Een haan bij de kippen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 08:24

Je kan het geslacht al zien met 3 weken hoor, je hoeft geen 3 maanden te wachten :-)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:31

TS heb je nu wat aan al het advies dat je inmiddels gekregen hebt?
ik zie dat je wel online bent geweest maar helaas geen berichtje meer hebt geplaatst in dit topic
het zou leuk zijn als je ons op de hoogte houd :j

Mi_Amore

Re: Een haan bij de kippen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 11:45

@jiperdepip: ik heb gisterenavond nog geantwoord hoor :D

Ik ga het uiteraard even afwachten wat het zegt,
als het 3 hanen zijn dan mag er 1 blijven (als ie een beetje doenbaar is :D)
en dan ga ik er wel nog enkele hennen bijzetten.

Als het 2 hennen en 1 haan zijn is het perfect, 3 hennen zou geweldig zijn :j

Ik ga in elk geval elke week foto's nemen van het kleine grut en hier plaatsen,
misschien dat iemand dan ooit kan zeggen van 'tadaa, je hebt een haan of hen!'.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:40

Zit er verschil in kam aanzet van bovenaf. Als ik de eerste foto zo zie lijkt van de achterste kuikens de linker een smallere kamaanzet te hebben dan de rechter. Dat zou een aanwijzing kunnen zijn van hen haan. Ook hebben de haantjes vaak al dikkere poten en komen ze later in hun veren te zitten dan de hennetjes. Ongeacht het ras klopt dat meestal wel, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Andere aanwijzingen bij die kleintjes kan zijn, laat ze schrikken van bovenaf, de haantjes richten zich vaker op en maken dan een sjierpend geluid. De hennetjs hebben de neiging zich plat te drukken. Maar ook dit werkt niet 100 %. :+

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:48

Geen verstand van maar ze zijn wel schattig zo klein :+ En nu maar hopen op vooral hennen :+

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:49

als het drie hanen zijn, kun je ze goed vetmesten voor kerst :').

volgens onderzoeken voelen kippen zich veiliger als er hanen bij zijn. daarom lopen er ook hanen tussen de biologische kippen(volgensmij). dus dan zou je er eentje kunnen houden bij je kippen, de andere weggeven(het adres wat je al had), en dan de andere apart houden en vetmesten.

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:56

Ik zou er wel goed over na denken als je een haan wil houden. Woon je in een buurt met nog meer huizen?
Over leg dan even met je buren :D

Sinds een paar jaar hebben wij twee hanen. Ze waren samen met nog andere hanen/hennen langs de weg gedumpt.
Van alle kippen hebben 2 dieren het overleefd onze hanen: Harry & Gerard. Ze leven samen in onze hele tuin en hebben een nachthok om in te slapen. Ze leiden het meest luxe leventje wat ze maar mogen hebben na alle ellende :D

Maar... ze kraaien wel de hele dag door. Soms stopt het om 12 uur maar nu 15:53 kraait Harry nog steeds :')
Onze buren vinden het gelukkig oké en door de 'schiphol isolatie' zijn we beter geisoleerd. Deze twee hanen hebben nu een geweldig stekkie waar ze oud mogen worden. Als onze buren het niet goed zouden vinden moesten ze ook weg.

Dus mijn advies: Denk er goed over na want wij houden verschrikkelijk veel van Harry & Gerard maar soms hebben we de neiging om ze achter het behang te plakken. Ze blijven kraaien, dag in dag uit...

Bijna vergeten... hoe hard een haan kraait verschilt: Harry kraait namelijk hard & Gerard kraait best wel zachtjes :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:02

volgens mij is 1 haan prima te doen in een woonwijk. onze buren een paar huizen verderop hebben ook kippen en een haan :j heb ik nog nooit gehoord :P wel is het zo dat als je meerdere hanen hebt ze gaan "strijden" om wie het hardst kraaid :') niet echt leuk :))

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 19:07

Nee ik heb ook al gezegd dat ik gerust 1 haan wil houden, en dan wel die het minst kraait :D

Ik zal afwachten en hopelijk is het een brave haan en twee leuke hennetjes :D
Als het 3 luidruchtige hanen zijn ga ik ze toch met pijn in het hart wegdoen...
Ben namelijk al gehecht aan de kleine ukkepukken :')

Ik heb énorm gemakkelijke buren! Maar als er inderdaad een haan blijkt tussen te zitten ga ik uiteraard
wel even informeren of iemand er problemen mee heeft :-)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 18:56

Kipjes 11 dagen terug:

Afbeelding

Kipjes zijn ondertussen lichtjes ontploft :=

Heb ze nu bijna 2 weken

Afbeelding

Al aan het oefenen om een grote flinke legkip te worden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:43

Ik schat nog steeds haan hen haan net als de eerste keer. Het worden wel mooie kipjes, heel benieuwd welk ras en welke kleur ze nu zijn uiteindelijk.