Pitbull grijpt 5 agenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 14:48

Nouska schreef:
Die hond heeft absoluut geen schuld, het is toch een dier?! Die reageerde gewoon instinctief. Maar ik vind het nogal logisch dat ze hem af schoten toen hij helemaal over de rooie ging. Triest voor het dier, dat is het wel. :( Maar die agenten moesten snel handelen en om nou te wachten tot ze allemaal een paar vingers kwijt waren...

Dat zeg ik toch ook niet? Dat het de schuld van de hond is? ;)

Nu echt voor de laatste keer; Ik geef aan hoe je naar de situatie kan kijken en dat je alle kanten van het verhaal moet bekijken voor je een conclusie kan trekken. Dat betekent niet per direct dat de kanten die ik benoem ook mijn mening zijn, wel?
Laatst bijgewerkt door Carliijn op 23-03-12 14:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:48

Nou lijkt me niet typje hond wat weer even herplaatst wordt, dit beest is zo verpest door zijn/haar eigenaar dat afschieten de enige optie was.
Gewoon waken vind ik wat anders dan wat deze hond doet.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 14:52

Fred_Kroket schreef:
Nou lijkt me niet typje hond wat weer even herplaatst wordt, dit beest is zo verpest door zijn/haar eigenaar dat afschieten de enige optie was.
Gewoon waken vind ik wat anders dan wat deze hond doet.

En dat is het hem nou juist, een natuurlijke waakreactie die in een drama afloopt omdat de eigenaar vermoedelijk een slechte tot geen opvoeding heeft gegeven aan de hond.

Als hij een goede opvoeding had gehad had hij best vanuit schrik kunnen grijpen maar dat is in dit geval wss flink versterkt door gebrek aan opvoeding. Helemaal dit soort rassen zijn snel verpest hoor, heb je maar weinig voor nodig. Het begon wel degelijk met waken maar een getrainde hond had het weer kunnen laten afvloeien en had niet zo gereageerd.
Laatst bijgewerkt door Carliijn op 23-03-12 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:53

Maar dan nog is het toch ontzettend terecht dat de hond is doodgeschoten? Herplaatsen had echt niet gekund....

Ik vind het vreselijk voor de agenten :(:) doe je gewoon je werk om de samenleving veiliger te maken, word je zelf slachtoffer... 5 zelfs!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:54

Ik snap ook niet wat je nou precies met dit topic wilt bereiken, wil je een discussie of alleen iets laten zien of...? Ik snap het niet helemaal, je zegt in je OP "moeilijke situatie" maar moeilijk is het toch helemaal niet? Hond valt aan, wordt terecht neergeschoten. Sneu voor de hond, maar ook voor de agenten. Da's toch niet zo moeilijk?

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:55

Bailey_4ever schreef:
Nou het baasje is wel zijn hond kwijt, ik moet er niet aandenken dat onze rottweiler wordt afgeschoten omdat ze doet wat ze hoort te doen; het terrein bewaken.

Het dier afschieten was op dat moment misschien de enige mogelijkheid maar het had niet gehoeven! Als ze wat voorwerk hadden gedaan hadden ze geweten dat er binnen een hond was..

De hond hoeft niet de dupe te worden van fouten van agenten en/of baas maar dat is nu wel gebeurd en dat vind ik niet kunnen :n

De politie ging proberen een verdachte van een ontvoering bij hem thuis te verrassen, om hem te kunnen arresteren. Ze deden gewoon hun werk. Alsof de politie de tijd en vooral het geld heeft om uit te zoeken of er een grote hond in de woning van elke verdachte zit en om op basis daarvan dan een hondenvanger o.i.d. mee te nemen.. :x En ik denk niet dat zijn "baasje" het type mens is dat er ook maar één nachtje van wakker ligt dat hij zijn hond kwijt is....

Tja, en op zo'n moment wordt het dier idd de dupe van de fouten van zijn baas. -O-

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 14:57

Tuurlijk, je eigen veiligheid gaat voor. Ook als je daarvoor een hond moet afschieten, je kan je moeilijk laten verscheuren wel?

Het is idd vreselijk voor de agenten maar hopelijk wordt er door dit bericht meer nagedacht over een inval met een hond in huis; ze kunnen agressief reageren. Natuurlijk verwacht je zoiets als dit nou ook weer niet..

Amaris

Re: Pitbull grijpt 5 agenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:57

dus eigenlijk zijn we het met zijn allen vreselijk met elkaar eens op deze zonnige vrijdag? :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:57

Bailey_4ever schreef:
Nu echt voor de laatste keer; Ik geef aan hoe je naar de situatie kan kijken en dat je alle kanten van het verhaal moet bekijken voor je een conclusie kan trekken. Dat betekent niet per direct dat de kanten die ik benoem ook mijn mening zijn, wel?

Dat is duidelijk dat jij aangeeft hoe je naar de situatie kunt kijken, maar jij geeft vervolgens 3 mogelijke schuldpartijen aan.
De hond
De Eigenaar
De agenten...

