Op zoek naar een goede honden gedragsdeskundige.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:35

Sassol schreef:
Ik hoop van harte dat je de man niet nog een keer tegen komt, maar mocht het wel zo zijn dan moet JIJ dus je roedel beschermen met alles wat je hebt.

Dat klinkt allemaal wel heel leuk maar zou mezelf toch in zo'n situatie echt niet voor een dolle hond smijten met het risico dat ik wordt gebeten, ik nam de benen.. Ik denk dat er maar weinig mensen zo dapper zouden zijn eigenlijk.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 12:42

Sassol: In alle andere gevallen had ik die vent van de trap geduwd met zijn hond er achteraan. Als ik dat in dit geval geprobeerd had, had ik het waarschijnlijk niet meer kunnen navertellen. Ik weet niet of je wel eens iemand hebt zien flippen onder invloed? Zelfs drie sterke kerels kunnen zo iemand niet tegenhouden. Buiten dat gebeurd alles in secondes. Voordat ik mijn oudste kon terug trekken had die hond hem al vast. Had ik op die hond moeten gaan inschoppen? Ik weet het niet. Misschien had hij los gelaten, misschien was hij gaan schudden en was het einde verhaal voor mijn hond geweest. Ik heb er op dat moment voor gekozen om nog agressiever dan de man te worden want door de adrenaline was ik op dat moment even niet bang meer. Ik was juist laaiend, hij kwam aan mijn hond. Doordat ik zo agressief werd kwam de man zover bij zinnen dat hij zijn hond los begon te maken. Er liep een heel bloedspoor over de gallerijen. Achteraf gezien dus gelukkig van de man.

Heb ik een verkeerde beslissing gemaakt? Geen idee, daar ga ik mijn hoofd ook niet over breken. Je handelt instinktief op zo'n moment en laten we wel wezen niemand is op zoiets voorbereid. Volgens de dierenarts heb ik juist mijn hond gered door niet aan de riem te gaan trekken en niet aan de andere hond te komen. De hond had hem vast en hij bleef doodstil staan terwijl hij normaal direct terug vecht als een hond hem bijt.

Wat betreft het nog een keer gebeuren. Dit gebeurd me geen tweede keer. Ik ben voorbereid en heb altijd een verdedigingspray in mijn zak die ik zowel op mensen als op honden kan gebruiken.

Ik heb zojuist contact gehad met Jos van de Honden Coach na aanraden van enkele bokkers.
Klinkt als een hele fijne man. Hij dacht ons te kunnen helpen en vond ook mijn verwachtingen reeel.

Nu het kosten plaatje even afwachten en morgen horen wanneer de man gaat verhuizen zodat ik weet wanneer we aan de slag kunnen.

IMJ

Re: Op zoek naar een goede honden gedragsdeskundige.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:48

Wat een ellende zeg.. wat een idioot ook!
Soms kom je gewoon in situaties die je niet kunt voorzien. Ik denk nog steeds dat het niet geheel aan de bazin ligt hier. De hond heeft ook nog zijn eigen angsten.

Ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat met de gedragsdeskundige en ben ook heel geïnteresseerd hoe dat in z'n werk gaat.
Mag ik je daar is over pb'en?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:54

@troi: natuurlijk plaats je jezelf liever niet in zo'n situatie, maar dan je hond maar laten pakken? Bij komt dan toch echt het roedelgevoel naar boven...

@LAPDR: tja, beetje snel geoordeeld van mij. Zo te horen heb je heel goed gereageerd! Én voorbereid op eventuele herhalingen, heel verstandig :j
Hoop dat jullie weer snel vrolijk rond kunnen huppelen met z'n allen, met hulp van Jos!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 13:03

Ja hoor IMJ geen probleem.

Sassol: Dank je. Geen probleem ik sta ook altijd tussen een hond en die van mij klaar maar in dit geval lag het gewoon anders en ging het ook anders. Ben nog steeds blij hoe het afgelopen is, zeker ook omdat mijn hond gewoon enkel lichtgewond was. Ze hebben bij de dierenarts met twee man zitten zoeken omdat ze gewoon nog nooit zulke lichte verwondingen hadden gezien bij zo'n aanval. Dus knijp echt in mijn handjes daar voor. Week pijnstillers en ontstekingsremmers en lichamelijk was hij er weer bovenop.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:23

veel succes met de therapie e.d. wil je ons/mij via dit topic op de hoogte houden?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 14:25

Dank je en dat doe ik.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:12

Ik heb voor mijn dwergkees Chantal Lucas ( http://roedelleider.webnode.nl/contact-ons/ ) ingeschakeld. Via Kentaro hier op Bokt heb ik haar leren kennen.
Ze is echt een aanrader en heeft mij ontzettend geholpen. Hele vervelende situatie waar je inzit, ik hoop dat ze je kan helpen en dat het weer helemaal goed komt met jullie!