Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nemurin schreef:Als je hardop denkt loop je wel het risico dat mensen denken dat je het tegen hen hebt...
In ieder geval wat ik vaak zie is dat muisjes een breder koppie in verhouding tot hun snuitje hebben, waar ratten een lange, spitse kop hebben die verder van hun lijf af staat.
Maar of dit in jonkies ook te zien is weet ik niet.

Soprano schreef:Ik vind dit eigenlijk wel wat vaag, sowieso dieren geven als cadeau ben ik al tegen... Maar jij bent zelf ook overduidelijk totaal niet op de hoogte qua rattenverzorging en dergelijke. Waarom lees je je eerst niet in voordat je daadwerkelijk dieren aanschaft? Dan had je het verschil tussen een muis en een rat geweten, dan had je geweten dat rittens minimum 5 weken bij hun moeder moeten blijven en bovenal: dan had je geweten om nooit je ratten aan te schaffen bij een dierenwinkel, je hebt niet alleen ongezonde inteeltbeestjes, je onderhoud er ook de broodfok mee. Als ik jou was zou ik deze muisjes direct terug naar de dierenwinkel brengen, je eens deftig inlezen over wat een rat inhoud en op zoek gaan naar een degelijke rattery in jouw buurt. Ratten zijn al zo'n gevoelige beestjes qua gezondheid maar door ze bij een rattery te halen waar de lijnen goed in het oog worden gehouden verklein je de kans op erfelijke ziektes toch al. Bovendien worden je ratjes hier in een huiselijke sfeer opgevoed. Veel succes in ieder geval!
) heb gekregen.Soprano schreef:Ik vind dit eigenlijk wel wat vaag, sowieso dieren geven als cadeau ben ik al tegen... Maar jij bent zelf ook overduidelijk totaal niet op de hoogte qua rattenverzorging en dergelijke. Waarom lees je je eerst niet in voordat je daadwerkelijk dieren aanschaft? Dan had je het verschil tussen een muis en een rat geweten, dan had je geweten dat rittens minimum 5 weken bij hun moeder moeten blijven en bovenal: dan had je geweten om nooit je ratten aan te schaffen bij een dierenwinkel, je hebt niet alleen ongezonde inteeltbeestjes, je onderhoud er ook de broodfok mee. Als ik jou was zou ik deze muisjes direct terug naar de dierenwinkel brengen, je eens deftig inlezen over wat een rat inhoud en op zoek gaan naar een degelijke rattery in jouw buurt. Ratten zijn al zo'n gevoelige beestjes qua gezondheid maar door ze bij een rattery te halen waar de lijnen goed in het oog worden gehouden verklein je de kans op erfelijke ziektes toch al. Bovendien worden je ratjes hier in een huiselijke sfeer opgevoed. Veel succes in ieder geval!
Ik wil bloem en beer graag houden en daar gaat niets aan veranderen..
WinSel schreef:Pas wel op met die vering hoor, kun je er geen stof om heen binden ? Zodat de pootjes er niet tussen vallen

Ik heb zelf twee muisjes gehad en die konden ook gewoon mee op m'n arm, en liepen in mijn kamer rond als ik daar bezig was enz. Het waren hele lieve diertjes, dus je gaat er zeker plezier aan beleven, of het nu ratjes zijn of niet
Giolli schreef:Soprano schreef:Ik vind dit eigenlijk wel wat vaag, sowieso dieren geven als cadeau ben ik al tegen... Maar jij bent zelf ook overduidelijk totaal niet op de hoogte qua rattenverzorging en dergelijke. Waarom lees je je eerst niet in voordat je daadwerkelijk dieren aanschaft? Dan had je het verschil tussen een muis en een rat geweten, dan had je geweten dat rittens minimum 5 weken bij hun moeder moeten blijven en bovenal: dan had je geweten om nooit je ratten aan te schaffen bij een dierenwinkel, je hebt niet alleen ongezonde inteeltbeestjes, je onderhoud er ook de broodfok mee. Als ik jou was zou ik deze muisjes direct terug naar de dierenwinkel brengen, je eens deftig inlezen over wat een rat inhoud en op zoek gaan naar een degelijke rattery in jouw buurt. Ratten zijn al zo'n gevoelige beestjes qua gezondheid maar door ze bij een rattery te halen waar de lijnen goed in het oog worden gehouden verklein je de kans op erfelijke ziektes toch al. Bovendien worden je ratjes hier in een huiselijke sfeer opgevoed. Veel succes in ieder geval!
Nou, ieder zo zijn mening.Ik wil bloem en beer graag houden en daar gaat niets aan veranderen..
![]()
Ik ben nog lerende en probeer alles op te steken wat iedereen me hier qua informatie geeft.
alleen ratjes/muisjes hebben hele gevoelige luchtwegen dus houtkrullen zijn te stoffig om ze in te houden, beter is hennep, aubiose...