Hoe kunnen die agenten schuld hebben? Hadden meer onderzoeken moeten doen dat er een hond zat? Hadden hun inval aan moeten passen omdat er een hond zat (en dan had de eigeaar wellicht wel thuis geweest en had hij de agenten een kogel door het hoofd gejaagd).
Ik snap niet, hoe je het ook bekijkt, linksom of rechtsom, dat je uberhaubt kunt suggereren dat de agenten schuld hebben

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:58

Fiffill schreef:
Ik snap ook niet wat je nou precies met dit topic wilt bereiken, wil je een discussie of alleen iets laten zien of...? Ik snap het niet helemaal, je zegt in je OP "moeilijke situatie" maar moeilijk is het toch helemaal niet? Hond valt aan, wordt terecht neergeschoten. Sneu voor de hond, maar ook voor de agenten. Da's toch niet zo moeilijk?

Ik ga met je mee inderdaad.
Als een hond mij aanvalt, zou ik ook alles doen om mij te verdedigen; als dat einde hond moet betekenen... Tja, so be it. Hond kan er niets aan doen, maar ik laat mij echt zo toetakelen zonder iets terug te doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:59

Bailey_4ever schreef:
Het is idd vreselijk voor de agenten maar hopelijk wordt er door dit bericht meer nagedacht over een inval met een hond in huis; ze kunnen agressief reageren. Natuurlijk verwacht je zoiets als dit nou ook weer niet..

Hoezo zou hier meer over nagedacht moeten worden?
Moet men voorzichtiger zijn (wat meer tijd kost over het algemeen) met alle gevolgen van dien?

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 15:00

Fiffill schreef:

Het is een nieuwsbericht? Dat heeft als doel om te informeren. Ik vindt het persoonlijk ene moeilijke situatie omdat het lastig is om te bepalen bij wie de schuld nou ligt in dit geval. Dat is mijn mening. Dat er een discussie wordt aangegana op de handvaten die ik aangeef en die dus niet mijn persoonlijke mening zijn is niet mijn doel geweest hoor := Ik heb alleen geleerd dat je dingen nooit van 1 kant moet bekijken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:00

Nouska schreef:
Die hond heeft absoluut geen schuld, het is toch een dier?! Die reageerde gewoon instinctief. Maar ik vind het nogal logisch dat ze hem af schoten toen hij helemaal over de rooie ging. Triest voor het dier, dat is het wel. :( Maar die agenten moesten snel handelen en om nou te wachten tot ze allemaal een paar vingers kwijt waren...

Als ik het filmpje zo zie, snap ik niet waarom ze hem niet eerder afgeschoten hebben. Want vind dat nog best lang duren voor de betreffende agent hulp kreeg.
Een dergelijk agressieve hond, om welke reden dan ook, hoort niet meer te leven :n gevaar voor de samenleving.
Of het nu op eigen erf is of niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:01

Maar je hebt hier niets aan om het via andere kanten te bekijken, het had de uitkomst niet veranderd namelijk. Dit had niet anders gekund.

Ja, dan had de eigenaar niet zich moeten bezig houden met foute activiteiten, hadden de agenten ook niet hoeven invallen :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:02

Bailey_4ever schreef:
Ik vindt het persoonlijk ene moeilijke situatie omdat het lastig is om te bepalen bij wie de schuld nou ligt in dit geval.

Wat is daar moeilijk aan dan? Is toch zo klaar als een klontje?

Als ik richting een zebrapad rijdt, ik zie iemand oversteken, ik rij door en rij die persoon dood, wiens schuld is het dan? Is toch duidelijk?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:03

Natuurlijk heeft het als doel informeren, maar met de vragen die jij er vervolgens onder zet vroeg ik me af wat je wilde oproepen bij de lezers van dit topic ;) meningen, een discussie, of wat? Want dit verhaal heeft meerdere kanten, uiteraard, alleen voegen die in dit geval niet echt wat toe :+ jij zegt "moeilijke situatie" maar het lijkt mij juist hartstikke simpel. :j

Oftewel, ik snap niet wat hier nou zo moeilijk aan zou moeten zijn. Daarom vroeg ik me af wat je insteek was met dit topic :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:05

Eerder neerschieten is ook lastig, als ie zo vastzit aan een arm. Sta je ook machteloos zeg, want je wilt zelf ook niet graag van het muurtje af en in de buurt van de hond komen.
Wat een lastige beslissing zeg wanneer je in gaat grijpen! Liefst vanaf moment 1 natuurlijk, maar ja... Je neemt zelf ook risiso.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-03-12 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 15:06

Als er iets fout gaat is het toch altijd de bedoeling dat je nagaat wat je kan doen om te voorkomen dat er nog eens zoiets kan gebeuren? Of zie ik dat nou verkeerd. Ik voel me persoonlijk nogal aangevallen en dat vindt ik niet eerlijk. Ik zeg niet dat dat gebeurd maar dat is wel mijn gevoel hierbij. Nogal vijandelijk.

