dattie opknapt en sorry voor mijn eerdere bericht, die is een beetje rot nu.
Athena1982
Geplaatst: 06-04-12 15:12
Wat ontzettend naar zeg. Ik hoop dat hij nog gaat opknappen. Dit worden een paar spannende dagen...veel sterkte!
gohya
Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-12 15:14
Ik zie het somber in dat hij nog opknapt,maar wie weet? Hij is in ieder geval niet verlamd. De D.A. vond hem voor een echte kater ontzettend lief!hij liet alles toe zonder te blazen,krabben of bijten. Dank je allemaal voor het medeleven.
Dat meen je niet! Wat erg voor je en voor Damiën... Hopelijk komt alles goed...
gohya
Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-12 19:29
Ik ging naar de zolder even kijken hoe het ging met hem,kon ik hem nérgens vinden.Met een schijnwerper overal gezocht achter de schotten,nergens.En opeens komt hij tevoorschijn! ik heb zijn pilletjes in een stukje leverworst gedaan,nou daar had hij geen moeite mee,hij at ze snel op.Hij eet als een bootwerker,daar is nix mis mee.Er staat een bakje eten en drinken op zolder en een kattenbak.Hij ligt nu op bed bij me dochter [die slaapt op zolder] en toen ik hem zat te kriebelen begon hij te spinnen. Hij is eigenlijk 'gezond' alleen weet hij niet hoe hij zijn pootjes moet neer zetten,das het enige probleem.Dus ik hoop dat die tabletjes de zwelling in het ruggemerg doen afnemen zodat de zenuw weer vrij komt te liggen.En dan zal hij weer normaal kunnen lopen! Vanavond zet ik hem beneden neer in de huiskamer,want anders valt die van de zoldertrap af als die naar beneden wil,dat weet ik nu al.Nu houd mijn dochter hem in de gaten.
Dank je wel! ik heb er toch een goed gevoel over dat het goed komt.
Ruga
Geplaatst: 06-04-12 19:35
gohya schreef:
Dank je wel! ik heb er toch een goed gevoel over dat het goed komt.
Dat is goed nieuws. Ik denk het ook als ik dat zo lees
Er is nog helemaal geen verandering,hij heeft gisteravond en vanmorgen zijn medicijnen gehad. Vanmorgen lag hij te slapen op zolder,wilde naar beneden en is van de trap gevallen.Gelukkig had hij er geen last van.Hij kan wel gewoon overal op en af springen en eten gaat nog steedsd goed. Ik denk wel dat hij koorts heeft,zijn oortjes zijn heel warm en zijn lijf is koud.
Kun je hem van de trap vandaan houden ? of is het een open trap? Misschien is het anders wijs om hem in 1 van de andere kamers te houden? Het enige wat je nu kunt doen is afwachten denk ik. Het is iig een goed teken dat hij eet en drinkt.
Hij wil zelf heel graag naar zolder omdat hij daar rust heeft.Hier in de huiskamer laat de hond hem niet met rust en slaapt hij weinig.Op zolder slaapt hij rustig en heel veel en dat heeft hij nu juist nodig.Het gebeurde ook nét toen mijn dochter even naar beneden was.Mijn zoon gaat nu elk half uur even op zolder kijken of hij nog slaapt.Afgelopen nacht heb ik op de bank geslapen bij hem [ben gebroken],hij wilde naar buiten,maar het kattenluik zit uiteraard op slot.
haan
Geplaatst: 09-04-12 16:41
Sneu allemaal hoor slaan de medicijnen nu al wel een beetje aan? (2 dagen verder)
Volgens mij slaan de medicijnen wel aan,hij loopt al een stuk beter! nog wel spastisch maar hij valt niet meer zo veel om,ook niet als hij springt.Ik heb hem vanaf vandaag naar buiten gelaten,het was echt niet te doen om hem binnen te houden,beestje werd helemaal gek.Hij sprong tegen de raam omhoog en viel dan hard neer.Nou zo krijgt zijn rug helemaal geen rust als hij steeds zo hard valt. Afgelopen nacht leek het wel of er inbrekers bezig waren in huis,vanmorgen vond ik mijn p.c. op de grond en allerlei papieren op de grond.Mijn p.c. staat naast een raam en daar sprong hij steeds tegen omhoog.Hij blijft uit zichzelf niet lang buiten en komt netjes weer terug. Nu krijgt hij veel meer rust dan 24 uur opgesloten houden.