Blijven slopen, wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Meissieline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 12:33

Elma_ schreef:
Meissieline schreef:
Hee!
Wij hebben D-Jay ook 1,5 week buiten de bench gehad maar meneer sloopte de tafelpoot, kozijn, trok een stroomkabel van de muur en beet die door en zo kan ik nog wel een aantal dingen noemen..
Toen hebben we weer een bench aangeschaft (de 1 na grootste) en het eerste wat ie deed was in de bench liggen en slapen.

Hij vond het heerlijk dat we weer een bench hadden, zijn vertrouwde plekkie.
En wij blij dat hij niks meer kan slopen :+

Hoe groot is die bench dan wel niet? :P Ik had een van de grootste, weet de precieze afmetingen niet, en daar kon ze echt niet meer rechtop in staan of languit liggen.

Hij is 1.10 lang, 75 cm hoog en 70 cm breed
D-Jay kan hier gewoon in staan en heerlijk in liggen.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 12:35

Langcara schreef:
Elma_ schreef:
@Langcara ik heb alleen haar, en dat vind ik wel genoeg eigenlijk :P Ze speelt soms met de boxer van mijn zus, dan loop ik naar haar toe en gaan we samen lopen, dan is ze ook zo 2 uur weg en dan is ze wel moe, maar na dr slaapje gewoon weer helemaal klaar voor de start :P Een kluif wilt ze niet.. Kijkt ze niet naar.

@ Veersche, ik had een grote bench maar ze kon er niet meer lekker in liggen, ze is vrij aan de maat zegmaar.. Ik ben niet zo voor benchgebruik. En buiten dat kan ik het zo misschien oplossen, maar ik geloof gewoon dat het op een andere manier ook moet kunnen..

Mentale spelletjes voor in en buitens huis waar denk je dan aan? wat voor speelgoed?
Als ik haar buiten los heb doen we ook wel veel commandos. ze kan het allemaal, volgen, blijven.. etc. Dan luistert ze goed.

Ik zeg ook niet dat je nog een hond er bij moet kopen. Ik zeg alleen hoe het met mijn hondje is vergaan. Ze zit nu nooit meer alleen maar dat voorkomt niet dat ze nog wel eens iets kapot bijt. En dat zijn trouwens altijd spullen van mij, niet die van iemand anders. Spelen met de boxer van je zus is heel goed, moest vaker gebeuren.
En heb je een mergpijpje al geprobeerd? Ik zeg niet dat alle honden er van houden maar het zou kunnen.

Ik heb weleens van die druivensuiker botjes, das het enige wat ze echt lekker vind. maar dt krijgt ze ook niet te vaak en het is dan ook binnen een half uur op.
Ik kijk wel vaak op de markt of in dierenwinkels naar botten maar als ik wat meeneem ligt het er na een week nog.. Een mergpijp is dat met vlees erin? weet wel ongeveer wat je bedoelt..

Langcara

Re: Blijven slopen, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 12:37

Je hebt mergpijpjes die je in de soep kookt, die vinden ze vaak ook wel lekker. Maar je hebt ook van die mergpijpjes in de winkel en daar zit inderdaad iets in wat ze lekker vinden en daar zit ook een smaakje aan. Zijn vaak 2,95 per stuk of iets groter 3,95. Bruinachtig van kleur. Hier scoren ze wel goed bij mijn honden (zijn er vijf).

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 12:38

Dat ga ik dan even zoeken, thanks!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 12:40

Babootje schreef:
Misschien een kat erbij nemen. Of een ander vriendje.

Ik weet niet maar ik denk niet dat het de oplossing is om er zomaar een ander beest bij te nemen...

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 12:49

Mentaal bezighouden en veel beweging zijn al genoemd.
Heb je een (kleine) kamer waar ze in kan, waar geen spullen staan die ze niet kan slopen?

