Mijn nieuwe aanwinsten, Beertje en Bloempje! update pag.3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Mijn nieuwe aanwinsten, Beertje en Bloempje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 13:48

In ieder geval bedankt. :)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 14:22

Nemurin schreef:
Als je hardop denkt loop je wel het risico dat mensen denken dat je het tegen hen hebt... :o
In ieder geval wat ik vaak zie is dat muisjes een breder koppie in verhouding tot hun snuitje hebben, waar ratten een lange, spitse kop hebben die verder van hun lijf af staat.

Maar of dit in jonkies ook te zien is weet ik niet.

mijn ratten waarvan 2 dumbos hebben in verhouding tot de gewone een brede kop, en oren aan de zijkant.

is nog even gokken zo, maar TS als je straks indd duidelijke fotos hebt misschien kan ik dan even wat meer zien

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 14:47

Ja dat is ook weer zo Pilipa, had ik niet aan gedacht dat dumbo's ook een bredere kop hebben. Maar worden dumbo's niet heel specifiek gefokt voor de liefhebbers?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:07

Nemurin, ja daar zat ik dan weer aan te dneken die kan je denk ik niet zomaar in een winkel kopen... hmzzz lastig dit

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:08

Er zijn ook dierenwinkels met dumbo's, althans, de dierenwinkel waar ik kom heeft ze af en toe.

Ik ben ook wel benieuwd wat deze diertjes blijken te zijn. :)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:12

mysterie van de muizen rat hier ;)

ben benieuwd, wel voor de toekomst een tip haal je ratjes bij een fokker vandaan, broodfok van zulke dieren winkels kan je beter niet ondersteunen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:15

Overigens zijn de meeste dierenwinkels eerlijk gezegd bagger, al vind ik dit wel wat ver gaan, maar bv. van Pet's Place kun je wel wat meer verwachten. Die zijn in ieder geval goed op weg als ze er niet al zijn. ;)

Mysterie van de muizenrat... _O-

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:25

wat een mysterie.
ondanks alles veel plezier met ze.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:54

Ik vind dit eigenlijk wel wat vaag, sowieso dieren geven als cadeau ben ik al tegen... Maar jij bent zelf ook overduidelijk totaal niet op de hoogte qua rattenverzorging en dergelijke. Waarom lees je je eerst niet in voordat je daadwerkelijk dieren aanschaft? Dan had je het verschil tussen een muis en een rat geweten, dan had je geweten dat rittens minimum 5 weken bij hun moeder moeten blijven en bovenal: dan had je geweten om nooit je ratten aan te schaffen bij een dierenwinkel, je hebt niet alleen ongezonde inteeltbeestjes, je onderhoud er ook de broodfok mee. Als ik jou was zou ik deze muisjes direct terug naar de dierenwinkel brengen, je eens deftig inlezen over wat een rat inhoud en op zoek gaan naar een degelijke rattery in jouw buurt. Ratten zijn al zo'n gevoelige beestjes qua gezondheid maar door ze bij een rattery te halen waar de lijnen goed in het oog worden gehouden verklein je de kans op erfelijke ziektes toch al. Bovendien worden je ratjes hier in een huiselijke sfeer opgevoed. Veel succes in ieder geval!

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:58

Soprano schreef:
Ik vind dit eigenlijk wel wat vaag, sowieso dieren geven als cadeau ben ik al tegen... Maar jij bent zelf ook overduidelijk totaal niet op de hoogte qua rattenverzorging en dergelijke. Waarom lees je je eerst niet in voordat je daadwerkelijk dieren aanschaft? Dan had je het verschil tussen een muis en een rat geweten, dan had je geweten dat rittens minimum 5 weken bij hun moeder moeten blijven en bovenal: dan had je geweten om nooit je ratten aan te schaffen bij een dierenwinkel, je hebt niet alleen ongezonde inteeltbeestjes, je onderhoud er ook de broodfok mee. Als ik jou was zou ik deze muisjes direct terug naar de dierenwinkel brengen, je eens deftig inlezen over wat een rat inhoud en op zoek gaan naar een degelijke rattery in jouw buurt. Ratten zijn al zo'n gevoelige beestjes qua gezondheid maar door ze bij een rattery te halen waar de lijnen goed in het oog worden gehouden verklein je de kans op erfelijke ziektes toch al. Bovendien worden je ratjes hier in een huiselijke sfeer opgevoed. Veel succes in ieder geval!

Volledig mee eens!

Het eerste wat in me opkwam bij het zien vd foto was trouwens; muisjes! Ik had toen nog niet gelezen. Ik vind ze meer muisachtig aandoen. Maar de foto is zo onduidelijk dat het van alles kan zijn natuurlijk.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:00

Dat jullie er meer verstand van hebben dan TS en dit willen delen is natuurlijk prima, maar daarbij hoeven jullie TS niet te kleineren.

Het leuke van onwetendheid is namelijk dat de betrokkene niet weet dat ie iets niet weet.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:15

Leuk hoor dat je muizen/ratjes? (wat is het nu eigenlijk :P) heb gekregen.

Kan je niet een betere foto maken? Deze valt bijna niks op te zien. Ze zijn inderdaad nog wel heel erg jong.. (als de verkoper dat juist heeft).

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 16:32

Nou ik heb foto's!
Ze zitten nu in het nieuwe hok waar ze veel meer kunnen spelen. :)
Ik ben er van overtuigt dat het muisjes zijn.

