zwangere poes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 09:50

Babsiej schreef:
Natuurlijk ben je te laat met ruim anderhalf. Dus gewoon zin in een nestje, geen probleem maar verzin er niet van alles omheen.

Lees je vooral goed in, er kan nogal wat fout gaan bij bevallen, katten fokken van esther verhoef kan ik je aanraden. Bij twijfel bel je dierenarts. Moederpoes vooral goed voeren, bijvoorbeeld vers vlees of kittenbrok. En zorg dat je kittenmelk in huis hebt voor het geval je moet helpen voeren. Verder is een slijmzuiger erg handig, een warmtemat/lamp , een goede plek voor moederpoes om te bevallen evt met incontinentiemateriaal erin.

Fijn dat jij precies weet hoe het gegaan is.. Ze is ontsnapt toen ze krols was.. Ik wil helemaal geen nestje.. Ik weet dat ik te laat was maar zij gaat nooit naar buiten en als ze naar buiten ging was ze met een minuut terug. Alleen deze keer was ze 4 uur weg.

Ik heb me ingelezen en heb de dierenarts gebeld die me tips gegeven en wederom word ze na de bevalling zo snel mogelijk geholpen..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:06

ShirleyM schreef:
Ze is zeker al meer dan een maand zwanger want 1 maart was ze krols dus ik neem aan dat het toen is gebeurd.

Volgens mij ben je dan ook echt net te laat haar te laten helpen dat kan sowieso dat ik weet tot 5 weken er na.. maar wellicht dat een echo meer zegt en kan het alsnog wel fijner voor het diertje. Als je toen de DA gebeld had, had deze dat natuurlijk ook aan kunnen geven, dat doen ze hier altijd... zeker als je al van plan was haar te laten helpen.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:10

Ik heb het topic niet helemaal gelezen.
Maar als je kittens hebt pas dan wel op met andere poezen.
Wij hebben namelijk een keer gehad dat een kater van ons een kleintje heeft gedood ;(

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:15

ShirleyM schreef:
Babsiej schreef:
Natuurlijk ben je te laat met ruim anderhalf. Dus gewoon zin in een nestje, geen probleem maar verzin er niet van alles omheen.

Lees je vooral goed in, er kan nogal wat fout gaan bij bevallen, katten fokken van esther verhoef kan ik je aanraden. Bij twijfel bel je dierenarts. Moederpoes vooral goed voeren, bijvoorbeeld vers vlees of kittenbrok. En zorg dat je kittenmelk in huis hebt voor het geval je moet helpen voeren. Verder is een slijmzuiger erg handig, een warmtemat/lamp , een goede plek voor moederpoes om te bevallen evt met incontinentiemateriaal erin.

Fijn dat jij precies weet hoe het gegaan is.. Ze is ontsnapt toen ze krols was.. Ik wil helemaal geen nestje.. Ik weet dat ik te laat was maar zij gaat nooit naar buiten en als ze naar buiten ging was ze met een minuut terug. Alleen deze keer was ze 4 uur weg.

Ik heb me ingelezen en heb de dierenarts gebeld die me tips gegeven en wederom word ze na de bevalling zo snel mogelijk geholpen..

Je kan vanaf 3 maanden kittens laten helpen, elke dierenarts doet het vanaf 6 maanden, dus een jaar te laat dan is het gewoon wachten op zulke dingen, want inderdaad een beetje oppassen doen jullie dus ook niet. Ze kwam blijkbaar al vaker buiten, ongeholpen.

Maar fijn ook dat je ook op de rest van mn berichtje reageert waar echt handige tips bij staan ;)

ShirleyM

Re: zwangere poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 14:07

Ze is een half jaar aan de pil geweest en we zijn verhuisd van een flat naar een huis met een tuin dus voorheen kwam ze helemaal niet buiten.. Sinds kort ben ik gestopt met de pil en zouden we haar laten helpen. Maar ze zit nu apart van mijn kater en ik heb een doos voor haar staan en ik heb een warmte lamp geleend.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 14:09

Babsiej schreef:
Maar fijn ook dat je ook op de rest van mn berichtje reageert waar echt handige tips bij staan ;)

Adem in, adem uit... Rustig maar! :(:)

TS, bijna alles is al gezegd. Veel succes met het nestje en goed dat je haar daarna meteen laat steriliseren.

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 14:15

vind het inderdaad een beetje vreemd. Want je kan poezen inderdaad al als kitten 'helpen'. :)
Maar succes met het nestje inderdaad, commetaar is zover ik zie al gegeven :)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 16:44

Captain schreef:
Babsiej schreef:

Adem in, adem uit... Rustig maar! :(:)

TS, bijna alles is al gezegd. Veel succes met het nestje en goed dat je haar daarna meteen laat steriliseren.

Ik ben hardstikke rustig hoor, zou niet weten waar ik me druk om moest maken ? Ik krijg geen ongeplande kittens :+

En je kater erbij weghouden hoeft niet hoor, hier liggen alle katten er gewoon bij. Zou gewoon kijken naar wat je poes wil.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 20:05

Het zijn broer en zus en hij vind alles en iedereen leuk en alleen zij niet.. Ze is nogal een aparte dus vandaar dat ik ze apart hou nu als we weg zijn.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:15

is ze gedekt door haar broer? hm hoop dat het goed gaat

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 21:20

Nee dat kan niet.. Hij is een jeweetwel kater.. Die hebben we laten helpen toen we nog in de flat woonden omdat hij zijn zus probeerde te dekken en overal plaste.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 01:14

Is het nou echt relevant om de TS te gaan vertellen dat ze te laat is met steriliseren..? :') Dat is vrij duidelijk, er zijn kittens. Iedereen steriliseert op zijn eigen tijd, dat HOEFT niet op 6 maanden en al helemaal niet op 3... Ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar voor zover ik weet is dat echt niet veilig.. %)

Wees blij dat TS haar best doet om de moeder en kittens een goede zwangerschap te geven..