We hebben onze hond steeds in een kamer opgesloten als we weggingen.
Al zijn spulletjes lagen er, en er was genoeg ruimte dat hij toch een beetje kon rennen.
Gaandeweg zijn we dat af gaan bouwen door de deur van die kamer steeds vaker open te laten staan als we weg waren maar ook als we thuis waren. Vaak ging hij uit zichzelf dan al in die kamer liggen. Na verloop van tijd kon hij steeds langer los in het huis zonder iets te slopen oid.

Sinds afgelopen week hebben we een pup van ong 8 maanden.
Zij gaat ook in een kamertje als wij er niet zijn.
De eerste 5 minuten is het piepen geblazen maar daarna is ze stil.
Ik merk dat als ze los door het huis loopt en niemand met haar wil spelen dat ze het vloerkleed wil bijten.
Hetzelfde doet ze met het gras in de tuin als ze buiten is. Puur uit frustratie.

Ik weet niet of je er iets aan hebt.
Succes!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 12:53

MissYvette4u schreef:
Mentaal bezighouden en veel beweging zijn al genoemd.
Heb je een (kleine) kamer waar ze in kan, waar geen spullen staan die ze niet kan slopen?

We hebben onze hond steeds in een kamer opgesloten als we weggingen.
Al zijn spulletjes lagen er, en er was genoeg ruimte dat hij toch een beetje kon rennen.
Gaandeweg zijn we dat af gaan bouwen door de deur van die kamer steeds vaker open te laten staan als we weg waren maar ook als we thuis waren. Vaak ging hij uit zichzelf dan al in die kamer liggen. Na verloop van tijd kon hij steeds langer los in het huis zonder iets te slopen oid.

Sinds afgelopen week hebben we een pup van ong 8 maanden.
Zij gaat ook in een kamertje als wij er niet zijn.
De eerste 5 minuten is het piepen geblazen maar daarna is ze stil.
Ik merk dat als ze los door het huis loopt en niemand met haar wil spelen dat ze het vloerkleed wil bijten.
Hetzelfde doet ze met het gras in de tuin als ze buiten is. Puur uit frustratie.

Ik weet niet of je er iets aan hebt.
Succes!

Nou ik heb wel een bijkeukentje waar alleen de wasmachine staat en nog een hoge plank met wasmiddel etc. Maar dan zou ze net als een paard in een stal staan zegmaar. dan kan ze wel languit liggen maar niet rondlopen en ook helemaal niks meer zien... Ze vind het al niet leuk alleen te zijn en dan ook nog opgesloten in een kamertje ter grootte van een ruime w.c. Ik weet niet of ik daar voor ben. (niks om jou ofzo, misschien dat jou hond daar wel goed mee om kan gaan)

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 12:58

Het is algemeen bekend dat pups /jonge honden dit gedrag kunnen vertonen tot wel 2 jaar oud.
Mijn idee is de bench ,helemaal niet zielig als ze verder veel beweging krijgt,ik vind het juist sneuer zonder want bij sloop gedrag word de baas boos,terwijl je dit had kunnen voorkomen!
En anders probeer je boven genoemde ,een kamer voor de hond waar geen spulen van jullie verder in liggen alleen maar waar ze mee mag spelen!!

Succes!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 13:09

Ik heb in elk geval alweer een hoop tips en spelletjes gekregen waar ik nog wat mee kan doen. Als het dan nog niet beter word kan ik altijd nog kijken of ze misschien in een bench ipv. mand kan.
Bedankt allemaal!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:18

Ik vraag me af,hoeveel is die hond alleen? Ga eens naar een leuke club met bv behendigheid,flybal oid.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:36

Niet iedere hond is hetzelfde natuurlijk. dus wat prikkels betreft... tja.. en een huisdier erbij... lijkt me ook niet echt nodig.

