Vreemde kat....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:25

Happinez schreef:
stef schreef:
Alleen jammer dat ie bij mij wil wonen ;)

Het is ongetwijfeld erg gezellig bij jou in huis :+

Ja dat blijkt dan wel,..kom op we gaan met zijn allen bij Stef wonen :D

LadyMadonna

Re: Vreemde kat....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 23:27

Euh, arbeidershuisje uit 1920... Als jullie op t dak willen slapen ;)

In de slaapkamer meurt het ook al! Waar is dat ding allemaal geweest?!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:34

Kennelijk overal waar jouw katten ook komen. In elk geval deur slaapkamer dicht houden.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:52

nu ja dan bedank ik maar,ik wil niet wonen waar t meurt :P en ook niet op een dak :')

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:55

stef schreef:

Dat word vannacht tampons in je neus :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 00:01

stef schreef:
Euh, arbeidershuisje uit 1920... Als jullie op t dak willen slapen ;)

Je kunt ook je deuren dichthouden of heb je door je hele huis luikjes gemonteerd?
Denk dat het wel handig is je luikje een paar dagen op slot te doen, als hij een paar keer voor een dichte deur staat gaat ie wel ergens anders naartoe.
Jouw eigen kat is een kater? En geholpen? Dan zit deze vreemde op een totaal andere golflengte als die van jou, niet vreemd dat je kat er niet op reageert.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 09:54

Ik heb 2 jeweetwel katers

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 10:11

Gister de boel schoon gemaakt, kat heel de dag niet gezien, en vannacht zat ie weer binnen :(
Hond er maar weer achteraan gestuurd

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 11:37

Asiel en DA gebeld, maar hij staat nergens vermist. Als ik m kan vangen wil de DA kijken of ie gechipt is. Zo ja kan ie naar zijn baasje, zo nee, geen idee... Asiel zit vol

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:40

dan zou ik hem toch proberen te vangen denk ik
staat hij ook niet op amivedi als vermist bijvoorbeeld?
ik heb het hier ook hoor
constant een kat binnen die zwerft, krijg hem alleen niet te pakken dus super irritant

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:43

Dat is balen, heb dit ook eens gehad. Toen maar een dure kattenluik aangeschaft waardoor alleen hij naar binnen kon. Tegenwoordig kun je ook luiken kopen met chip opening. Die buurt katten van ons aten toen zelfs zijn eten op, moest niet gekker worden.
Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 27-03-12 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:44

plas water over zn kop miss dat die weg blijft?

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:48

Te gek voor woorden dat andere mensen hun kat laten binnendringen bij vreemden.

Deze kat krijgt thuis misschien niet genoeg aandacht of voedsel, of hij heeft misschien helemaal geen tehuis. Mij lijkt het een goede reden om hem te vangen en op te laten halen door de dierenambulance.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 12:33

Ik denk dat ie wel een huis heeft, hij ziet er goed verzorgt uit en is zeer aanhankelijk. Misschien is ie verdwaald?

Op amivedi kan ik niks vinden wat bij hem past

Afbeelding

Hier lijkt hij op, maar dan net wat korter haar

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:38

Volgens mij is het een pers. Die zou iemand toch moeten missen? Volgens mij kan die zichzelf ook niet redden. Je moet denk ik wel ingrijpen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 17:10

Tja, reiskist staat klaar, maar dan moet hij zich wel laten zien

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:18

Hij komt pas als jij niets in de gaten hebt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:42

hier vorig jaar ook zo'n lekkere langhaar gehad. Wist van wie die was maar die mensen deden niets. Kat was vervilt, asiel wilde niet opvangen (want eigenaar was bekend bij amivedi en asiel en dus moesten we hem laten lopen, ik snap het asiel wel maar toch.......) en Dierenbescherming ondernam na een half jaar pas actie (hij werd toen kaal gezet) alles in de tuin en buitenkant van ons huis werd onder gezeken want castreren wilden de eigenare niet. En kater was erg verliefd op mijn geholpen poezen.

't was een kat die heel graag aandacht wilde maar bij de eigenaren niet naar binnen mocht. Enorm triest. Uiteindelijk doodgereden hier op de rijksweg. Enorm triest voor de kat maar bespaarde wel verder lijden voor hem (hij ging weer al vervilten en je wil niet weten wat mesnen allemaal naar een sproeiende kater gooien en hoe laf ze zijn want ze durven de eigenaars er niet op aan te spreken, dingen naar/op de kat gooien was makkelijker BAHHHHHH)

Helaas niet einde van het verhaal. Ze hebben een nieuwe kat. Pracht kat, niet zo langharig gelukkig maar echt een heel mooi en leuk katertje. Loopt weer al hele dagen op straat, ongeveer 6 maanden jong en begint ook al met sproeien EN gillen 's nachts op straat..........................

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:50

Elma_ schreef:
stef schreef:
Dierenbulance hebben we hier geen goede ervaringen mee (we vallen buiten de districten) maar t is een poging waard

Hier zijn dit jaar al 3 loslopende hondjes weggeplukt in de straat, maar we moesten ze wel zelf vangen anders starten ze de auto niet eens ervoor. Weet niet hoe ze dan tegenover katten staan, misschien doen ze daar wel simpeler over aangezien die zich normaal aardig kunnen redden buiten, maar je kunt t altijd proberen ja.

Ook katten moeten gevangen zijn en wat mankeren anders MOGEN ze niet opnemen in de meeste gemeenten.

Sorry maar vind dat mensen zo raar doen over die dierenambu. Wees blij dat hij er is. Vast en zeker zal her en der mankementen zijn maar dat is nu eenmaal zo als iets van vrijwilligers afhankelijk is.

