Ikima schreef:Als je weet dat je hond een vreemde kat alleen maar weg jaagt en niet pakt dan is het toch geen probleem? Ik had vroeger ook 2 honden die samen met de katten sliepen en uit dezelfde bak aten maar als ze een vreemde kat op hun terrein zagen joegen ze die ook weg zonder te bijten. Dit is een goede manier om die kat duidelijk te maken dat die niet meer op vistite hoeft te komen.
Snap sommige mensen niet die hier weer een probleem van gaan maken, maar dat hoort dus blijkbaar weer zo hier.
Is alles in huis wel heel gebleven? Als er bij mij in huis een vreemde kat binnen zou komen dan zullen mijn katten die vast niet vriendelijk ontvangen maar breekt de oorlog uit.
Het ''probleem'' is, dat voor een hond die grens heel snel kan vervagen. Of hij nou 1 jaar is of 14, een jachtinstinct zit er altijd in. Bij de een wat meer dan bij de ander, maar ik vind het gewoon echt niet kunnen om naar een hond te gaan roepen PAK HEM! of RENNEN! Je triggert zo een hond, en 9 vd 10 x grijpt hij misschien niet, 1 x kan het raak zijn. en dat kun je een hond niet kwalijk nemen.
Als je dat niet in goeie banen weet te leiden kan het gruwelijk fout gaan. En dan kun je zeggen jammer voor die kat, dan ben ik al klaar met je. Gelukkig is dat slechts een paar procent van de mensen die zo naar dieren kijken.
Maar ik ga verder niet in discussie, ik kan het net zo goed tegen een boom gaan vertellen, en ik ben hier niet om te ''zeiken''.
Prettige dag.

. Dat was om 3.00 uur 's nachts en ik werd wakker van een soort uitgebroken oorlog die ik beneden hoorde
. Hij komt soms nog wel in de tuin, maar dan jagen mijn katten hem weg.
buiten zit hij aan een riem
?
.
schrok me wezenloos
Hij zich ook dus binnen 10 seconden was hij weer weg. Hij had zich door blijkbaar door het tuimelraam gefrunnikt.