Nou ja zeg!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:45

Ikima schreef:
Als je weet dat je hond een vreemde kat alleen maar weg jaagt en niet pakt dan is het toch geen probleem? Ik had vroeger ook 2 honden die samen met de katten sliepen en uit dezelfde bak aten maar als ze een vreemde kat op hun terrein zagen joegen ze die ook weg zonder te bijten. Dit is een goede manier om die kat duidelijk te maken dat die niet meer op vistite hoeft te komen.
Snap sommige mensen niet die hier weer een probleem van gaan maken, maar dat hoort dus blijkbaar weer zo hier. :roll:
Is alles in huis wel heel gebleven? Als er bij mij in huis een vreemde kat binnen zou komen dan zullen mijn katten die vast niet vriendelijk ontvangen maar breekt de oorlog uit.

Het ''probleem'' is, dat voor een hond die grens heel snel kan vervagen. Of hij nou 1 jaar is of 14, een jachtinstinct zit er altijd in. Bij de een wat meer dan bij de ander, maar ik vind het gewoon echt niet kunnen om naar een hond te gaan roepen PAK HEM! of RENNEN! Je triggert zo een hond, en 9 vd 10 x grijpt hij misschien niet, 1 x kan het raak zijn. en dat kun je een hond niet kwalijk nemen.
Als je dat niet in goeie banen weet te leiden kan het gruwelijk fout gaan. En dan kun je zeggen jammer voor die kat, dan ben ik al klaar met je. Gelukkig is dat slechts een paar procent van de mensen die zo naar dieren kijken.

Maar ik ga verder niet in discussie, ik kan het net zo goed tegen een boom gaan vertellen, en ik ben hier niet om te ''zeiken''.
Prettige dag.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:48

Volgens mij zijn er nog altijd meer honden die katten opjagen dan daadwerkelijk doodbijten of -schudden, TO kent haar hond, beest is notabene gewend aan katten, dus ik zeg dat ze groot gelijk heeft met het weg willen jagen van de vreemde kat.

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:51

Zipporah schreef:
Doodbijten en k*tkatten vind ik wel te ver gaan. Die katten / poezen weten ook niet dat het verboden terrein is.

Zeker waar en dat soort uitspraken gaan nergens over. Zegt misschien ook wel het een en ander over degene waar de opmerking vandaan komt. Het stempel 'dierenvriend' is in ieder geval ver te zoeken.
Als een kleine kuitenbijter wordt doodgebeten door een grotere hond is het zielig, maar een kat maakt niks uit..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:52

Bij ons heeft er ook een keer een vreemde kat binnen gezeten := . Dat was om 3.00 uur 's nachts en ik werd wakker van een soort uitgebroken oorlog die ik beneden hoorde := . Ik hoorde dat het de katten waren, maar toen ik beneden kwam zat HEEL de woonkamer onder de oranje pluizen en zag ik nog net de vieze wilde oranje kater uit de buurt door het kattenluik naar buiten spurten. Hij is nooit meer binnen geweest hier, ik vrees dat ze hem z'n lesje hebben geleerd :') . Hij komt soms nog wel in de tuin, maar dan jagen mijn katten hem weg.

_RMHorse_ schreef:
Elma_ schreef:
Tja als je geen gevoel in je donder heb kun je het zo zeggen ja.
Maar ga vooral heerlijk je gang, ik heb medelijden met die arme honden die in zulke handen vallen!

:evaw:

als er zo'n poedersuiker in me tuin shijt heb mijn hond alle recht !!! ;) buiten zit hij aan een riem ;)
dus hou jij je grote mond maar en kom anders even kijken hier.

Lekker geslapen :(:) ?
Een kat kan niet van te voren weten dat jij toevallig een hekel aan hem hebt. Arme kat :n .
Laatst bijgewerkt door Rinske op 24-03-12 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Nou ja zeg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:54

Ik ben s'ochtends eens wakker geworden en toen zat een wildvreemde kat voor het bed me aan te kijken.
En ik heb zelf helemaal geen kat :+ schrok me wezenloos :D Hij zich ook dus binnen 10 seconden was hij weer weg. Hij had zich door blijkbaar door het tuimelraam gefrunnikt.
Ik heb ook een vogel maar die had geen krimp gegeven verdorie :') Meestal waarschuwt ie nog wel.

