Al voor de 3de keer op marktplaats..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:27

En was die nieuwe eigenaar volledig op de hoogte van het gedrag van de hond?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:27

Nee, natuurlijk niet, niet als je moeite doet voor die hond.
Puppen voeden zichzelf niet op, zeker geen puppen uit werklijnen.
Ik word nu steeds benieuwder om welke hond het gaat en hoe oud ze is

JJenniferxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 17:29

Even een teovoeging; al zou ik die hond weer ophalen, dan gaat die er aan het eind van de dag nog uit als het aan mijn vader ligt. het is onmogelijk om de honden uit elkaar te houden hier zoals wij wonen, we zijn in een verbouwing dus de tuin staat vol met vanalles, ik ben tevens geen voorstander om honden buiten te leggen. Wij hebben gezinshonden. Tanja was als de dood voor de banch en om opgesloten te raken, ze heeft mij al flink verwond als ik haar voor de nacht de banch in wilde doen. hoe zien jullie het voor je?

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:29

Een Hollandse Herder?

Staat er toch??

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:29

Dan maar ongepast. Ik kan met eer en geweten zeggen dat ik verantwoordelijkheid neem en geen honden in de handel duw.

Dat is genoeg voor mij. Wat de TS op haar geweten heeft moet ze maar zelf mee omgaan, ik vind de hond een stuk zieliger.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:30

Je hebt het zeker 3 dagen aan gekeken? ( dat is veel te kort )
Ik heb hier een duitse herder zitten, die ik ook van marktplaats heb gehaald toen hij 1 jaar oud was.
Vaak, maar dan ook HEEL vaak heb ik met mijn handen in het haar gezeten, maar toch heb ik doorgevochten, samen met mijn hond, en pas na 1!!! jaar konden we echt samen door 1 deur.

En nu? Ik zou hem niet meer kunnen missen, hij is nu 4,5 jaar oud en natuurlijk heeft hij nog wel eens zijn moeilijkere dagen, maar dat neem ik voor lief.

Nee het spijt me... ik vind het zeer triest voor de hond, dit had je er zeker uit kunnen trainen !
Laatst bijgewerkt door sunshine op 16-03-12 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

JJenniferxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 17:30

Kwanyin schreef:
En was die nieuwe eigenaar volledig op de hoogte van het gedrag van de hond?

Ja we hebben ze op de hoogte gesteld omdat wij niet wilde dat ze in een gezin zou komen en er ongelukken zouden gebeuren.
Ik heb ze dus uitgelegd waarom ze bij ons gewoon niet te houden. Ze is beveiliger en traint van jongs af aan al honden, dan verwacht je dat je koper weet waar ze aan begint. ze heeft trouwens uitgebreid kennis gemaakt met Tanja toen ze kwam kijken en wij daar.

Billy

Re: Al voor de 3de keer op marktplaats..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:32

Dan is er blijkbaar toch wat mis gegaan in je informatie, of je hebt haar aan een handelaar verkocht...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:32

BraveSpots schreef:
Dan maar ongepast. Ik kan met eer en geweten zeggen dat ik verantwoordelijkheid neem en geen honden in de handel duw.

Dat is genoeg voor mij. Wat de TS op haar geweten heeft moet ze maar zelf mee omgaan, ik vind de hond een stuk zieliger.

en hoe zou je dat voor je zien? De TS woont in een huis waar de hond niet welkom is :)
Moet ze dan maar op zichzelf gaan wonen zodat ze die hond kan houden?

En degene die hem nu verkoopt kan ook plots erachter gekomen zijn dat ze zwanger is/ dood ziek/ andere financiele problemen.
TS: weet je waarom ze de hond verkoopt? Heb je dat al gevraagd?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:33

En wie heeft de hond gekocht? Wie is hem gaan bekijken en heeft beslist om hem in huis te nemen? Jij of je vader?

JJenniferxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 17:34

Sunshine, ik ws vanaf dag 1 al gek op tanja.
Ik ben enkel de baas niet in huis en ik bepaal niet wat blijft en wat weg gaat.
Ze was een gevaar voor mijn zusje, in mijn ogen was ze niet agressief maar als ze je greep kon je met 2 man en 4 handen aan haar bek lopen trekken om de arm er weer uit te krijgen. Ik kon wel met haar door een deur en ik zou willen dat ik langer de kans kreeg om haar op te voeden, maar een kenner die ik heb gebeld vertelde dat het goudeerlijke honden waren maar wel pittige tantes die je niet 1,2,3 onder controle krijgt vooral niet als ze nooit regels hebben gehad. Ze beet hard, heel hard en de andere hond durfde niet eens meer in de buurt te komen. wat is dan slim? ja de hond verkopen! En dit heb ik echt wel met heel veel zorg gedaan en ik ben met mijn ouders overal langs gereden en heb echt met mensen gepraat over haar gedrag..

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:34

Ik zeg, koop nooit een wat oudere hond, dan haal je andermans ellende in huis..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:35

jammer dat het zo is gelopen

voor geen enkele partij leuk :(

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:36

Gut, de hond wordt met het bericht gevaarlijker. Met trekken laat een hond echt net los hoor, als je vader honden africhtte wist hij dat...

JJenniferxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 17:36

Er staat in de advertentie dat de eigenaar door een langdure blessure niet meer kan trainen en daardoor dus geen tijd heeft.. maar in mijn ogen klopt dit dus niet..

Er staat wel netjes bij dat ze niet in een gezin past met kleine kinderen omdat ze overal in bijt.
ze is trouwens nu 5 maanden.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:37

Oh, gut 5 maanden. Tis nog een puppy for God sake. Arm ding.

JJenniferxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 17:38

Billy ik zeg het nog een keer.
Wij kunnen geen hond met zulke problemen dan africhten nu.
Mijn vader heeft er dergelijk verstand van, maar hoe zie je het voor je?
Mijn ouders werken gewoon hoor, en om de hond de hele dag in de banch te laten is ook geen optie.
daarnaast vond mijn zusje de hond eng en was ze er hartstikke bang voor net als de andere hond.

ze is niet levensgevaarlijk, maar wel gevaarlijk in zon situatie

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:38

Ja, leeeeevensgevaarlijk >;)
Arme ding is volop aan het wisselen, geen wonder dat ze bijterig is...

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:39

@ JJenniferxxx: Ik snap je punt, alleen hadden jullie van te voren eens moeten nadenken over wat je in huis haalt..Jammer dat het zo is gelopen

hedder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:41

Jullie zijn wel hard allemaal. Al snap ik jullie wel. Ik vraag me ook af hoe oud de hond is, want dat maakt nogal een verschil.
Wat ik niet snap is dat je niet met de oude eigenaar overlegd hebt. Ik kan me niet voorstellen dat zo iemand de hond niet terug neemt na 3 dagen. Of is het misschien zo ernstig dat verkoop eigenlijk gevaarlijk is. Dan had de hond een spuitje moeten krijgen want wat als zo'n hond een kind bijt? Deze hond zal waarschijnlijk of nog vaak verkocht gaan worden of alsnog een spuitje gaan krijgen. Bij iedere verkoop zakt het vertrouwen van deze hond en zal ze dus weer feller worden. Een hele kleine kans dat ze alsnog goed terecht komt. En ik denk dat die mensen haar misschien wel bewust gekocht hebben om haar weer verder te verkopen.
Als die hond altijd opgesloten heeft gezeten zal haar karakter zo blijven. Als ze op de juiste plek komt zal het iets beter gaan, maar vertrouwen kun je zo'n hond eigenlijk nooit. En als ze ouder worden wordt het steeds gevaarlijker. in het asiel of via de hondenbemiddeling was ze misschien nog het beste af geweest. Daar wordt een hond niet verkocht aan mensen waarvan ze niet zeker weten of het lukt. Daar weet je zeker dat ze dit soort verhalen erbij vertellen als kopers komen kijken. En als het alsnog niet gaat wordt de hond terug gebracht. Bij de hondenbemiddeling komen ze ook thuis kijken bij de oude en nieuwe eigenaar. Zo kunnen ze echt de juiste plek vinden voor zo'n hond en na een week komen ze kijken hoe het gaat.
Bericht toegevoegd zie ik 5 maanden hopelijk komt ze in 1 keer goed terecht nu dan is er nog een kans!
Laatst bijgewerkt door hedder op 16-03-12 17:43, in het totaal 3 keer bewerkt

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:42

TS, ik val je niet aan, maar wees ff kritisch naar jezelf.

Toen jullie de hond ophaalden was je ook van plan haar te houden en een lang en gelukkig leven te geven. Na 3 dagen hebben jullie haar al weer weggedaan. Dat dit veel te kort is, ben je inmiddels achter, dus daarover begin ik niet opnieuw. Als je in die 3 dagen ook nog 'ns half nederland wil doorcrossen voor een goed tehuis, kom je imo tijd te kort maar dat terzijde.
De vrouw aan wie jullie Tanja verkocht/gegeven hebben, was van plan met haar te trainen. Over het algemeen zijn Hollandse herders hiervoor minder geschikt dan de Duitsers of Mechels (of is Tanja een Mechel met Hollandse kleur?). Als deze hond voor haar niet trainbaar is, is het heel logisch dat ze voor haar een andere plek zoekt. Mss moet je haar bellen en vragen waarom ze de hond verkoopt en is het helemaal niet zo negatief als jij nu schetst of ervaart.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:42

5 maanden hedder, 5 maanden....

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:45

Hoe oud is je zusje eigenlijk als ik vragen mag ?

Citaat:
Er staat wel netjes bij dat ze niet in een gezin past met kleine kinderen omdat ze overal in bijt.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:45

Edit: zie nu dat het arme ding pas 5 maanden is en dan nu iig al z'n 4e adres heeft (fokker, 1e eigenaar, jullie, trainster). Dat wordt dus weer zo'n herder die over een paar maanden de krant haalt met een bijtincident. Herders zijn geweldige honden, maar niet voor onervaren eigenaren of eigenaren die heel veel verstand van honden hebben maar een diertje van 5 maanden niet aankunnen. Sorry ts, maar het enige slachtoffer in jouw verhaal is Tanja en echt niemand of niks anders.

JJenniferxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 17:47

Marion,
Klopt omdat het in onze thuissitatie gewoon niet ging en mijn moeder en vader vooral bang waren van de hond tegeonver mijn zusje en onze andere herder mocht ze niet blijven. dit is niet mijn beslissing geweest en dit zeg ik nu al voor de 10de keer, het is ook niet mijn huis en ik heb er niks over te zeggen!
Ik heb diverse berichten gehad van geinteresseerde, bij de kenners zijn we langsgegaan, een iemand had een halfzusje van haar maar heeft haar uiteindelijk niet overgenomen omdat hij tanja te klein vond, net als weer een aantal andere. Toen ben ik bij een beveiligster terrecht gekomen, ze klonk entheausiast en kwam samen met haar vriend kijken, hebben dus de papieren doorgesproken met de fokker gebeld voor meer informatie. Ze was ervan overtuigd dat het allemaal goed ging komen, dus dat gaf mij ook een fijn gevoel. Ik had echt niet verwacht dat ik haar weer op internet zou treffen.