Op vakantie! en de kat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 12:17

YamaDeva schreef:
Ik heb gebruik gemaakt van oppasdienst 2x daags: zij komen aan huis en kunnen indien gewenst naast eten/drinken geven ook de kat aandacht geven. Weet niet of zoiets bij jou in de buurt zit?
Op andere locatie zitten is voor de meeste katten erg stressvol, dus zou ik zelf niet zo snel voor kiezen...

Maar zomaar vreemd volk in mijn appartement lijkt me ook niet fijn. Denk ook niet dat mijn vriend hier mee akkoord zou gaan.

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:59

Yontheke schreef:
Maar zomaar vreemd volk in mijn appartement lijkt me ook niet fijn. Denk ook niet dat mijn vriend hier mee akkoord zou gaan.

Dat kan ik begrijpen. Gelukkig heeft het bij ons fantastisch uitgepakt, kan niet anders zeggen. Poes was heel blij en had me amper gemist (wat voor zijn doen erg ongebruikelijk was :') ). Meisje had zelfs een aardigheidje op tafel gelegd als welkom thuis en bedankje voor klandizie :). Met een briefje met dagelijks dagboek van haar bezoekjes, erg attent.
Even wat in het wilde weg opperen: We hebben ooit een dierenartsassistente die verzorging van huisdieren aan huis als bijbaantje deed, zo iemand is misschien net wat vertrouwder? Of anders buren/vrienden vragen of zij kunnen en/of iemand weten.
Succes met het zoeken naar oppas in ieder geval en veel plezier op je vakantie!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:04

Voor een paar dagen: een bekende vragen om de kat te verzorgen. Het liefste natuurlijk iemand die ook wat aandacht geeft ipv brokjes erin gooien, kattenbak schoon en de deur weer achter zich dicht trekken.

Als ik langer dan een week weg moet, dan gaan mijn katten naar hun vaste logeeradres: een vriendin van me, die zelf geen dieren meer heeft. De eerste keer was best spannend, want ik wil ze geen onnodige stress bezorgen. Maar 3 weken alleen thuis vond ik ook geen goed idee. Gelukkig gaat het prima, katten lopen daar 5 minuten gespannen rond, de ene gaat al gauw naar de slaapkamer om op bed in slaap te vallen en de ander is niet meer bij die vriendin weg te slaan :D

Maar voor 4 daagjes: katten hebben ngeen tijdsbesef zoals wij mensen. Als er iemand is die elke dag even heen gaat, even met m speelt, aait, verzorgd, komt ie echt die 4 daagjes wel prima door hoor!

Magrathea

Re: Op vakantie! en de kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:09

Een nachtje bij de DA is wel heel iets anders dan in een dierenpension he.. In een goed pension krijgen ze ook elke dag aandacht van de medewerkers (bij ons wel :D ) en kunnen ze vrij rondwandelen (mits je kat gezond is en niet extreem agressief), er zijn klimpalen en allerlei plekjes om te liggen, speeltjes etc etc. Ik ga ook wel eens mee katten knuffelen, ze vinden het altijd erg gezellig :D

Maar als je iemand kan vinden die vier dagen in je huis kan zitten is dat natuurlijk beter. De vraag is alleen of je dat lukt. Succes in elk geval :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:10

Katten kunnen heel goed een paar dagen zichzelf vermaken als ze alleen zijn. :j
Als je voldoende water en voer voor hem neer zet, zijn 4 dagen echt geen enkel probleem.

Nou waren onze katten wel "buiten" katten, dus die konden nog wat meer doen om zichzelf te vermaken natuurlijk.

Maar zeker als er iemand is die iedere dag komt voeren, dan hoef je je nergens druk om te maken. :)

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:17

Ik vraag altijd een paar meiden van stal om bij ons in huis te komen. Die wonen nog thuis dus dan is het wel leuk om een korte periode je "eigen" optrekje te hebben en de katten worden en super verzorgd!
Laatste waren we zaterdag op zondag weg en toen is er zondagochtend een vriendin langs gegaan om eten, water en vooral veel knuffels te geven. Maar mijn katten zijn dan ook echt heel gek op aandacht.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:27

Wij hebben sinds januari 2 katten in huis, en hebben voor onze vakantie in september al geregeld (8 dagen weg) dat familie de katten eten en drinken komt geven en eventjes kroelen. Ze zitten wel met 2, maar de ene is een echte kroelkat en gaat dan wel menselijk gekroel missen.
Voor korte weekendjes en noodgevallen hebben bevriende buren een sleutel van onze voordeur in huis liggen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 14:04

Bij mijn vriend hadden ze vorig jaar trouwens een vriend van hem gevraagd. Ze waren vrijdagavond tot zondagmiddag weg. Ze hebben altijd onbeperkt brokjes, maar hij kwam even langs voor het water, brokjes bijvullen enzo. Toen heeft hij een filmpje zitten kijken en ondertussen geknuffeld :)

Mijn ouders huren mij altijd in (zo ook morgen tot donderdag) en anders komt mijn oom, die is gepensioneerd maar wel fanatiek wielrenner dus die gaat dat dandoen. Weer eens wat anders :P

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 08:33

Wel leuk om hier zoveel goede ervaringen te horen.
Ik woon op een appartement en de buren zijn eigenlijk nogal wisselend bij ons. We kennen ze wel allemaal maar niet goed genoeg om ze echt voor de kat te laten zorgen :)
We zijn nog even aan het rondhoren wie het wil doen. We hebben nog een maand dus er zal wel iets uit de bus vallen.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:56

de buren vragen ??
en anders zorgen dat je genoeg katte bakken hebt en genoeg water en droogvoer heb staan..

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 07:17

Ondertussen hebben we geregeld dat mijn vader en zijn vriendin de poes wel wil komen eten geven. Hij is een echte kattenfan (maar waar wij wonen ligt nogal uit de richting voor hem) dus hij gaat ook wel wat met haar spelen als hij hier is :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 08:43

Top! :) veel plezier in Parijs!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 10:23

Magrathea schreef:
Top! :) veel plezier in Parijs!

Dankje!
Heb er nu al zin in :Y)