Ik zou.. en dat is nog even lastig.... wachten. Hij is pas 1.
Ik heb 2 Amerikaanse Bulldoggen gehad. Schatten van beesten, maar ruim 1,5 jaar echt mega slopers geweest. Mijn tapijt, mjin plinten, mijn tafelpoten, mijn bankkussens, hun manden. Ik werd er echt dol van.
Op een gegeven moment hebben we een heel groot hondenhok in de tuin laten plaatsen. met een binnenverblijf. Het ene kussen na het andere kussen werd gesloopt in het binnenverblijf. Toen volgepropt met stro... zo, dat was opgelost... dat ik daar niet eerder aan had gedacht :D.
Ook ik en mijn toenmalige vriend liepen de puppycursus, de vervolgcursus. Gingen wandelen met leden van de Bulldoggen forum.
Wij wonen aan de bosrand, dus dat was ook bijna dagelijks, het bos in, Ze gingen overal mee naar toe. Fietsen, de zee, de veluwe. Weekeindjes weg. Dus wat prikkels betreft... nee, een extra huisdier..? pff... volgens mij hadden ze zichzelf Bonny en Clyde genoemd.
Met zijn tweeen leken ze helemaal oppermachtig.. hahaha...
Dus wat ook zou kunnen...Geduld.
koop de grootste maat bench. Voor als jullie weg zijn. (er even vanuit gaande dat dat geen uuuuren per dag is)
Een kong vinden ze ook vaak leuk. Kun je ook spul in doen, wat ze eruit kunnen likken. Kong pasta, of zelf iets verzinnen...

Succes !

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:46

Elma_ schreef:
Nou ik heb wel een bijkeukentje waar alleen de wasmachine staat en nog een hoge plank met wasmiddel etc. Maar dan zou ze net als een paard in een stal staan zegmaar. dan kan ze wel languit liggen maar niet rondlopen en ook helemaal niks meer zien... Ze vind het al niet leuk alleen te zijn en dan ook nog opgesloten in een kamertje ter grootte van een ruime w.c. Ik weet niet of ik daar voor ben. (niks om jou ofzo, misschien dat jou hond daar wel goed mee om kan gaan)

Oei dat is idd niet zo goed idee.
We hebben een Engelse en een Amerikaanse Stafford.
De kamer waarin de pup verblijft is zo'n 10m2 (als ik het goed geteld heb) vrij groot, ze kan er in rennen zeg maar als ze zou willen.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 13:48

Ze zit niet vaak alleen. Ik ben nu nog gewoon thuis en natuurlijk ben ik weleens een ochtend of een middag weg maar dat is het ook. Ze zit nooit langer dan 3 uur alleen thuis. Snachts zit ze alleen beneden, tot 7 uur de volgende ochtend. Ik heb dat vanaf het begin opgebouwd, eerst een half uurtje alleen enzovoorts. Maar hele dagen alleen komt echt nooit voor.
Op een club gaan ''spelen'' vind ik wel een leuk idee ja.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:57

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 13:59

Dankjewel Sando. Ik verwacht helemaal geen problemen met andere honden. Ze is heel erg sociaal en speelt gewoon rustig met elk ras als ik haar uitlaat. Helaas word dit ras vaak toch niet toegelaten op hondenscholen maar ik ga zeker eens informeren.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:28

Hoort bij het ras :D met een jaar of vier moet het wel over zijn :j
(Heb dr zelf ook een paar gekent)

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:37

Hier ook 2 slopers ( dwergteckel en kruising jack ), plinten, meubels, draden, schoenen, was noem het maar op en het ging eraan.
Nu 2 benches staan en als we weg gaan in de bench en nooit meer last.

Mijn moeder had een duitse dog sloper en die had ook een bench, genoeg ruimte, en hij was ruim 1 meter hoog!
Succes het is niet leuk als alles stuk gaat.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 15:31

xRomana schreef:
Hoort bij het ras :D met een jaar of vier moet het wel over zijn :j
(Heb dr zelf ook een paar gekent)

Hihi, Positief denken :P

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:50

Wij hebben ook een 1 jarige hond die graag sloopt.
We hebben hem een paar weken gewoon in de kamer gelaten, samen met zijn vriendinnetje die gelukkig niks meer sloopt.
Maar hij ging na een week toch weer lekker kussens kapot bijten, stoelpoten enz.