Daarnaast zitten alle dierenambu's met hetzelfde probleem en dat is geld. Als ze op elke los lopende hond af gaan en meer dan de helft niet vinden dan hebben ze allemaal loze ritten. Ritten die niet betaald worden en ritten die voor andere dieren dodelijk af kunnen lopen. Ritten die makkelijk (gezien dat ze soms enorme gebieden hebben) 80 km kunnen zijn bij een retour rit.

Daarnaast als ze naar het ene kant van hun gebied gaan voor een mogelijk los lopende hond die hopelijk wel gevonden wordt door hun kan er aan de andere kant (kan makkelijk een half uur/uur rij afstand tussen zitten) een kat aangereden worden die nog leeft maar dringend hulp nodig heeft en eigenaar niet bekend. Dit kan altijd gebeuren maar dus daarom ook alleen uitrijden als het echt nodig is.

Snap gewoon niet dat mensen niet begrijpen dat instellingen die volledig draaien op vrijwilligers werk (of voor 90%) en die altijd met geld te kort zitten niet voor alles uit kunnen rijden.

Zaterdag hadden wij het. Bij een parkeerplaats op de snelweg liep een vals hondje rond die beet.
Tja, bel de politie maar. Mensen kwaad dat wij niet kwamen.
Maar wat als wij het hondje willen vangen en het vliegt de snelweg op en daardoor gebeurd er een vreselijk ongeluk? Dan ligt het opeens aan de mensen van de dierenambu want die waren het hondje op aan het jagen (vinden de mensen dan)!!!
Mocht de politie aanwezig zijn en rijkswaterstaat ook voor afsluiting dan wordt het een ander verhaal....

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:55

dierenfan schreef:
hier vorig jaar ook zo'n lekkere langhaar gehad. Wist van wie die was maar die mensen deden niets. Kat was vervilt, asiel wilde niet opvangen (want eigenaar was bekend bij amivedi en asiel en dus moesten we hem laten lopen, ik snap het asiel wel maar toch.......) en Dierenbescherming ondernam na een half jaar pas actie (hij werd toen kaal gezet) alles in de tuin en buitenkant van ons huis werd onder gezeken want castreren wilden de eigenare niet. En kater was erg verliefd op mijn geholpen poezen.

't was een kat die heel graag aandacht wilde maar bij de eigenaren niet naar binnen mocht. Enorm triest. Uiteindelijk doodgereden hier op de rijksweg. Enorm triest voor de kat maar bespaarde wel verder lijden voor hem (hij ging weer al vervilten en je wil niet weten wat mesnen allemaal naar een sproeiende kater gooien en hoe laf ze zijn want ze durven de eigenaars er niet op aan te spreken, dingen naar/op de kat gooien was makkelijker BAHHHHHH)

Helaas niet einde van het verhaal. Ze hebben een nieuwe kat. Pracht kat, niet zo langharig gelukkig maar echt een heel mooi en leuk katertje. Loopt weer al hele dagen op straat, ongeveer 6 maanden jong en begint ook al met sproeien EN gillen 's nachts op straat..........................

Ik had die vorige kat gewoon gevangen en achterover gedrukt en op een goede plek ondergebracht. Want zulke mensen zouden geen dieren mogen hebben. De wet heeft gefaald en daardoor heeft die kat een rotleven gehad. En dan zou ik het recht maar in eigen handen nemen, want dat is een betere optie dan zo'n einde.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 20:58

Gevangen!
144 gebeld, doorverbonden met dieren ambulance, en zit nu te wachten op een telefoontje of ze m komen halen

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:01

Goed gedaan! Best kans dat als hij geen chip heeft, hij gecastreerd wordt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:05

Langcara schreef:
dierenfan schreef:

Ik had die vorige kat gewoon gevangen en achterover gedrukt en op een goede plek ondergebracht. Want zulke mensen zouden geen dieren mogen hebben. De wet heeft gefaald en daardoor heeft die kat een rotleven gehad. En dan zou ik het recht maar in eigen handen nemen, want dat is een betere optie dan zo'n einde.

Hoeveel katten van mensen hier op bokt lopen niet los op straat en worden dood gereden? Die hebben allemaal hetzelfde einde hoor dus daar kan ik een kat niet voor gaan vangen. Hier lopen enorm veel katten los aan de rijksweg en kan ze niet gaan vangen. Mijn eigen kat kan het terrein niet af dus die heeft het niet gelukkig.
Een fantastisch leven had die kat idd niet. Echter vind maar eens iemand die een vervilte, stinkende langhaar kat op wil nemen die alles onder zeikt niet te houden is binnen omdat hij gewend is rond te lopen, vol hormonen zit, en enorm naar zeik stinkt. Ik heb gezocht en niet gevonden en zelf de kosten niet kunnen maken. Wel DB en LID ingeschakeld maar die reageerden dus enorm traag.
Verder staan die mensen bekend als gewelddadig overal en werd daar ook voor gewaarschuwd. Had ze al een paar x aan de deur gehad als de kat een dag niet thuis was geweest en daar wordt je niet vrolijk van. Stel dat ik de kat ontvoerd had en iemand had dat via via gehoord of gezien en door gegeven........ ik ga dat niet wagen heb ook konijnen buiten zitten en die zijn me zeer dierbaar. Daar kan niet zomaar iemand bij komen maa riemand met kwade bedoelingen kan overal bij komen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 21:06

Ze komen m zo halen!!!
Hij is niet blij nu ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 21:16

Hij is opgehaald!!
Nu schoonmaken ;)