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:56

Hahah Cayenne, de vogel hield wijselijk zijn snavel ;). Hij wilde vast de aandacht van de kat niet trekken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:14

Normaal roept hij ze altijd "kom maar poes, kom maar!" dus dat ie nu z'n snavel hield was wel heel bijzonder :')

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 11:18

haha :')

Ja het huis is heel gebleven, gelukkig sliepen de katten, en werden ze nét te laat wakker :')

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:21

bij ons zitten ook geregeld katten, mijn hond is hel stoer, zolang er maar een raam tussen zit, anders rent ze gelijk weer naar binnen om daar te staan blaffen :')

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:21

Vind dat TS groot gelijk heeft. Mijn honden vinden het ook heerlijk om achter die beesten aan te jagen maar zodra ze dr bij zijn staan ze de kat eigenlijk alleen maar een beetje uit te dagen om te spelen :=

Heb ook wel ns gezeik gehad hier met de buren, hun kat zit regelmatig in mijn tuin de konijnen op te jagen en kuilen te graven om in te schijten en tja, dan stuur ik de honden naar buiten.. Of ik dat niet wilde doen?
Kom op, je kat zit op mijn terrein, achter mijn konijnen aan te vangen, in mijn tuin te schijten, hou em dan lekker bij je. Stuur mijn honden toch ook niet naar jouw tuin om daar even lekker je tuin vol te schijten en te graven?
Kan me daar ook mateloos aan ergeren :j

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 11:22

Dankjewel :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:23

Onze hond loopt ook achter de katten aan. Ach en ik geef haar groot gelijk. :')
Het is haar domein (de tuin) en ze wil ons gewoon beschermen tegen indringers.. En in dit geval is het een kat. :D

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:25

Groot gelijk , weet hij de volgende keer dat hij niet welkom is :)

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 11:26

Ja inderdaad :)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:28

Wij hebben 3 Jackrussels dus ook een soort jachthondjes.
Toen we nog katten hadden (toen hadden we 2 honden) respecteerden ze die en die lieten ze met rust.
Maar owee katten die ze niet kenden in de omgeving, daar gingen ze wel eens achter jagen...
Er iets mee doen?
Nee dat zeker niet uiteindelijk waren ze er zelf banger voor.. en ze luisteren goed dus als ik ze terugfluit komen ze ook.. niks aan de hand dus!
Ik persoonlijk zou hetzelfde doen als de TS dus.
Dan leren ze maar kwaddschiks dat het verboden terrein is, dan weten ze het wel gelijk.
Ik hou echt van katten, maar de brutaliteit van die beesten gaat soms ten boven (in vreemde huizen sluipen etc) en dan wens ik ook dat de eigenaren ze vast houden:P
Op stal zit een wilde kat die mijn tamme katten vermorzeld en weg probeerd te jagen nou sorry als ik dat beest zie ga ik er zelf ook met een bezem achteraan in de hoop dat ik hem kan raken (niet doodslaan natuurlijk.)
Weet dondersgoed dat het zijn terrein NIET is hoor

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 11:30

ja groot gelijk!!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 13:22

Ik zou er ook niet zo heel blij van worden als er ineens een vreemde kat in mn huis zit. Dat je eigen katten er niet vol achteraan zijn gegaan, zeg! :=

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 13:31

Ik zou onze Weimaraner er niet achter sturen, dan heb je kat in mootjes (is een getrainde jachthond en haat katten) maar onze kleine hond wel, die heeft praatjes tot de kat zich omdraait en hem aankijkt, dan gaat ie lopen :D
maar dat weet die kat niet natuurlijk :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 13:49

Ik laat mijn katten altijd los als er een andere kat in de tuin zit, die is dan snel weg :') Alleen doe ik dan wel het mannetje, want het vrouwtje kan heel vals zijn :') en wil geen vliegende haren in de tuin.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 13:56

Er komen hier echt geen andere katten in de tuin, ik heb drie (gecastreerde) katers rondlopen, die bewaken de boel wel.
Soms komt er wel eens een vreemde kat bij de voordeur buurten, die wil dan gewoon even aandacht.
Ik aai ze even en laat ze dan zelf weer weggaan.

