Wie neemt zijn hond mee naar het werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Re: Wie neemt zijn hond mee naar het werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:08

Onze hond, stafford, gaat ook iedere dag mee. We hebben een eigen bedrijf met 7 medewerkers en die vinden het geen probleem. Ze spelen vaak met hem als de tijd het toelaat dus erg gezellig hier. Als ik een keer vrij heb en de hond gaat niet met mijn man mee maar blijft bij mij dan vragen ze "hè waar is de hond".
En waarom doen we dat, omdat ik anders geen hond zou nemen. We werken de hele dag en laat niet mijn hond alleen thuis zolang.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:38

Ik heb nu een eigen bedrijf aan huis, dus mijn honden zijn altijd hier :D

Maar ik heb vroeger (tjee, wat klink ik nu oud) een aantal jaar les gegeven en nam vaak 1 van mijn honden mee. Mijn leerlingen vonden het prachtig en mijn collega's vonden het prima ;) Nou is deze hond ook geen blaffer en bleef keurig bij mij in de buurt, zowel in het lokaal als in mijn kantoor.

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:42

Mijn hond gaat ook altijd mee. Werk op een zorgboerderij met ouderen en kinderen.
Gaat ontzettend goed en hond gaat ook altijd met plezier mee. Ook als ik lessen aan het geven ben ligt ze altijd naast de bak.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:46

Ik sta er echt van te kijken dat er eigenlijk toch zoveel mensen hun hond mee mogen nemen..
Mij lijkt het geweldig als die van mij mee mocht, maar helaas dat gaat niet ! ( thuiszorg )

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:51

Bij mijn ex werkgever mocht dat ook. Nu nam ik ze niet altijd mee, alleen in geval van geen oppas. Overigens had ik altijd 2 van die 6-delige konijnenrennen mee en daar bleven ze mooi achter.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:24

Ik moet wel zeggen dat ik ook absoluut niet wil dat ze overlast veroorzaken.
Ze zijn dus in principe altijd in mijn kantoor, ik heb een kinderhekje voor de deur zodat ze er niet uitkunnen.
Maar er zijn weleens collega's die ze "meelokken" voor een snekkie. :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:47

mijn honden gaan ook altijd mee, maar ja werk dan ook in de paarden :D

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:53

mijn hond gaat af en toe mee, ik werk op een asiel.pension ;)

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:57

Ik heb altijd mijn hond bij als ik werk. Maar ik sta dan ook als promotor op straat en hebben we sowieso een hond bij, dus of dat nu de mijne is of een van de honden uit de kennel maakt niet zoveel uit.
Ik vind het wel erg fijn om hem bij te hebben :)

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:28

Ik werk als wijkverpleegkundige en kan daar uiteraard niet m'n hond mee naar toe nemen.
Maar ik had van de week vergadering en heb toen m'n pup van 10 weken oud mee genomen
naar kantoor.Al mijn collega's vonden het super leuk en nou mag ik niet meer naar de vergadering komen
zonder hond :D. Hij heeft zich daar ook super gedragen.Lekker onder m'n stoel geslapen. :z

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:36

lijkt me echt ideaal als je je hond mee mag nemen. vraag me af hoe je over zoiets begint met je baas. ik werk als tandtechnieker en wegens giftige/brandbare stoffen zou t ook niet kunnen. zou alleen lastig worden als ik een pup zou willen, dan zou ik een paar weken vrij moeten nemen oid

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:38

Ik nam mijn hond iedere dag mee naar mijn eigen ruitersportzaak. Nu werk ik van huis uit dus zijn we samen thuis :)

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:40

Ik werk part-time op een tankstation, midden in de stad.
In de weekenden neem ik altijd 1 van mijn 2 honden mee (de andere blijft bij mijn man).
Zowel mijn collega als de klanten zijn hartstikke gek met haar.
Ze (engelse springer spaniel) is heel lief en rustig. De reden dat ik de andere niet mee neem is omdat
hij veel waakser en drukker is. Zou niet willen dat andere mensen het als 'last' gaan ervaren.
Vind het een leuke afwisseling en het is zeker stress verlagend.
Heerlijk om te werken en af en toe een knuffel tussendoor van de hond.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:43

nee, helaas ik kan mijn hondje niet mee nemen na het werk..
al neem ik mn hondje verder wel overal mee na toe :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:16

Onze coördinator bij de dierenambulance neemt 2 dagen in de week haar hond mee, dit is geen probleem want we hebben zelf normaal gesproken geen dieren op het pand.
Mocht iemand een hond komen brengen kan de deur van het kantoor dicht.
De hond blaft niet, schooit af en toe wat in de kantine en ligt de rest van de dag lekker te slapen.

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:20

Mijn vriend neemt elke dag onze hond mee naar het werk.
Hij heeft een autobedrijf en Kiran is in het kantoor en veel mee onderweg in de auto.
De meeste klanten vinden het erg leuk en als iemand bang is dan moet hij op zijn mand blijven.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:27

Wij nemen de honden mee naar het werk.
Maar dit is voor ons geen probleem omdat wij zelf de eigenaar van dit bedrijf zijn.
We hebben 2 dierenspeciaalzaken, dus hart voor dieren, plus dat de (meeste) klanten ook absoluut gek op dieren zijn, en het dus geen probleem vinden waneer ze uitbundig worden begroet door onze honden.
Soms is het met onze jongste hond (flatcoated retriever van 8 maanden) wel eens lastig, die is nog erg jong en druk, waardoor ik teveel op haar moet letten en tussen de gesprekken met de klanten door de hond moet sturen.
Dit hebben we nu opgelost door de honden af te sluiten doormiddel van een traphekje, waar de honden het overigens niet echt mee eens zijn. van een vrij leventje in de winkel, naar achter een hek.
Berg stress weg, honden appart, en ik kan gewoon rustig werken.
Zodra er geen klanten zijn speel ik met ze, of mogen ze los lopen, maar zodra het drukker wordt moeten ze gewoon op hun plaats.
Ik denk dat dat voor de meeste honden ook het meest ideale is, dat ze gewoon een eigen plek hebben, waar ze moeten blijven