Zoals je zelf al zegt 'mogelijke shuldpartijen' stef. Als je na zoiets evalueert kan je zien of er iets is fout gegaan en waarom. Dát is wat ik leer op mijn opleiding. Als er iets fout gaat kijken waaraan dat ligt en kijken of dat voorkomen had kunnen komen. Het is toch ook niet moeilijk om te begrijpen dat ik dat als mening heb?

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 15:08

Fiffill schreef:
Natuurlijk heeft het als doel informeren, maar met de vragen die jij er vervolgens onder zet vroeg ik me af wat je wilde oproepen bij de lezers van dit topic ;) meningen, een discussie, of wat? Want dit verhaal heeft meerdere kanten, uiteraard, alleen voegen die in dit geval niet echt wat toe :+ jij zegt "moeilijke situatie" maar het lijkt mij juist hartstikke simpel. :j

Oftewel, ik snap niet wat hier nou zo moeilijk aan zou moeten zijn. Daarom vroeg ik me af wat je insteek was met dit topic :)

Meningen. Iedereen heeft toch een mening na het lezen van een nieuwsbericht of het zien van een bericht op tv. Dat jij het simpel vindt is jou mening, doel behaald dus :+ Ik vind het lastig om te oordelen met zoiets maar dat zal altijd zijn, omdat je er niet zelf bij bent geweest.

Niet iedereen heeft gelijk een mening. Ik bijvoorbeeld niet.
Laatst bijgewerkt door Carliijn op 23-03-12 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:08

Evelli schreef:
Als ik het filmpje zo zie, snap ik niet waarom ze hem niet eerder afgeschoten hebben. Want vind dat nog best lang duren voor de betreffende agent hulp kreeg.
Een dergelijk agressieve hond, om welke reden dan ook, hoort niet meer te leven :n gevaar voor de samenleving.
Of het nu op eigen erf is of niet.

Filmpje is idd schokkend. Het waarschijnlijk heel snel gegaan, maar ik denk ook dat ze hem op dat moment niet af konden schieten omdat hij aan die collega's arm hing, ze zouden hem maar eens raken in plaats van de hond. := (edit: wat vuurneon zegt dus)
Laatst bijgewerkt door Nouska op 23-03-12 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:08

Voorkomen? Ja, evaluatie hoe je op zo'n moment eerder zo'n dier veilig meer kan schieten.
Dat er de volgende keer niet eerst 5 agenten slachtoffer worden.

Maar goed, hond hing in de arm dus dan ga je ook niet zomaar schieten. Straks raak je de agent...

Dus ik geloof dat je je hier niet echt goed op kan voorbereiden. Je handelt naar de situatie.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:10

vuurneon schreef:
Voorkomen? Ja, evaluatie hoe je op zo'n moment eerder zo'n dier veilig meer kan schieten.
Dat er de volgende keer niet eerst 5 agenten slachtoffer worden.

Precies. Sorry, maar ik snap echt niet wat je er meer aan wilt evalueren :?
En je persoonlijk aangevallen voelen is ietwat overdreven, denk dat dat niemand z'n bedoeling was hoor. Die van mij iig niet :)

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 15:11

Ik roep nu maar wat hoor; maar ja voorkomen :j Bijvoorbeld: Beest eerst onder zeil brengen, checken of er een hond aanwezig is, kijken of de man in kwestie weleens thuis is etc. Ik zeg niet dat ze het fout hebben gedaan maar dat zijn allemaal dingen om over na te denken en uit dat bericht werd bij mij niet duidelijk of daar wel voorzorgsmaatregelen voor zijn genomen.
Laatst bijgewerkt door Carliijn op 23-03-12 15:14, in het totaal 2 keer bewerkt

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:12

Als die hond zo die agenten op straat aanvalt vraag ik me af wat er gebeurd was als die hond een keer ontsnapt was en er kinderen op straat liepen.... Ik gok (en dat is een gok ) dat die hond precies doet wat de eigenaar hem geleerd heeft, en waarschijnlijk nog met de reden ook dat ie voor afleiding zorgt mocht de verdachte wel thuis zijn zodat hij de benen kan nemen. Blijft een gok, maar dat ik wat ik denk.

Zonde van de hond, met andere opvoeding had het wellicht een beter leven gehad. Ik hoop dat de ene agent zn vingers kan behouden. En dat de anderen ook bovenop de verwondingen komen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:13

Snap dat de hond afgeschoten werd. Wat moet je anders?

Maar de hond deed in mijn ogen zijn taak.

Onze hond (dogo canario) is hier ook voor het waken. Als ik in me bedje lig en er komt iemand me huis binnen hoop ik van harte dat ze zo blaft dat de indringer weer gaat. Maar als de indringen dom is en door wandeld hoop ik ook dta ze der werk doet.
En als een hapje daarvoor nodig is... Tjah wat deed je dan in mijn huis?

Nu is het een andere situarie het was politie en dat was mooi balen...
Die deden gewoon hun werk.