Gewoon verdrietig!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:11

gap schreef:
Tuurlijk weet ik dat als ze naar buiten gaan ze ook doodgereden kunnen worden, maargoed dat geld voor alles , ook mn kinderen gaan over die weg heen ;) wat me het meest frustreert is JUIST het feit dat mensen doorrijden, niet dat ze de poes doodrijden, dat risico zit erin, maar een kind wat haar lieve beestje op de weg ziet, dat frustreert want als ze hadden gewaarschuwd hadden wij de poes al weggehaald ;)en was het haar bespaart gebleven :(:) en uiteraard zullen er ook automobilisten tussen zitten die het niet gemerkt hebben, maar het zou wel héél toevallig zijn als dat bij alle 6 het geval was toch??

Te vaak betreft het een kat van iemand die er niet echt naar om kijkt. Hier op het platteland geeft niemand echt op z'n kat.
"ach, ik heb er nog genoeg en met voorjaar krijg ik er weer een heel stel bij", want gecastreerd worden de dieren natuurlijk niet. Dat kost geld. Dat er al te veel katten zijn, daar geven ze niets om. Er worden er wel weer genoeg aangereden of doodgeschoten door de jagers.
Een kattenleven stelt niets voor bij zulke mensen en dat er mensen zijn die wel om hun kat geven, daar geloven ze niet zo in. Mensen gaan toch altijd uit van hun eigen gedachtegoed.

gap schreef:
Zou er ook zoiets als voor honden bestaan, een halsbandje die een schok geeft als ze over een bepaalde afbakening gaan?? Al vind ik dat dan ook weer zielig, maarja weer beter dan doodgereden worden

Ik ken wel iemand hier op bokt die dat heeft. Ik zie ook niet in waarom het bij honden wel zou kunnen en bij katten niet. Ook paarden en mensen krijgen wel eens een schok en die gaan er heus niet dood aan. Ik zie niet in waarom het bij katten wel zielig is. Doodgereden worden is inderdaad erger. En zo'n apparaat geeft ze toch nog wel een groot reikwijdte.

Zoraida_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 15:16

Ja hoor, dat bestaat ook voor katten :)

Op deze site zie je wel een aantal verschillende producten (draadloos, met draad): http://www.altranet.nl/omheiningen.html

Ik ken mensen die zo'n soort systeem als de Catfence gebruiken en die zijn er erg tevreden mee.
De kat heeft er een paar keer overheen geprobeerd te gaan maar heeft dat dus niet gedaan door de correctie die hij gekregen had.
Dat is eigenlijk meer vergelijkbaar met als je zomers de auto aanraakt en je een klein schokje krijgt.

Ik zie dat de Catfence standaard een 150m draad heeft, maar is uit te breiden t/m 2500m.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 15:31

alwin_4ever schreef:
Ja hoor, dat bestaat ook voor katten :)

Op deze site zie je wel een aantal verschillende producten (draadloos, met draad): http://www.altranet.nl/omheiningen.html

Ik ken mensen die zo'n soort systeem als de Catfence gebruiken en die zijn er erg tevreden mee.
De kat heeft er een paar keer overheen geprobeerd te gaan maar heeft dat dus niet gedaan door de correctie die hij gekregen had.
Dat is eigenlijk meer vergelijkbaar met als je zomers de auto aanraakt en je een klein schokje krijgt.

Ik zie dat de Catfence standaard een 150m draad heeft, maar is uit te breiden t/m 2500m.

Super bedankt, daar ga ik achteraan ;)

gipsyboy

Re: Gewoon verdrietig!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:39

wat goed ts,
inderdaad als je katten wilt houden, is dat denk ik de beste oplossing.
het kost even wat tijd en vooral geld, maar daar heb je dan wel jaren plezier van.
veel succes en ik hoop voor je dat het werkt en je langer van je katten kan genieten.
sorry voor mijn vorige berichtje die was een beetje bot en kort maar absoluut niet zo bedoelt.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 00:01

Mjetterd schreef:
Dus bewust over een dier heen rijden? Nee natuurlijk niet :Y).. Heb nog wel een beetje gevoel hoor.
Ik weet constant wat er voor, achter en naast me rijd. Dus weet ik ook wanneer ik wel of niet kan uitwijken en remmen.
Maar afgelopen winter heb ik denk ik wel 5 dieren geschept helaas ;(

Als je niet te hard rijdt, goed licht hebt en voor je uitkijkt, kun je heel veel platte beesten voorkomen. Ik heb meer dan 20 jaar m'n rijbewijs en rijd redelijk veel auto. In al die jaren heb ik 2 dieren aangereden, waarvan er 1tje dood (een egel). 5 per winter vind ik een heel aantal. Ik rem absoluut en wijk indien mogelijk en nodig uit. Deels uit reflex deels om dode beesten te voorkomen. Als de bestuurder die achter me rijdt, te laat remt, houdt hij onvoldoende afstand of is hij met andere dingen bezig. Overigens is mij dat nog nooit overkomen, bijna altijd is ietsje afremmen om een aanrijding te voorkomen al voldoende.

