linda_arnold schreef:Pletje123 schreef:@Kelly: dat gevoel hebben wij ook zo ervaren! Het blijft altijd lastig om wildvreemde mensen volledig te kunnen vertouwen, mij lukt dat gewoon niet. Zeker als blijkt dat ze zo gehaaid zijn.
Maar: vaak hebben rasverenigingen wel een aantal criteria waar een fokker aan moet voldoen en ze mogen ook geen 5 nesten per jaar produceren. Heb ik begrepenDus als ze de nestjes allemaal willen registreren lopen ze vast. Een nestje zonder stamboom ertussendoor, dus niet geregistreerd, komt vaker voor. Daarom moet je als koper zo opletten!
Toen wij voor onze Berner gingen kijken, stuitte wij ook hier op...........bij de helft wordt gewoon geen papier aangevraagd, kun je dubbele nestjes fokken.
Had toendertijd geinformeerd bij de kennel van de reu, die gaf aan dat wanneer ik van de week een pup wilde hebben.....hij zo pups kon regelen. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een pup zonder stamboom van een erkende reu (gelegenheidsnest), mensen vertelde dat de reuhouder had geinformeerd of er nog pups over waren. Die wilde anders wel overnemen, toch bijzonder want moeder was niet getest...........
Soms weet je van gekkigheid niet meer waar je op moet letten en dan tuin je er nog in.
Maar waarom kies je dan toch voor een hond zonder stamboompapier?
Gelegenheidsnestjes kunnen dus blijkbaar ook gewoon een "schuilnaam" zijn.
.
in ieder geval niet zo bekend
(en daar hield je bijna niets van over). Mijn ouders deden het als hobby en hoefden er niet van te leven. Als je kwaliteit wilt leveren en goed voor je honden wil zorgen dan kost dat nu eenmaal geld.