Dus maar weer in de bench als we weg zijn, hij vind het heerlijk!
Zijn eigen vertrouwde plekje weer, net als wat meissieline ook zegt.
Hij krijgt ook genoeg beweging en uitdaging, zoals fietsen waar we mee zijn begonnen op te bouwen, behendigheid en gehoorzaamheidstraining.
Mijn vriend is werkloos en ik werk ong. 15 uren in de week, dus ze zijn ook bijna nooit alleen.

Dus toch maar even afwachten tot ze wat ouder en verstandiger zijn.

Wij hebben overigens een bench van 1,20 x 90 x 90
Ik heb ze liever ook niet in een bench, maar ja ik heb ook geen geldboom in de tuin.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 15:55

Moet zeggen dat het verbzend goed gaat.
Ik weet niet of het toeval is, maar ik neem de laatste paar dagen nu een balletje mee naar het bos, en neem haar nog een x extra mee naar buiten, om 3 uur.
En had ik vd week een grote kamerplant gekocht, die ik de eerste nachten maar even in de gang had gezet. Maar nu al 2 x vergeten weg te zetten en alles blijft heel *\o/*

Denk dat ze mn topic gelezen heeft :')

Meissieline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:34

*\o/* *\o/* *\o/*

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:56

Sando schreef:
Niet iedere hond is hetzelfde natuurlijk. dus wat prikkels betreft... tja.. en een huisdier erbij... lijkt me ook niet echt nodig.

Ik zou.. en dat is nog even lastig.... wachten. Hij is pas 1.
Ik heb 2 Amerikaanse Bulldoggen gehad. Schatten van beesten, maar ruim 1,5 jaar echt mega slopers geweest. Mijn tapijt, mjin plinten, mijn tafelpoten, mijn bankkussens, hun manden. Ik werd er echt dol van.
Op een gegeven moment hebben we een heel groot hondenhok in de tuin laten plaatsen. met een binnenverblijf. Het ene kussen na het andere kussen werd gesloopt in het binnenverblijf. Toen volgepropt met stro... zo, dat was opgelost... dat ik daar niet eerder aan had gedacht :D.
Ook ik en mijn toenmalige vriend liepen de puppycursus, de vervolgcursus. Gingen wandelen met leden van de Bulldoggen forum.
Wij wonen aan de bosrand, dus dat was ook bijna dagelijks, het bos in, Ze gingen overal mee naar toe. Fietsen, de zee, de veluwe. Weekeindjes weg. Dus wat prikkels betreft... nee, een extra huisdier..? pff... volgens mij hadden ze zichzelf Bonny en Clyde genoemd.
Met zijn tweeen leken ze helemaal oppermachtig.. hahaha...
Dus wat ook zou kunnen...Geduld.
koop de grootste maat bench. Voor als jullie weg zijn. (er even vanuit gaande dat dat geen uuuuren per dag is)
Een kong vinden ze ook vaak leuk. Kun je ook spul in doen, wat ze eruit kunnen likken. Kong pasta, of zelf iets verzinnen...

Succes !

Weet je zeker dat het geen uitvergrote jack russels waren? Die slopen ook van alles....

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:57

Elma_ schreef:
Moet zeggen dat het verbzend goed gaat.
Ik weet niet of het toeval is, maar ik neem de laatste paar dagen nu een balletje mee naar het bos, en neem haar nog een x extra mee naar buiten, om 3 uur.
En had ik vd week een grote kamerplant gekocht, die ik de eerste nachten maar even in de gang had gezet. Maar nu al 2 x vergeten weg te zetten en alles blijft heel *\o/*

Denk dat ze mn topic gelezen heeft :')

Leuk! Fijn dat de tips wat helpen! Want hier is je hond zelf natuurlijk nog het meest mee gebaat.