Mijn jack russel kruising jaagt wel eens achter onze eigen katten aan, ze vind het geweldig om achter de katten aan te gaan als de katten over het hek springen.
Ze kan er zelf niet over, dus springt er tegenaan, ze is altijd veeeeel ste laat, maar het blijft een leuk spelletje :+
Ze zou geen enkele kat wat doen, de eigen katten niet, maar een vreemde kat ook niet, geloof ik niks van.

Ik vind het zelf niet erg als mensen mijn loslopende katten wegjagen, als dit maar normaal gebeurt en niet met rare voorwerpen of vloeistoffen, dat lijkt mij logisch, maar is niet voor iedereen logisch.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 14:38

Als hier een kat in huis of in de tuin komt dan jagen onze honden er ook achteraan.
Ik weet niet wat ze doen als ze 'm te pakken krijgen...
Maar het is ons huis en onze tuin, daar heeft een kat van een ander niks te zoeken.
Als de katteneigenaar niet wil dat de kat opgejaagd wordt dan moeten ze 'm maar bij zich houden en niet los laten lopen.

En het zijn ook getrainde jachthonden, toch gaan ze (meestal) niet achter eenden of wild aan, dus dat het van kwaad tot erger wordt daar ben ik het niet mee eens. Dan staan ze nl. onder appél, als ze los zijn in de tuin niet.. Ik ga er niet 24/7 bij zitten, heb nog wel wat anders te doen.

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 14:48

Bij ons lopen ook geregeld katten door de tuin. Zat er ook ooit eentje in de badkamer, in de wasmand. Zag ik ineens 2 vreemde ogen naar me kijken en het was 's nachts. Nou heb gegild, de hele buurt werd volgens mij wakker. Kat heb ik nooit meer gezien. :')

Maar mijn honden rennen er ook gewoon achteraan, zodra ze te dicht in de buurt zijn blaffen ze alleen maar. Dus ik vind dat je het helemaal niet slecht hebt gedaan TS.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 15:00

Cayenne schreef:
Ik ben s'ochtends eens wakker geworden en toen zat een wildvreemde kat voor het bed me aan te kijken.
En ik heb zelf helemaal geen kat :+ schrok me wezenloos :D

_O- _O- :')

Mijn buurvrouw kwam eens thuis en vond 1 van mijn katten boven op haar bed, lag heerlijk te pitten. Ze had een klein dakraampje open staan... wat voel je je dan banketstaaf! Zij vond het gelukkig niet erg, kreeg wel een hartverzakking. Had zelf ook geen katten.
Vandaar dat mijn tuin een grote kooi gaat worden, niemand last van mijn beestjes, en mijn beestjes zijn veilig voor aso's die honden er op afsturen (al begrijp ik het heel goed hoor, veel katteneigenaren vinden het allemaal normaal, de overlast die katten kunnen veroorzaken).

Ik heb de buuf toen gezegd dat ze hem met water weg zou kunnen jagen, daar had ie een hékel aan. Maar dat vond ze zielig :D

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:35

Ik ben het volkomen met je eens. Katten sproeien steeds tegen onze voordeur. Dat gaat echt een keer fout want we hebben een hond die een katten diner wel ziet zitten..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:37

PuurxNatuur schreef:
Nee maar mam had de kat al vast en Spikey die rent alleen maar achter katten aan, die pakt of grijpt ze niet, en bovendien we hadden al verwacht dat die kat de poort uit was ;) Ik wil hier geen rel topic van maken!

Precies, hier kun je ons hondje ook opjutten, blaffend wegjagen of spelen, bijten of grijpen echt niet!