LCharlotte schreef:Ik heb drie katten, zijn nooit dik geweest van onbeperkt droogvoer. Mijn moeder heeft er 5, ook onbeperkt droogvoer en geen 1 te dik!
ligt er ook wel een beetje aan wat je voert
als je een "supermarkt voeding" voert waarvan het grootste gedeelte granen is wat ze er onverbruikt weer uit poepen worden ze idd niet dik
( zo heb ik het ook een aantal jaren gedaan) tot ik een voedingsdag gevolgd heb en te weten kwam over het hoe en wat qua ingredienten en behoeftes en dus beter voer ben gaan geven)
en dan zie je dat ze wel ineens aankomen omdat ze 95% van alle voedingstoffen daadwerkelijk opnemen en verbruiken, maar dat stabilliseert zich inderdaad na een aantal weken
) Dus in ieder geval granenvrij, omdat het verteringssysteem daar in principe niet op gemaakt is. Al gaat het met veel katten toch heel lang heel goed hoor. De kosten zijn niet extreem omdat ze er ook minder van eten.
) echt super tevreden over. Hun vacht blinkt en ze zien er super goed uit! Het verschil was echt wel duidelijk. We zijn begonnen met Hills omdat de oudste kater een nierinsufficientie heeft waar door hij op dieetbrokken moet. Na enkele weken zagen we al duidelijk het verschil. Hij was veranderd van een zielig oudje naar een oudje die aan het ravotten was met de jonkies! Ik geef niet onbeperkt aangezien ze met 5 zijn (de ene moet dus dieetvoer, de andere gewone Hills) en ze zouden zich echt kapot eten. Wat ik wel merk is dat ze van een goedkoop merk vroeger veel meer moesten eten om geen honger meer te hebben! En als je het mij vraagt: die goedkope brokken enzo is echt brol!
Gelukkig likt ie inmiddels wel de anti-haarbalpasta van mijn vingers...
en inderdaad het scheelt je vaak een bezoekje aan de dierenarts
en daarna al hett voer geven, kijken hoe hij erop reageert.