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:43

moonsparkle schreef:
lijkt me echt ideaal als je je hond mee mag nemen. vraag me af hoe je over zoiets begint met je baas. ik werk als tandtechnieker en wegens giftige/brandbare stoffen zou t ook niet kunnen. zou alleen lastig worden als ik een pup zou willen, dan zou ik een paar weken vrij moeten nemen oid

Hihihihi nou onze hond gaat al 8 jaar mee naar ons bedrijf een tandtechnisch laboratorium en hij is nog steeds springlevend en gezond hoor!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:36

Ik mag mijn hondje helaas niet meenemen, zou het wel graag willen maarja... Ik werk op een kantoor.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:41

Ik neem mijn hond soms ook mee naar mijn werk.
Toen ze pup was veel vaker.
Ik werk o.a. in een jongerencentrum en ik sta daar alleen dus ik bepaal of de hond erin mag of niet :P
Maar ik neem de hond eigenlijk alleen mee als er geen jongeren waren, maar ik daar achter de computer moet werken. Kan prima er is een grote buitenruimte, dus die hond vermaakt zich wel.
Eerder nam ik mijn hond ook altijd op dinsdagmiddag mee naar een van mijn meidengroepen, tot er een nieuw meisje kwam met allergie voor honden. Toen moest ik de hond natuurlijk thuis laten.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:43

ik zou het graag willen maar dat gaat helaas niet.. lijkt me wel geweldig!

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:44

Wel heerlijk als dat kan zeg. Bij mijn baas zou het zeker bespreekbaar zijn, maar ik zou het zelf vrees ik eerder stressverhogend vinden ;). Ik zou me toch verplicht voelen om hem steeds in de gaten te houden en bang zijn dat hij overlast veroorzaakt. We werken met zijn allen in één ruimte en er komen regelmatig klanten langs. Onze hond is heel lief en rustig, maar wil mensen wel graag enthousiast begroeten. Thuis merk ik al dat niet iedereen daar van gediend is, maar dan hebben ze pech, maar op het werk en met klanten ligt dat toch anders. Het is voor de hond ook zeker niet nodig, mijn vriend werkt thuis op de boerderij en is regelmatig bij de hond en hij komt ook genoeg buiten. Anders zou ik het wel proberen denk ik, hij zou het vast wel kunnen leren. Is denk ik wel een stuk makkelijker als je een klein hondje hebt, die is toch minder aanwezig.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:44

Hier in het gebouw (kleinschalig bedrijfsverzamelgebouw) zijn minstens twee mensen die hun hond meenemen: de buurman in de kantoorruimte naast ons en een van de receptionistes. Het zijn allebei honden van redelijk formaat (retriever/stabij).

Ik merk er nooit wat van, constateer alleen dat ze er zijn als ik ze toevallig zie lopen met hun baasje of langs de kamer loop.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:49

Mijn honden gaan naar mijn werk mee in asiel/pension. Daar zitten ze altijd tussen de asielhonden in een kennel als die mogelijkheid er is. Ze zijn goed sociaal en als er geen kennel vrij is dan is er altijd wel een hodn in het asiel die ze al goed kennen en dan delen ze die dag de kennel. Verder ravotten ze veel met allerlei honden die al door de DA keuring geweest zijn en in orde bevonden zijn.
Asielhonden en pensionhonden worden altijd gescheiden (net als asiel/pension katten) en dus heb ik besloten ze wel met asiel honden te laten spelen maar niet met pensionhonden. Zeker omdat er ook zeer regelmatig asielhonden zitten met een naar verleden die hun vertrouwen in mensen totaal kwijt zijn. Vaak knappen dit soort honden erg op met een heel mens gerichtte hond die ook sociaal is naar andere honden maar ze tegelijk ook dus laat zien dat ze mensen erg leuk vinden. Ze hebben al zeer veel erg bange honden kunnen helpen!!

Ook gebruik ik ze om stagiaires dingen te leren zoals snuitbanden om doen, hoe doe je een tuig, slipketting, gentle leader e.d. aan en hoe gebruik je die het dier vriendelijkste. Onze honden zijn hier bekend mee, je kan echt niet altijd een willekeurige hond pakken en dingen voor doen.

Trainingen doen we vaak met eigen honden en asielhonden door elkaar heen en mensen rouleren dan. Zo kunnen ze trainen met een hond die het al kan maar dan moeten ze kijken hoe ze voor elkaar krijgen dat de hond het voor hun ook uit voert en ze leren iets aan te leren aan onbekende hond die niets kent of misschien stiekum al veel kent en dan kijken wat we allemaal ontdekken.

Gezien mijn honden echt niet de enigste zijn in de opvang weet ik niet of hun ook stress verlagend zijn :D :+ moet wel zeggen als we mensen ergens slapend vinden is dat voor 99% van de keren in de kitten keet. Als er iemand tijdens zijn luch pauze daar in duikt dan moeten we die regelmatig wakker maken liggend tussen de kittens die het helemaal geweldig vinden :D :D

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:50

Hmm.. stressverlagend, oke. Maar zo relaxed dat je er van in slaap valt zal toch ook niet de bedoeling zijn! :)) Je kunt je afvragen of je daar als werkgever blij van wordt.