Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cynthiaaapje schreef:Als je hem morgen alsnog wilt in laten slapen zou ik er nu al voor kiezen om hem een hele goede klap achter in zijn nek te geven of er een luchtbux opzetten. Achter de oren zetten en naar voren toe schieten, zorg wel dat je minimaal 2x schiet dat hij daadwerkelijk dood is. Met slaan het zelfde..
Langcara schreef:Ik ga het in ieder geval niet proberen. Ik had voorheen een vriend die jager was. En die heb ik wel eens een konijn laten afschieten. Dat is dan nog humaan.
Maar zelf aanknoeien is niets waard. Je moet wel zekerheid hebben dat het konijn ineens dood is. Zelf kan ik geen dier doden.
Langcara schreef:Hij was nog niet dood geweest. Daar is hij nog te goed voor. Hij zou nog ettelijke dagen zijn blijven leven, tenzij aangevallen door een roofdier.
Er is hier een opvang in Oldenzaal, Goofy.
Dan moet ik afstandsonkosten betalen. En Goofy zal het konijn in quarantaine moeten doen en vervolgens gevaar lopen dat de andere konijnen besmet worden.
Als ik de dierenambulance laat komen, dan komen ze dat konijn nu niet meer ophalen maar morgen. Voorts zullen ze het konijn waarschhijnlijk laten inslapen. Dat kost geen geld. Een gezond dier vangen ze op. Maar zo'n half verlamd dier niet.
Langcara schreef:Hij was nog niet dood geweest. Daar is hij nog te goed voor. Hij zou nog ettelijke dagen zijn blijven leven, tenzij aangevallen door een roofdier.
Dan moet ik afstandsonkosten betalen. En Goofy zal het konijn in quarantaine moeten doen en vervolgens gevaar lopen dat de andere konijnen besmet worden.
Als ik de dierenambulance laat komen, dan komen ze dat konijn nu niet meer ophalen maar morgen. Voorts zullen ze het konijn waarschhijnlijk laten inslapen. Dat kost geen geld. Een gezond dier vangen ze op. Maar zo'n half verlamd dier niet.
Xanne schreef:Kan je geen contact opnemen met een konijnenopvang in de buurt? Die hebben sowieso medicatie in huis én voldoende expertise om het dier te behandelen als dat nog kansvol is. Juist bij E. cunculi heeft het konijn nog wel kansen bij juiste behandeling. Kijk eens op http://www.konijnenbelangen.nl voor een opvang in de buurt. Opvangen hebben over het algemeen wel plek voor dit soort noodgevallen.
dierenfan schreef:Xanne schreef:Kan je geen contact opnemen met een konijnenopvang in de buurt? Die hebben sowieso medicatie in huis én voldoende expertise om het dier te behandelen als dat nog kansvol is. Juist bij E. cunculi heeft het konijn nog wel kansen bij juiste behandeling. Kijk eens op http://www.konijnenbelangen.nl voor een opvang in de buurt. Opvangen hebben over het algemeen wel plek voor dit soort noodgevallen.
jaja, ik belde 2 weken geleden voor 2 gevonden en gevangen konijntjes en die konden niet komen bij de nijnenopvang hier in de buurt want die zat vol. Wachtlijst was ook zeer lang dus moesten het zelf maar uitzoeken.
Vervolgens lees je 1.5 week later dat ze wel 25 konijnen uit Spanje opgevangen hebben..........![]()
.