Het ultieme hondenkussen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:04

En nog wat :p zo en nou stop ik ermee :)

César had last van slecht opstaan vanuit zijn mand, via via bij het Biabed aangekomen. Ze hebben het Biabed nu 4 jaar, ziet er nog uit als nieuw :D , en de stijfheidklachten van César zijn verleden tijd.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:06

aerdenhout1 schreef:
En prijskaartje van dit bia bed????

Even uit mijn hoofd, de middelmaat, is maat 5 was iets van 103 euro, en de maat daarna geloof ik 134.
En je kunt hem dan in verschillende kleuren krijgen, en ook nog met wanden erop..

Seven

Re: Het ultieme hondenkussen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:11

Wij hebben ook een biabed, heerlijk vinden onze honden hem. :j
Wij willen niets anders meer, makkelijk te reinigen in de zomer heerlijk koel.
Ik heb een een schapen vacht in liggen en dat vinden ze heerlijk kunnen ze met de kop op de rand liggen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:19

Het ideale bed vind ik de matten of manden van leewsicht.nl!!!
Zó in de wasmachine, max 10 minuten in de droger en weer te gebruiken!!
Haren haal je er zó uit/af!
En de prijs valt reuze mee.
In allerlei soorten stof (of nepleer) verkrijgbaar en in heel veel maten te maken!
Super service en we hebben onze eerste al ruim 6 jaar en die ziet er nog perfect uit!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:38

Het biabed is hier favoriet! Ik heb hem overgenomen van Kentaro, haar hond lag er niet in.
Er ligt hier zelfs nog een schapenvacht in, dus zwaar favoriet hier.

Mijn pup ligt sinds een week zonder bench en ik ben op zoek naar een ander biabed. Dat wordt een nepper, want ik vind ze echt te duur!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:40

Foto?? :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:42

HIer een orthopedisch hondenkussen. Zie het voor je als een vierkant kussen van 20 cm hoog en dan 70 bij 70 cm. Alle vier de hoeken zijn 30 cm hoog en dus ligt de hond in een kuil en wordt hij aan alle kanten ondersteund. Inmiddels leeft het kussen al 6 jaar hier (was 50 euro aanschaf) en 's avonds is het altijd bezet door 1 van mijn honden.

Daarnaast heb ik een 120 cm lang bij ? breed kussen van Doggy bagg
Afbeelding
Gejat van I.net

Balen van de kwaliteit. Nu 2 jaar in gebruik en gewoon op en versleten. De hele hoes is eraan (ondanks maar een paar x uitgewassen) en we moeten best veel bijvullen. De prijs van 50 euro zeker waard om het feit dat er toch al 2 jaar lang 2 honden elke nacht samen op slapen.

Nu op zoek naar een nieuw kussen en gevallen voor:
Afbeelding
Echter omdat er hier 2 grote honden op gaan slapen en het een kussen is op lucht durf ik hem niet aan te schaffen. Nergens hoor of lees ik ervaringen met deze kussens en gezien de prijs zou het enorm balen zijn als het fout af loopt (snel lek is)

Dus ben nog steeds op zoek naar liefst een kussen van 120 cm lang en 70 á 80 cm breed en zeker 15 á meer cm hoog/dik zonder bolletjes. Al lang aan het zoeken en zal vast nog lang zoeken ook. waterafstotend ook enorm graag gezien het nogal zwemmende viespeuken zijn.

Heb bij zooplus al vele leuke orthopedische bedden gezien maar kussens schaf ik niet graag aan via internet. Ik wil kijken en voelen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:45

Kentaro schreef:

maak ik voor je :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:46

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:47

Wij hebben al zoveel hondenkussen uitgeprobeerd.
De oplossing, een afneembaar hondenkussen (dus niet van stof), de vulling korreltjes etc is niks. Wij hebben gewoon een oud matras gesneden op de maat van de hoes. Ideaal.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:49

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:49

Antheman schreef:
Het biabed is hier favoriet! Ik heb hem overgenomen van Kentaro, haar hond lag er niet in.

Mijn pup ligt sinds een week zonder bench en ik ben op zoek naar een ander biabed. Dat wordt een nepper, want ik vind ze echt te duur!

houd dan wel even in je achterhoofd dat ik het bewijs op foto heb gezien dat de "nepper" binnen 2 maanden uitgezakt is en geen rechte randen meer heeft, de sklyleren hoes van veel mindere kwaliteit is en het bed dus niet de orthopedische werking heeft alks het "echte" biabed.
als dat je verder niks uitmaakt zou ik voor de goedkope gaan, maar wil je een biabed om de kwaliteit dan ga je met een namaak nat.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:52

Zipporah schreef:
Zoeken op leren hondenmanden ( leatherlook ) zoals deze http://petvision.nl/honden/hondenmanden ... zwart.html .

ik lees dus hierf dat dit bed gevuld is met schuim, in plaats van ployether en op de large scheelt het 30 euro met de echte, nou dan zou ik het wel weten :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:54

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:56

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:57

avalonnancy schreef:
Zipporah schreef:
Zoeken op leren hondenmanden ( leatherlook ) zoals deze http://petvision.nl/honden/hondenmanden ... zwart.html .

