Schnappie gaat af vallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:05

ik denk dat je wel moet kijken wat op de zak staat. ligt er wel aan wat voor voer je hebt (hi-energy, normal, adult) en hoezeer je hond bij dat patroon aansluit maar ze zetten die adviezen niet voor niets op de zak.

en nogmaals voer je wat ze weegt of voer je wat ze zou moeten wegen?

ik vond dit schema voor het opbouwen van het fietsen voor volwassen honden, misschien fijn om te volgen?
Afbeelding

hierna zou je 2 tot 3 keer per week 45 minuten moeten kunnen fietsen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 22:29

Erg duidelijk maar een Gorgi mag alleen maar draven,als je te hard gaat gaat ze galopperen.Dus moet ik langzaam blijven fietsen, is niet erg hoor.

Jette

Re: Schnappie gaat af vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:30

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:43

marleen_usar schreef:
Erg duidelijk maar een Gorgi mag alleen maar draven,als je te hard gaat gaat ze galopperen.Dus moet ik langzaam blijven fietsen, is niet erg hoor.

Wat heeft dat met dat schema te maken? Die cijfertjes zijn minuten, geen km/u. Je komt alleen minder ver in die 25 of 60 minuten omdat je langzaam fietst.
Het ras heet trouwens Corgi, met een C, niet met een G.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:21

Mandy schreef:
je kan een voerbeurt vervangen voor een half blikje sperzieboontjes dan heeft ze toch een vol gevoel en sperzieboontjes maken je niet dik

Een blikje of potje zou ik niet doen.
Daar zit eigenlijk altijd een behoorlijke hoeveelheid zout (en soms nog suiker, etc.) in.
Dat is niet zo goed.

Als je sperzieboontjes wil gaan voeren, kun je ze 't beste vers kopen en koken of uit de diepvries kopen en even koken. :)

@TS: Meer gaan bewegen is voor jou en je hond natuurlijk een heel goed voornemen. Maar let er wel goed op dat een hond op leeftijd wat sneller "last" kan krijgen van z'n lichaam dan een jonge hond. Dus rustig opbouwen en geen heftige plotselinge bewegingen als je blessures buiten de deur wil houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:26

Geen potjesvoer, dat is erg vet.

Goede hoog kwalitatieve brok kopen, kost meer, kun je minder van voeren, hebben minder ontlasting...

In huis spelen met balletje...speeltjes verstoppen en laten opzoeken...tijdens wandelen met zo een bal met gooistok

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:28

Als onze hond te dik was, kreeg hij n klein beetje brokken en voor de rest sperziebonen :)
Gewoon uit blik van de aldi. Hij vond t heerlijk en hij viel er van af :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:32

Goed oppassen met boontjes uit blik hoor _AB_... Voor je 't weet heb je nierproblemen te pakken met al dat zout... ;)

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:34

En verse wortel vind ie dat niet lekker? ons hondje kan er uren mee zoet wezen en er zit eigenlijk niets in. Afbeelding

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:40

Belangrijk is altijd te voeren naar ideaal gewicht dus wat er op de zak staat voor 10 kg!!! al sje voor 16kg gaat gaat ze zeker niet afvallen
beter is het nog om minder te nemen en dan op te vullen met sperziebonen voor te vullen

welke variant van prins krijgt ze? als je me dat zegt dan kan ik opzoeken op internet hoeveel erin zit en hoeveel ze dan mag hebben voor een obese hond (als dierenarts heb ik er wel formule vor liggen }> ) ze zal dan honger krijgen en dat is niet leuk dus dan kan je bijvullen met gekookte verse sperziebonen zoals iemand aangaf en dan heeft ze geen honger gevoel meer mar valt van af

let op met je beweging dat je niet in een keer te veel vraagt liever 10 keer rondje stappen dan 1 keer 5 km hardlopen zeker als ze zo veel te dik is, want dan kan ze last krijgen van haar benen en rug en dat is zeker niet goed.

de brokjes in zo n voedselbal doen zodat ze lkkr bezig is met bewegen terwijl ze haar eten opeet, eten verstoppen door het huis dat ze zoekspelletje doet is ook altijd een idee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:48

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:25

Femke schreef:
Mandy schreef:
je kan een voerbeurt vervangen voor een half blikje sperzieboontjes dan heeft ze toch een vol gevoel en sperzieboontjes maken je niet dik

Een blikje of potje zou ik niet doen.
Daar zit eigenlijk altijd een behoorlijke hoeveelheid zout (en soms nog suiker, etc.) in.
Dat is niet zo goed.