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:28

lieniminnie schreef:
Is het nou echt relevant om de TS te gaan vertellen dat ze te laat is met steriliseren..? :') Dat is vrij duidelijk, er zijn kittens. Iedereen steriliseert op zijn eigen tijd, dat HOEFT niet op 6 maanden en al helemaal niet op 3... Ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar voor zover ik weet is dat echt niet veilig.. %)

Wees blij dat TS haar best doet om de moeder en kittens een goede zwangerschap te geven..

Geen zin om bronnen te zoeken mag je zelf doen wat betreft vroegcastratie. Zijn er genoeg iig, vooral uit Amerika daar doen ze het al tientallen jaren.
Ik laat al jaaaaaaaren en niks veiligers en minder lastig als vroegcastratie!

Daarbij heb jij volgens mij geen flauw benul wat een kittenleed er is. Tuurlk hebben alle kittens een huisje tot ze groot worden, of denk je dat alle volwassen katten in t asiel nooit kitten zijn geweest :+

Ik heb goede tips gegeven maar het hoeft echt niet alleen maar ahhhh en ohhhh...

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:30

ik heb zeker heel veel benul wat voor kittenleed er is, ik ben dierenarts assistente en heb genoeg stages en zomerwerk gedaan in een dierenasiel. Maar dat is geen reden om deze discussie te starten.

TS heeft al aangegeven waarom ze poes zo laat heeft laten steriliseren, los van het kattenoverschot brengt dat nog andere risico's met zich mee, maar het is gebeurd..

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 14:54

Ik weet het ik ben stom geweest om zo lang te wachten, ik kan de tijd niet terug draaien.. Ik weet ook dat er zat katten in het asiel belanden en dat er een overschot aan katten is. Ik doe mijn best om goede huisjes voor ze te vinden en ze gaan allemaal naar bekenden van me. het word geen gratis af te halen advertentie op marktplaats.. Ik heb inderdaad die ene keer niet goed opgepast enhet zal naïef klinken maar ik had niet verwacht dat het in 1 keer meteen raak zou zijn.. Ik doe mijn best om alles goed te laten verlopen. En als ik echt een nestje had gewild had ik haar echt niet naar buiten geschopt om ze door de eerste de beste kater te laten bezwangeren. Ik vind dat ik mezelf zo wel genoeg heb verdedigt en vind dat nu pok wel mooi geweest.. Voor de geïnteresseerden, ik zal jullie op de hoogte houden..

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:14

lieniminnie schreef:

Sommige mensen denken dat ze het voorrecht hebben op het bezit van wel of geen kittens :') blijf maar daar ook wel eens over verbazen

TS hoe gaat het nu met moederpoes?

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 15:12

Die is nog steeds tevreden en zwanger.. Is ook nog niet aan het zoeken ofzodus ik wacht nog steeds af..

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 12:00

Gelukkig dat het helemaal goed gaat! :) Mogen we een foto zien van poes!? :D

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 12:32

Ze loopt sinds vanmorgen ineens mank met der rechter achter pootje, geen idee hoe dat nu ineens komt.. Ik zal vanavond even proberen om een foto te uploaden.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:59

Kan dat ze zich even verstapt heeft heb ik ook wel eens gehad hier. moet wel met een paar dagen over zijn hoor!

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 16:06

Oke, ik dacht dat het misschien kwam omdat ze nu natuurlijk wat meer gewicht mee sjouwt.. Dus ik wacht het even af..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:48

ok gelukkig dan komen er hopelijk gezonde poesjes.

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:22

Leuk topic, voor zoverre de reacties.
Ik heb zelf ook 2 katten kater en poes ook broer en zus nu 5 maanden oud en de kater gaat 4 mei dan is hij precies 6 maanden onder het mes.
Wil zelf wel als de poes oud genoeg is een nestje van een kater die we uiteraard zorgvuldig uitzoeken.
Al met al heel spannend en hou ons op de hoogte!

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:32

Desperado_ schreef:
Leuk topic, voor zoverre de reacties.
Ik heb zelf ook 2 katten kater en poes ook broer en zus nu 5 maanden oud en de kater gaat 4 mei dan is hij precies 6 maanden onder het mes.
Wil zelf wel als de poes oud genoeg is een nestje van een kater die we uiteraard zorgvuldig uitzoeken.
Al met al heel spannend en hou ons op de hoogte!

Hou het wel goed in de gaten. Je zou niet de eerste zijn
met een poesje van 5,5/6 maand die zwanger is. De kater
nu castreren kan ook al ;)

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 18:10

Ze zijn geboren! 4 stuks:) ik kwam om 2 uur uit mijn werk en was poes kwijt en daar zat ze op de kattenbak met 3 net geboren kittens..
en de nageboorte en alles er nog aan.. Gelijk de dierenarts gebeld en die heeft mij instructies gegeven over wat ik moest doen.. Dat lukte mij niet alleen dus toen heb ik mijn vriendin gebeld, zij is kraamhulp dus die kan dat wel:p en die heeft me geholpen.. nummer 4 is in de doos geboren en daar heeft ze de nageboorte van opgegeten..
Drinken wil nog niet helemaal lukken maar de dierenarts zei dat ik dat de tijd moet geven en af en toe een beetje moet helpen.