@TS: wat verdrietig. Een buitenkat binnenhouden is ook een drama, maar wellicht biedt de elektronische omheining soelaas. Al moet dat natuurlijk ook betaalbaar zijn. En anders mss toch een andere, veiliger plek voor je poes zoeken.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:15

Marion71 schreef:
Mjetterd schreef:
Dus bewust over een dier heen rijden? Nee natuurlijk niet :Y).. Heb nog wel een beetje gevoel hoor.
Ik weet constant wat er voor, achter en naast me rijd. Dus weet ik ook wanneer ik wel of niet kan uitwijken en remmen.
Maar afgelopen winter heb ik denk ik wel 5 dieren geschept helaas ;(

Als je niet te hard rijdt, goed licht hebt en voor je uitkijkt, kun je heel veel platte beesten voorkomen. Ik heb meer dan 20 jaar m'n rijbewijs en rijd redelijk veel auto. In al die jaren heb ik 2 dieren aangereden, waarvan er 1tje dood (een egel). 5 per winter vind ik een heel aantal. Ik rem absoluut en wijk indien mogelijk en nodig uit. Deels uit reflex deels om dode beesten te voorkomen. Als de bestuurder die achter me rijdt, te laat remt, houdt hij onvoldoende afstand of is hij met andere dingen bezig. Overigens is mij dat nog nooit overkomen, bijna altijd is ietsje afremmen om een aanrijding te voorkomen al voldoende.

@TS: wat verdrietig. Een buitenkat binnenhouden is ook een drama, maar wellicht biedt de elektronische omheining soelaas. Al moet dat natuurlijk ook betaalbaar zijn. En anders mss toch een andere, veiliger plek voor je poes zoeken.

Rijd jij maar eens, net als ik, dagelijks over het platteland naar het werk. Daar wemelt het van de hazen, vogels, eenden, waterratten. Ik denk dat je dan wel anders praat en 5 zelfs een laag aantal vind (dat vind ik namelijk wel, de keren dat ik een beest niet raakte is namelijk heel veel groter.)

gap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 09:32

gipsyboy schreef:
wat goed ts,
inderdaad als je katten wilt houden, is dat denk ik de beste oplossing.
het kost even wat tijd en vooral geld, maar daar heb je dan wel jaren plezier van.
veel succes en ik hoop voor je dat het werkt en je langer van je katten kan genieten.
sorry voor mijn vorige berichtje die was een beetje bot en kort maar absoluut niet zo bedoelt.

Zo heb ik het niet opgepakt hoor ;) iedereen mag zn mening geven toch??

Ik opende deze topic omdat ik zo gefrustreerd was, kan er slecht tegen als mn kids verdrietig zijn, en we hebben het afgelopen jaar buiten de katten om al zoveel verloren, dat het mij ook even teveel werd :o
gelukkig levert het fijne tips op en gaan we vandaag achter zo'n halsbandje aan, al heb ik wel vele vele meters nodig := maar dat hebben we voor ons laatste poes over, en werkt dat dan niet dan hebben we in ieder geval het gevoel dat we het hebben proberen te voorkomen, al hoop ik niet dat dat gebeurt :oo
Dankjewel allemaal!!!

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:08

@TS: hopelijk lukt het jullie om meer leed te voorkomen, en idd dan heb je er alles aangedaan.
@Mjetterd: ik WOON in het buitengebied cq. platteland en maak daar dus de nodige km's. Ik weet dus zeker wel waarover ik praat.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:31

Hmmm, aan de voorkant bij de sloot minder gemaaid?
Dus hogere begroeiing?
Meer zaadjes in plantjes, muisjes in slootkant of kikkers lovende katten.
Kan allerlei redenen hebben.
Zo'n onzichtbare electrische fence zoals hierboven is dan wel een goede oplossing.
Want een 4 jarige.. en ramen en deuren dicht.. dat gaat inderdaad niet werken 100% van de tijd.

Blijft balen, denk je een katten paradijs te hebben met al dat land, blijkt het een katten hel met de weg ervoor.