Als je sperzieboontjes wil gaan voeren, kun je ze 't beste vers kopen en koken of uit de diepvries kopen en even koken. :)

@TS: Meer gaan bewegen is voor jou en je hond natuurlijk een heel goed voornemen. Maar let er wel goed op dat een hond op leeftijd wat sneller "last" kan krijgen van z'n lichaam dan een jonge hond. Dus rustig opbouwen en geen heftige plotselinge bewegingen als je blessures buiten de deur wil houden :)

Dat ligt weer aan het merk, ik werk in een dierenpension en de meeste honden met overgewicht gaan op de boontjes in blik. dat is geloof ik een engels merk. volgende week komt een van die honden weer dan zal ik eens kijken,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:40

Het gemiddelde blikje uit de supermarkt is niet zonder zout te krijgen...
Heb ze in ieder geval nog nooit zien staan. Heb er een tijdje terug namelijk aktief naar gezocht na de sterilisatie van mijn teef, omdat de dierenarts boontjes aanraadde als vulling voor een hongerige maag.

Maar er zullen inderdaad wellicht buitenlandse merken te verkrijgen zijn in speciaalzaken die het wel zonder zout verkopen...

In NL is het in ieder geval niet zomaar bij de supermarkt te krijgen, zoutloze blikken of potjes.

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:59

russel schreef:
Wortels hebben na bieten het hoogst gehalte aan suiker..

Lees culinair
http://www.mergenmetz.nl/sf.mcgi?4051

Klopt maaaaaar;
Wortels zitten barstensvol gezonde voedingsstoffen, Onder andere vitaminen en mineralen. Onderzoek heeft aangetoond dat je, wanneer je er voor zorgt alle noodzakelijke voedingsstoffen binnen te krijgen, je minder trek hebt in – ongezonde – tussendoortjes.
Wortels bevatten veel vezels. Door de vezels zit je eerder en voor langere tijd vol.
Een groot deel van de vezels zijn oplosbare vezels die zorgen voor een uitgebalanceerde bloedsuikerspiegel. Wanneer je bloedsuikerspiegel in balans is zul je je minder snel te buiten gaan aan suiker.
Er is zelfs onderzoek dat suggereert dat je meer calorieën verbrandt bij het verteren van de wortels dan dat je opneemt door ze te eten ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 15:53

Ze krijgt lam rijst van prins,vandaag iets minder beweging ze is zoooooooooooooooooooo moe.Dan moet ik haar continu mee trekken das zo vermoeiend.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:59

misschien een idee om binnenkort te gaan zwemmen ipv lopen? minder belastend voor pootjes met zoveel overgewicht en goed voor haar ruggetje. warme weer is weer bijna in zicht :D

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:06

Jade schreef:
misschien een idee om binnenkort te gaan zwemmen ipv lopen? minder belastend voor pootjes met zoveel overgewicht en goed voor haar ruggetje. warme weer is weer bijna in zicht :D

heeele goede tip!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 16:07

Zwemmen is een goeie tip ze vind zewemmen ook erg leuk.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:13

is hij al wat afgevallen?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:37

geen eten geven uit een etensbak maar verstoppen en laat ze maar zoeken. Verder verspillen ze veel energie met bezig zijn. wandelen kan zeker maar trainen bijv. ook

Geen idee hoe vaak je ze eten geeft? Je kan i.p.v. 2 gelijke porties (als je 2x voert) ook ongelijke porties geven. Hier gaf ik mijn honden altijd 200 gram vlees 's ochtends en 's middags een halve kg.
Echter ze willen 's ochtends niet meer eten en zijn toch wel redelijk op gewicht. Dus nu 's ochtends een lekkere knaagstok (als ze die willen en anders pak ik ze na 15 minuten weer af) en 's middags een halve kg als ik de hele dag werk en ze bij mijn ouders zijn en een halve t/m hele kg als ze mee gaan naar het werk of als ik vrij ben want dan zijn ze behoorlijk sportiever bezig. Hier pas ik de hoeveelheid dus aan na wat ze doen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 21:11

Ze is een kilo kwijt geraakt, dus we gaan gewoon door met bewegen bewegen en bewegen.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 15:58

super *\o/* ga zo door!! :j