ik lees dus hierf dat dit bed gevuld is met schuim, in plaats van ployether en op de large scheelt het 30 euro met de echte, nou dan zou ik het wel weten :o

En dan is witjes verzendhuis nog goedkoper :P Zijnook van die "nep-bia bedden". (zo noem ik ze dan :P )
http://witjesverzendhuis.nl/

edit: Maar de echte bia-bedden zijn gegarandeerd absolute kwaliteit.
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 31-03-12 19:58, in het totaal 2 keer bewerkt

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:57

bedankt voor de tips! Een matras willen wij van de zomer ook gaan verbouwen voor de honden waarschijnlijk tenzij ik voor die tijd toch nog wat leuks ontdek.
Die 120 cm lang heb ik echt nodig want ze willen samen liggen. Echter breder dan 70 á 80 past niet op de plaats die ik heb voor een kussen (al geprobeerd maar dan kunnen wij er niet meer langs haha).
Niet zo dik vind ik niets. Het idee dat ze zo laag bij de grond liggen vind ik niets waard. Voor buiten en voor in de auto heb ik die kussens wel die waterafstotend zijn en niet dik maar voor de nacht wil ik een lekker dik kussen. Zeker omdat ik dus al een hond met ED heb (en mogelijk achterhand ook niet in orde maar nog nooit echt veel last van gehad) Mijn andere hond heeft HD en spondylose. Wat hoger is ook makkelijekr gaan liggen voor hem.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:01

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:02

avalonnancy schreef:
Antheman schreef:

houd dan wel even in je achterhoofd dat ik het bewijs op foto heb gezien dat de "nepper" binnen 2 maanden uitgezakt is en geen rechte randen meer heeft, de sklyleren hoes van veel mindere kwaliteit is en het bed dus niet de orthopedische werking heeft alks het "echte" biabed.
als dat je verder niks uitmaakt zou ik voor de goedkope gaan, maar wil je een biabed om de kwaliteit dan ga je met een namaak nat.

Er zijn wel meer leveranciers dan alleen maar zooplus.

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:06

Ik heb de nepper van het biabed ook die van zooplus en die heb al zolang ik mn hond heb dus al meer dan een jaar hier geen last van uitzakken of naden die stuk kan en mijn hond ligt er altijd in.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:07

Ik heb zelf één leren er staat Ploeg Design op, al jaren en niks vervormt of mis. Kennissen hebben die leatherlooks met schuim van internet en zie geen verschil met de biabedden. Die vind ik ook aardig verfrommeld er uitzien na een tijd.. daar heb ik geen last van.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:13

Zipporah schreef:
Ik heb zelf één leren er staat Ploeg Design op, al jaren en niks vervormt of mis. Kennissen hebben die leatherlooks met schuim van internet en zie geen verschil met de biabedden. Die vind ik ook aardig verfrommeld er uitzien na een tijd.. daar heb ik geen last van.

Ploeg, daar heb ik ook een matras van! Heel fijn ding, maar Ozzie is eruit gegroeid.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:16

ik heb het nog niet meegemaakt dat het biabed verfrommeld, zelfs na 9 jaar niet, zie de foto die ik eerder geplaatst heb. daarbij komt dat door de speciale vulling van het biabed deze ook zeer geschikt zijn voor honden meet pronblemen met gewrichten zoals artrose en dergelijke.
ik denk dat als je een hond hebt die niet veel op of tegen de rand ligt het nog wel mee zal vallen met het uitzakken van de goedkopere versies, maar je zie ziet in de randen toch wel duidelijk verschil hoor.

@ dierenfan, voor jou zou het biabed dus wel een uitkomst zijn, deze kun je namelijk ook op maat laten maken, en hij heeft een islorende werking.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:25

Kentaro schreef:

ff snel geposeerd, want uiteraard liggen ze dan natuurlijk gewoon op de vloer 8-)
Afbeelding

Afbeelding

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:26

Ik lees mee aangezien ik ook altijd problemen heb met hondenkussens. Afgelopen jaar 3 verschillende gekocht die op het oog sterke kwaliteit waren (voelde ook zo) maar binnen no time plat of een kuil in't midden waar geen vulling meer inzat. De eerste hoes was mooi glad nylon maar het kussen aan de binnenkant was van een soort witte stof met gaatjes waar geen opening in zat zodat ik de vulling niet 'los' kon trekken (vormde allemaal van de 'klompen'), Het tweede kussen idem, alleen had deze een vervelende corduroy hoes waar al het hondenhaar in vast kwam te zitten en ik een uur met de stofzuiger bezig was voordat het kussen haar-vrij was. Derde kussen begint weer plat te worden en de stiksels op de hoes laten los. Mijn hond is echt geen wilde slaper en ploft gewoon neer dus hoe die stiksels nu al los laten.. Ik heb nogal een grote hond (75cm schofthoogte, +/- 45kg) dus het wordt een duur grapje om elke 3 maanden een nieuw kussen te kopen á 70 euro per kussen. Voordat ik aan de kussens begon lag hij op een stapel oude dekbedden maar dat is ook geen gezicht in je huis. Het merk kussen wat ik eerst had weet ik niet meer, stond een grote kroon op de ene kant en een grote kluif op de andere. Op het kussen wat ik nu heb staat 'american living polo' (is het kussen waar de stiksels van los laten).