1000 euro...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 19:53

@dierenfan hij is heel erg klein uitgevallen inderdaad hij was ook de kleinste van het nest. Hij word 1 mei trouwens 2 jaar oud :)
Hij zit nu aan een tuigje vastgebonden. voor een kattenren is onze tuin te klein en mijn vader is bezig met schrikdraad

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:17

BoemPats schreef:
@dierenfan hij is heel erg klein uitgevallen inderdaad hij was ook de kleinste van het nest. Hij word 1 mei trouwens 2 jaar oud :)
Hij zit nu aan een tuigje vastgebonden. voor een kattenren is onze tuin te klein en mijn vader is bezig met schrikdraad

Super, ook een hele goede oplossing!!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:23

dan doe ik graag met je moeder mee..
bah..

daar waar ik mijn dieren heb, zit iemand die de katten vergiftigd,,
en iemand die ik ken weet wie deze man is..
ik hoop voor die man dat hij mijn poes nooit wat aan doet.. want ik vermoord hem..
ook loop hier blijkbaar een honden steler rond..

in Swalmen ... limburg..

tis te erg voor woorden

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:45

BoemPats schreef:

Wat zielig....Eerst wordt hij ernstig verwond en vervolgens wordt al zijn vrijheid ook nog afgenomen..(Kan jij niets aan doen hoor, ik zou ook enorm geschrokken zijn) maar het is verre van ideaal voor een kat.

Hoe gaat het nu met je katje?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:25

xRomana schreef:
BoemPats schreef:

Wat zielig....Eerst wordt hij ernstig verwond en vervolgens wordt al zijn vrijheid ook nog afgenomen..(Kan jij niets aan doen hoor, ik zou ook enorm geschrokken zijn) maar het is verre van ideaal voor een kat.

Hoe gaat het nu met je katje?

Zonder vrijheid op straat kan een kat nog steeds een geweldig leven hebben. Alleen als baas zijnde zal je wat meer aan de pas moeten komen met dingen verzinnen misschien! Mijn kat kan ook niet uit de tuin maar jaagt daarin naar hartelust en vangt ook gewoon vogels en muizen. Daarnaast speelt ze een paar keer per dag met ons en een muisje/balletje/kattenhengel o.i.d. zodat ze zich helemaal uit kan leven. Echter als ik de tijd niet heb is een kartonnen doos waar ze zich in kan verstoppen of een activitie bord ook een geweldig leuke uitdaging. Met veel afwissling hou je het erg leuk.

veel liever dat ze straks oud en versleten is en ik moet ze laten inslapen dan dat ik ze over een 2 maanden bijv. van straat mag schrapen en dan zeggen dat ze een oh zo geweldig leven gehad heeft alleen veel te kort.

Van nature horen mijn honden ook een enorm terrein te hebben waar ze op kunnen jagen, lopen, spelen en slapen. Echter die vrijheid krijgen ze ook niet en die zijn niet zielig want dat hoort zo volgens iedereen.
Nou ik vind het met katten net als met mijn honden. Hier in het drukke NL is het gewoon niet veilig meer voor hun om los op straat te lopen. Gezien ik toch graag honden en katten wil hebben pas ik dus hun leefomgeving naar naar wat voor hun veilig is. Dat betekend geven en nemen aan beide kanten. Hun midner ruimte en uitdaging dan in de wilde natuur en ik meer tijd en aandacht aan hun moeten geven (wat ik totaal niet erg vind!)

Snap TS dus 100% dat ze deze maatregel neemt!!!

Maleficent

Re: 1000 euro...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 19:21

@dierenfan
Ik ben het met je eens :j

@xRomana hij word absoluut niet van zijn vrijheid ontdaan ;) wij hebben een groot raam waardoor hij alles kan zien en tot nu toe is hij vastgebonden en wel alsnog teruggekomen met 3 muizen.

Verder gaat alles goed met de kleine boef

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:53

Arm beest......

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:58

ik denk dat je met vallen meer zou zien aan de buitenkant van flip, maar dat denk ik dan.

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 18:35

xRomana schreef:
Arm beest......

Pardon? :\
Laatst bijgewerkt door Maleficent op 10-04-12 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:40

xRomana schreef:
Arm beest......

Doe even normaal. Ze hebben zojuist 1000 euro uitgegeven aan hun kat omdat ze veel om hem geven, en alsnog is het zielig? Anders was het beestje nu dood geweest. Dat is pas zielig ;)

TS, super dat je hem in jullie tuin laat, en dat jullie voor de operatie hebben gekozen! :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:49

xRomana schreef:
Arm beest......

doe ff normaal. wat dan dat beest dood laten gaan aan sneeen in zijn maag?? 8)7

vind het super dat jullie 1000 euro aan dat katje hebben uitgegeven.
wat kun je je tog hechten aan zn beestje he ;)

Anoniem

Re: 1000 euro...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:54

Wat sneu zeg :(:)
Heel veel beterschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:55

xRomana schreef:
Arm beest......

Bedoel je dat het zielig voor hem is dat hij is geslagen en getrapt?