Afbeelding

Beertje.

Afbeelding

Bloempje.

Afbeelding
Nog een keer Bloempje.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:33

Zeker weten dat het muisjes zijn!

Jeetje wat slecht van die dierenwinkel...
Iig veel plezier met ze

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 16:33

Soprano schreef:

Nou, ieder zo zijn mening. :) Ik wil bloem en beer graag houden en daar gaat niets aan veranderen.. :)
Ik ben nog lerende en probeer alles op te steken wat iedereen me hier qua informatie geeft.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 16:35

Trouwens, ze zitten nu in de nieuwe kooi.
Ze hebben een onderverdieping waarin een dikke laag houtkrullen ligt, met een klein plukje stro waar ze in kunnen kruipen. Een buis waar ze in kunnen zitten, dan een trappetje naar boven waar het water en voer staat. Nog een verdieping naar boven kun je zien op de foto waar Bloempje net naar boven klimt, zo'n soort vering is dat. Dan komen ze bij een verdieping waar ze een bol als huisje hebben met nog wat houtkrullen er in, en een rad.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:36

Pas wel op met die vering hoor, kun je er geen stof om heen binden ? Zodat de pootjes er niet tussen vallen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 16:41

WinSel schreef:
Pas wel op met die vering hoor, kun je er geen stof om heen binden ? Zodat de pootjes er niet tussen vallen

De vering: De ruimte er tussen is erg breed zoals je op de foto kunt zien, ze kunnen dus lekker klimmen. Ook zit de vering bevestigt aan het onderstel, deze kan dus niet los schieten of ook daadwerkelijk 'veren'
is het dan nog een probleem?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:45

zijn inderdaad muisjes

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:49

Dat zijn inderdaad muisjes, maar wat een schatjes! Dus verdiep je maar vast in de verzorging van muisjes. :)

Of het nog een probleem is dat die vering groot is/vast zit weet ik niet, maar ik ben zelf zo'n miep die er dan voor de zekerheid toch iets van stoffering in ieder geval op de onderkant waar ze lopen zou neerleggen. Als ze dan willen klimmen mogen ze dat op de zijkant/bovenkant doen. :)

Is het rad een dicht rad, of een rad met spijltjes? Want die met spijltjes zijn prima voor hamsters, maar muizen, ratten, gerbils etc. kunnen hun staart ertussen krijgen en dan verwonden dus dan moet je een dichte hebben.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:42

Okee, dat zijn dus muizen! Maarrrrr, als de winkel ze verkoopt als ratjes, hebben ze dan het geslacht wel goed? Want als je een man en een vrouw hebt, heb je straks een plaag!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:51

Overigens vind ik Bloempje misschien een HEEL JONG dumbo-ratje lijken, met haar spitse snuitje, maar als ze even groot is als Beertje lijkt ze me gewoon een muis. :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 17:58

Bloempje heeft rode oogjes en een babyroze staart. Beertje heeft gewoonzwarte kraaloogjes en een grijs staartje.
Ik ben echt helemaal gek van ze!! Bloem is echt werkelijk een schatje, ze zit graag bij me en als ze de kooi open hoort gaan staat ze al op dr achterpootjes met d'r voorpootjes in de lucht! dan leg ik m'n hand in het zaagsel, klimt ze er op en wacht net zolang heel stil totdat ik d'r optil.
Dan kruipt ze in m'n mouw. :+:
Beertje is nog wat schuw en moet ik echt wel even wachten voordat hij aan m'n vinger ruikt of op m'n hand klimt.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:58

Muisjes zijn heel goed tam te krijgen hoor :) Ik heb zelf twee muisjes gehad en die konden ook gewoon mee op m'n arm, en liepen in mijn kamer rond als ik daar bezig was enz. Het waren hele lieve diertjes, dus je gaat er zeker plezier aan beleven, of het nu ratjes zijn of niet :)

Ik maakte ook altijd hele constructies in de kooi met takken en gevlochten touw, vonden ze heel leuk om avonturenparcours over te doen. Ook leuk is een sliert wc-papier velletjes draperen over de takken ed, ze zijn dan heel intensief bezig alles naar hun nestje te slepen en te versnipperen (vaak genoeg verversen wel). Verder wc-rolletjes ed als knaagmateriaal, en die kan je ook gebruiken om evt schuwe muisjes in op te tillen, laat ze in het wc rolletje kruipen en til dan het rolletje op, en het muisje kan daarna op je hand lopen.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:09

Giolli schreef:
Soprano schreef:

Nou, ieder zo zijn mening. :) Ik wil bloem en beer graag houden en daar gaat niets aan veranderen.. :)
Ik ben nog lerende en probeer alles op te steken wat iedereen me hier qua informatie geeft.

Ok dat je ze houd maar dan hoop ik dat volgende keer je ze toch niet meer in een dierenwinkel haalt ;)
Verder hoop ik van harte dat het er 2 van hetzelfde geslacht zijn want ook daar moet je dierenwinkels niet mee vertrouwen...

Ze zien er verder trouwens wel heel lief uit hoor, ik begrijp dat je verliefd op ze bent geworden en ze wilt houden ;) alleen ratjes/muisjes hebben hele gevoelige luchtwegen dus houtkrullen zijn te stoffig om ze in te houden, beter is hennep, aubiose...