Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
laura22 schreef:Dankje zal daar eens kijken.
Ik zit nu trouwens te denken een paar weken voor dat hij weg was, was ik een paar dagen bij mijn vader en daar hebben we ook in het bos gelopen en toen was hij af en toe ook weg alleen dat was 5 min en dan was hij weer terug. Denk dat ik daar op de een of andere manier al de fout ben in gegaan.
laura22 schreef:Ja ik roep hem moet hij naast mijn voet gaan zitten en dan krijgt hij een aai of de bal, of ik doe een blijf oefening.
Het is niet zo dat ik hem los klik en dan ga lopen en dat hij het verder maar moet uitzoeken. Als we andere honden tegen komen is hij ook goed bij me te roepen en als ze aan het spelen zijn en ik wil verder lopen hoef ik ook maar een keer te roepen onder tussen loop ik dan door en komt hij ook vrijwel meteen.
Dus het is echt het jagen wat een probleem is.

Moontje1991 schreef:Officieel mogen deze honden ook niet los maar omdat de wet hier niet duidelijk genoeg over is opgesteld kan hij toch los zonder bekeuringen.
Citaat:Loslopen 'lange honden'
Er wordt veelal beweerd dat windhonden (Greyhound, Whippet, Afghaanse Windhond, Galgo Espanol, Podenco, etc.) in Nederland nooit los zouden mogen lopen volgens de Wet. Vaak duidt men dit aan met 'lange honden'. Een lange hond is een hond die snel genoeg is om het wild te achtervolgen én te vangen.
Er is echter geen specifieke regelgeving (meer) met betrekking tot windhonden.
Mariska_28 schreef:Oef, lastig ja zo`n lekkere jager. En als ie dan na 10 minuten terug komt zou het nog te doen zijn, maar naar huis lopen is natuurlijk gevaarlijk qua verkeer en verschrikkelijk irritant terwijl je staat te wachten.
Ik heb een podenco Ibicenco pup van een half jaar, en die blijft nu nog redelijk in de buurt, maar als ze haar moeder en oma achterna gaat qua jagen (die 2 zijn eigendom van een vriendin) zal ik in de toekomst ook nog regelmatig een keer moeten gaan wachtten/zoeken.
Mocht het zo ver zijn, wil ik een gps tracker aan haar riem bevestigen:
http://spotx.eu/?gclid=CLGtnb3N5K4CFYFJ3godoiY7WA
Dan weet ik in ieder gaval welke kant ik op moet lopen
Even offtopic:Moontje1991 schreef:Officieel mogen deze honden ook niet los maar omdat de wet hier niet duidelijk genoeg over is opgesteld kan hij toch los zonder bekeuringen.
Dat is niet waar, "lange" honden mogen gewoon los:Citaat:Loslopen 'lange honden'
Er wordt veelal beweerd dat windhonden (Greyhound, Whippet, Afghaanse Windhond, Galgo Espanol, Podenco, etc.) in Nederland nooit los zouden mogen lopen volgens de Wet. Vaak duidt men dit aan met 'lange honden'. Een lange hond is een hond die snel genoeg is om het wild te achtervolgen én te vangen.
Bron: http://www.raadvanbeheer.nl/aanschaf-ve ... -loslopen/
Mariska_28 schreef:Oef, lastig ja zo`n lekkere jager. En als ie dan na 10 minuten terug komt zou het nog te doen zijn, maar naar huis lopen is natuurlijk gevaarlijk qua verkeer en verschrikkelijk irritant terwijl je staat te wachten.
Ik heb een podenco Ibicenco pup van een half jaar, en die blijft nu nog redelijk in de buurt, maar als ze haar moeder en oma achterna gaat qua jagen (die 2 zijn eigendom van een vriendin) zal ik in de toekomst ook nog regelmatig een keer moeten gaan wachtten/zoeken.
Mocht het zo ver zijn, wil ik een gps tracker aan haar riem bevestigen:
http://spotx.eu/?gclid=CLGtnb3N5K4CFYFJ3godoiY7WA
Dan weet ik in ieder gaval welke kant ik op moet lopen
Even offtopic:Moontje1991 schreef:Officieel mogen deze honden ook niet los maar omdat de wet hier niet duidelijk genoeg over is opgesteld kan hij toch los zonder bekeuringen.
Dat is niet waar, "lange" honden mogen gewoon los:Citaat:Loslopen 'lange honden'
Bron: http://www.raadvanbeheer.nl/aanschaf-ve ... -loslopen/