gap schreef:Tuurlijk weet ik dat als ze naar buiten gaan ze ook doodgereden kunnen worden, maargoed dat geld voor alles , ook mn kinderen gaan over die weg heenwat me het meest frustreert is JUIST het feit dat mensen doorrijden, niet dat ze de poes doodrijden, dat risico zit erin, maar een kind wat haar lieve beestje op de weg ziet, dat frustreert want als ze hadden gewaarschuwd hadden wij de poes al weggehaald
en was het haar bespaart gebleven
en uiteraard zullen er ook automobilisten tussen zitten die het niet gemerkt hebben, maar het zou wel héél toevallig zijn als dat bij alle 6 het geval was toch??
Te vaak betreft het een kat van iemand die er niet echt naar om kijkt. Hier op het platteland geeft niemand echt op z'n kat.
"ach, ik heb er nog genoeg en met voorjaar krijg ik er weer een heel stel bij", want gecastreerd worden de dieren natuurlijk niet. Dat kost geld. Dat er al te veel katten zijn, daar geven ze niets om. Er worden er wel weer genoeg aangereden of doodgeschoten door de jagers.
Een kattenleven stelt niets voor bij zulke mensen en dat er mensen zijn die wel om hun kat geven, daar geloven ze niet zo in. Mensen gaan toch altijd uit van hun eigen gedachtegoed.
gap schreef:Zou er ook zoiets als voor honden bestaan, een halsbandje die een schok geeft als ze over een bepaalde afbakening gaan?? Al vind ik dat dan ook weer zielig, maarja weer beter dan doodgereden worden
Ik ken wel iemand hier op bokt die dat heeft. Ik zie ook niet in waarom het bij honden wel zou kunnen en bij katten niet. Ook paarden en mensen krijgen wel eens een schok en die gaan er heus niet dood aan. Ik zie niet in waarom het bij katten wel zielig is. Doodgereden worden is inderdaad erger. En zo'n apparaat geeft ze toch nog wel een groot reikwijdte.
wat me het meest frustreert is JUIST het feit dat mensen doorrijden, niet dat ze de poes doodrijden, dat risico zit erin, maar een kind wat haar lieve beestje op de weg ziet, dat frustreert want als ze hadden gewaarschuwd hadden wij de poes al weggehaald
en uiteraard zullen er ook automobilisten tussen zitten die het niet gemerkt hebben, maar het zou wel héél toevallig zijn als dat bij alle 6 het geval was toch??
.. Heb nog wel een beetje gevoel hoor. 
maar dat hebben we voor ons laatste poes over, en werkt dat dan niet dan hebben we in ieder geval het gevoel dat we het hebben proberen te voorkomen, al hoop ik niet dat dat gebeurt