Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
essiesilly schreef:so hallo doe is rustig joh! wie is hier nou achterlijk bezig?!
maar goed ga jij idd maar lekker je gang joh je zal toch nooit luisteren en achteraf jammeren als je hond geblesseerd is..
essiesilly schreef:mindim vind jij dat niet kort? maar hoe vaak per dag mag dat dan? en als je gewoon rustig wandeld is een half uur toch ook niet zo erg? althans dat heb ik altijd gedaan half uurtje en even zitten op een bankje tussendoor en dan dat een paar keer per dag en geestelijke uitdaging
Tiffany schreef:Mindim schreef:Ja zo kun je voor elk argument wel een stomme tegenhanger bedenken vanzelf. Waardoor denk je dat spondylose ontstaat oa?
Ja dat is dus hetzelfde als wat jij doet, zo kan je voor elk dingetje een ziekte verzinnen of een voorbeeld wat nergens op slaat.
Tiffany schreef:Mij hoor je niet jammeren als ze geblesseerd is. Het komt niet vaak voor (bijna nooit) 2 x gebeurd sinds ik haar heb. Maar dat komt echt niet omdat ze genoeg lichaamsbeweging krijgt hoor.
En tja als je gaat roepen dat is dan een gammele hond terwijl je de hond in kwestie niet eens kent dat vind ik een raar antwoord ja.
Maar ik ga hier stoppen want het punt wordt duidelijk niet begrepen.
Riddershow schreef:Wat je kunt doen en wat lichamelijk niet veel vraagt, maar geestelijk wel is zoek oefeningen. Een hele simpele is dat je buiten haar zicht snoepjes verstopt in een bepaalde ruimte. Deze moet zij vervolgens zoeken. Daar zijn ze vaak wel even zoet mee. En als ze het op grondniveau allemaal wel kan vinden, dan ga je de hoogtes waarop je de snoepjes verstopt verschillen (ik legde bijv ook wat op een richeltje van de tv kast, ca 0,5 meter hoog... als ze met de neus over de grond lopen is die niet snel gevonden)
Dit kan in huis, maar uiteraard ook in de tuin.
Mlies schreef:...soms geef ik ze bewust een niksdoendag. Ik wil ze niet aanwennen dat elke dag maar feest is, soms ga je maar gewoon slapen. Je kan wel de hele dag met ze bezig blijven, maar ze krijgen alleen maar meer conditie en energie en zo blijf je bezig...
essiesilly schreef:mindim vind jij dat niet kort? maar hoe vaak per dag mag dat dan? en als je gewoon rustig wandeld is een half uur toch ook niet zo erg? althans dat heb ik altijd gedaan half uurtje en even zitten op een bankje tussendoor en dan dat een paar keer per dag en geestelijke uitdaging
dierenfan schreef:hier 1x een pup gehad (nu 3.5 jaar) en strikt aan de regels gehouden. Resultaat is ED (LPC) aan beide voorpoten (is verholpen maar wordt nooit 100%) en heupen is wat afwachtend (foto's wel goed maar hij si wel stijf in bewegingen en kraakt aan alle kanten. Gelukkig nooit mank)
Volgende hond ga ik niet meer zo krampachtig doen. Immers wat erin zit dat zit erin en komt er toch wel uit qua afwijkingen. Dat is gewoon niet te voorkomen. En wat er niet in zit kan er ook niet uit komen.
Maar ja, zo heb je overal dingen voor. waarom zou trap lopen nu zo slecht zijn?
bello2005 schreef:maar een jack russel heeft wel energie voor 10.. doe je daar niets mee heb je een vervelende hond..
de eerste commando's leren is ook aan het werk zetten, je bent met je dier bezig..
en of een hond klein of groot is.. een jachthond is een jachthond..
vind het bullshit dat je zegt dat het maar een klein hondje is..
en dat zijn juist de mensen die zich maar een klein hondje aanschaffen omdat het zo lief is.. maar wel daarna er achter komen dat het toch niet maar 'een lief klein hondje is'
je weet waar je aan begint als je een bepaald ras wilt hebben..
het is hetzelfde als dat je en arabier vergelijkt met een haflinger..
en qua,,,dat een hond zelf moet aan geven als die moe is.. dat het dan al 'te ver is gegaan'.
nee hoor absoluut niet.
je merkt vanzelf aan je hond waar hij echt moe van word..
hij zal dit dus aangeven, dat het vermoeiend voor hem is.
ik heb die van mij vanaf begin af aan vrij maar concequent op gevoed..
ben veel met haar bezig geweest en nog.. ze is nu 7 maanden..
'hard' aan het werk doe ik niet.. maar ik ben wel bezig met haar..
en bij de ene dag is ze kapot moe en de andere dag is de energie niet weg te slaan..
en overal wat TE veel is.. is niet goed..
maar door veel met je dier te werken.. zal hij mentaal aan het werk gezet worden en zal een hond sneller moe zijn dan dat je 5 uur gaat lopen..
moonsparkle schreef:een hond gaat ook niet altijd uit de zon als het te warm word en sommige honden stoppen niet als de baas doorgaat met spelen. als jij pas stopt als de hond stopt kan t wel 's flink mis gaan. vaak zijn er wel signalen van vermoeidheid maar die moet je dan wel tijdig kunnen herkennen
Florenc schreef:Fijn om te zien dat we niet de enige zijn met zo'n jonge stuiterbal in huis! Pas op, we hebben wel helemaal geen klagen hoor. Ze bijt niets stuk, toont (buiten stuiteren) helemaal geen vervelend gedrag en is wel gewoon braaf. Het is gewoon een beetje een dilemma, als je eenmaal de keuze hebt gemaakt voor zo'n actieve hond.
Een aantal tips ga ik ook zeker meenemen! De langere wandeling 's ochtends zetten is er daar zeker eentje van, momenteel is die meestal tegen de avond aan.Riddershow schreef:Wat je kunt doen en wat lichamelijk niet veel vraagt, maar geestelijk wel is zoek oefeningen. Een hele simpele is dat je buiten haar zicht snoepjes verstopt in een bepaalde ruimte. Deze moet zij vervolgens zoeken. Daar zijn ze vaak wel even zoet mee. En als ze het op grondniveau allemaal wel kan vinden, dan ga je de hoogtes waarop je de snoepjes verstopt verschillen (ik legde bijv ook wat op een richeltje van de tv kast, ca 0,5 meter hoog... als ze met de neus over de grond lopen is die niet snel gevonden)
Dit kan in huis, maar uiteraard ook in de tuin.
Dit is zéker ook een goeie tip. Voor hier jammer genoeg niet ideaal (ze is gekocht met oog op wedstrijden, gehoorzaamheid, waar ze op een gegeven moment in training ook een verloren voorwerp moet gaan zoeken. Het bevel "zoeken" moet bij haar dus wel gewoon goed en correct aangeleerd worden, met het doel van de wedstrijden).