Slipketting?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:02

moi22 schreef:
Slipketting bij n bange hond lijkt me niet zo verstandig. De kans dat ie banger wordt is best groot.

Wij hebben een ulead borsttuig dat in tegenstelling tot de andere tuigen de riem op de borst bfevestigd heeft. Als ze dan trekken trekken ze zichzelf uit balans en vallen ze om. Heb dit tuig zelf van de gedragsdeskundige van de faculteit diergeneeskunde en weet dat Martin gaus er tegenwoordig ook mee werkt. Wij hebben n labrador die als ze iets in dr vizier krijgt een waas voor dr ogen krijgt en dr vol op af stormt met ons erachteraan. Door dit tuig komt ze door te vallen of uit balans te raken (afhankelijk van hoe enthousiast ze de benen neemt) tot bezinning en blijft ze weer aan n los lijntje bij ons lopen.
Weet dat dit tuig ook gebruikt wordt voor honden die continu trekken.

http://www.martingauswebshop.nl/products/U-Lead.html

Ik denk dat jij bovenstaand tuig bedoeld, de U-lead ;)

MyWishMax

Re: Slipketting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:10

Mijn hond raakte vreselijk in paniek door die U-lead, juist door de onbalans. Terwijl ze correcties met de slip wel oke vindt, daar raakt ze niet onzekerder door.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:14

Mijn angsthaas van een Spanjaard moet ik ook geen slipketting omdoen... Die valt ter plekke dood van de angst!

Hangt ook af in hoe verre je hond angstig is en in welke vorm deze angstig is :-)

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:44

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 21:27

Heb er nu één keer mee geoefend en ging prima, ze accepteerde het goed en werd er niet bang van :) Als ik half het idee had gehad dat Havanna het mentaal niet aan kon had ik het ook niet eens geprobeerd natuurlijk.. Op zich is het natuurlijk duidelijker om m altijd te gebruiken maar Havanna moet ook een beetje kunnen rennen en spelen en doordat ze in haar enthousiasme nog wel eens wil vergeten dat de riem een einde heeft wil ik dan niet met een ketting werken.. Met de halsband klapt ze al in de lijn en met een ketting vind ik dat dan gewoon wreed, ze kan immers niet weten hoe lang de lijn is. En ze moet op het veld toch de kans krijgen om een beetje hond te zijn.. Ze mag dan evengoed niet trekken maar die eerste sprint na 'vrij' is altijd een beetje ongecontroleerd :+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:28

chipieke schreef:
Mijn angsthaas van een Spanjaard moet ik ook geen slipketting omdoen... Die valt ter plekke dood van de angst!

Hangt ook af in hoe verre je hond angstig is en in welke vorm deze angstig is :-)

waarom valt ze dood van een ijzeren halsband en niet van een nylon band? Het hoeft niet hard te gaan en pijn te doen... ;)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:35

Omdat als mijn hond verschiet ze zichzelf in allerlei bochten wringt en springt en laat vallen en spaanse windhonden hébben nu eenmaal een héél dun velletje en de rest zal ik je maar besparen ;)

Windhonden worden VAAK aan de slipketting gehangen in Spanje, maar met het dunne velletje dat windhonden hebben is de keel héél snel over.

Ik gebruik dubbel gevoerde martingale banden, véél zachter voor het velletje :-)