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:03

dierenfan schreef:
[
Zonder vrijheid op straat kan een kat nog steeds een geweldig leven hebben. Alleen als baas zijnde zal je wat meer aan de pas moeten komen met dingen verzinnen misschien! Mijn kat kan ook niet uit de tuin maar jaagt daarin naar hartelust en vangt ook gewoon vogels en muizen. Daarnaast speelt ze een paar keer per dag met ons en een muisje/balletje/kattenhengel o.i.d. zodat ze zich helemaal uit kan leven. Echter als ik de tijd niet heb is een kartonnen doos waar ze zich in kan verstoppen of een activitie bord ook een geweldig leuke uitdaging. Met veel afwissling hou je het erg leuk.

veel liever dat ze straks oud en versleten is en ik moet ze laten inslapen dan dat ik ze over een 2 maanden bijv. van straat mag schrapen en dan zeggen dat ze een oh zo geweldig leven gehad heeft alleen veel te kort.
Van nature horen mijn honden ook een enorm terrein te hebben waar ze op kunnen jagen, lopen, spelen en slapen. Echter die vrijheid krijgen ze ook niet en die zijn niet zielig want dat hoort zo volgens iedereen.
Nou ik vind het met katten net als met mijn honden. Hier in het drukke NL is het gewoon niet veilig meer voor hun om los op straat te lopen. Gezien ik toch graag honden en katten wil hebben pas ik dus hun leefomgeving naar naar wat voor hun veilig is. Dat betekend geven en nemen aan beide kanten. Hun midner ruimte en uitdaging dan in de wilde natuur en ik meer tijd en aandacht aan hun moeten geven (wat ik totaal niet erg vind!)

wel erg kort door de bocht. De kater van mijn moeder heeft nog plezierige jaren buiten gehad, binnen verveelde hij zich. En ja ze hield hem bezig maar het dier was doodongelukkig. Buiten was hij een stuk fitter en vrolijker, (was eerst een mopperkont). Hij is zelfs nog naar huis gestrompeld op 20+ leeftijd om vredig te overlijden. (hij kwam uit het asiel leeftijd was niet helemaal zeker zoiezo 20+ volgens de dierenarts) dus sommige katen lopen wel degelijk liever buiten rond. Als je in de stad woont snap ik best als je je kat binnen houd maar in een rustige wijk nee :n.

Verder ts beterschap voor ''t katje, en respect voor wat je er voor over hebt met je moeder _/-\o_

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 19:10

@Emie99
Achter onze tuin is een pad waardoor de kat de straat op kan, dan komt hij wel uit in een rustige straat maar -+5 meter verderop is een drukke weg waar ik ook al 3 keer bijna ben aangereden. Niet bepaalt rustig dus := verder verveelt hij zich absoluut niet hij heeft een paar speelgoedmuizen waar hij uren mee speelt tot ze onder de kast komen en hij er niet meer bij kan :')

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:53

Een van onze katten is eens getrapt door iemand en daaraan overleden.
Arme kat had een bloeding in de buik en bloedde dus eigenlijk dood. Het was volgens de DA maar een schaafplek (was gewoon bloeduitstorting, geen wondje te zien), terwijl de slijmvliezen van het beestje echt wit waren (inclusief normaal roze/rode neusje).
Demente DA (paar weken later met pensioen) en @(*#&^3 buurman (we weten wie het was, maar geen bewijzen natuurlijk).

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 21:44

Rebel_Jits schreef:
Een van onze katten is eens getrapt door iemand en daaraan overleden.
Arme kat had een bloeding in de buik en bloedde dus eigenlijk dood. Het was volgens de DA maar een schaafplek (was gewoon bloeduitstorting, geen wondje te zien), terwijl de slijmvliezen van het beestje echt wit waren (inclusief normaal roze/rode neusje).
Demente DA (paar weken later met pensioen) en @(*#&^3 buurman (we weten wie het was, maar geen bewijzen natuurlijk).

Wat sneu :n Wij verdenken ook onze buurman aangezien mijn moeder hem regelmatig poedersuiker beest heeft horen roepen als mijn kat over de schutting liep

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 20:37

Afbeelding

Dit is hem met de sneeuw aan het begin van het jaar :) hier is ie net uit zijn groeispurt

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:28

Emie99 schreef:
dierenfan schreef:
[

wel erg kort door de bocht. De kater van mijn moeder heeft nog plezierige jaren buiten gehad, binnen verveelde hij zich. En ja ze hield hem bezig maar het dier was doodongelukkig. Buiten was hij een stuk fitter en vrolijker, (was eerst een mopperkont). Hij is zelfs nog naar huis gestrompeld op 20+ leeftijd om vredig te overlijden. (hij kwam uit het asiel leeftijd was niet helemaal zeker zoiezo 20+ volgens de dierenarts) dus sommige katen lopen wel degelijk liever buiten rond. Als je in de stad woont snap ik best als je je kat binnen houd maar in een rustige wijk nee :n.

Verder ts beterschap voor ''t katje, en respect voor wat je er voor over hebt met je moeder _/-\o_

Mijn kat komt ook gewoon buiten maar buiten in beperkte ruimte waar ze wel zoveel ruimte heeft dat ze vogels en muizen kan vangen, de tuin in kan om behoefte te begraven (alleen onze tuin) en gras heeft om op te eten of op te liggen naast de stoelen en bankjes, de buiten krabpaal en het terras. Ze verveeld zich totaal niet en toch kan ze niet op straat zelf komen. Geweldig dus!!!