Zieke dieren, je dumpt ze gewoon en neemt nieuwe...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 01:10

Ik heb reactie... Ze zoekt de cavia's voor een ander. In de advertentie zie ik dat niet terug aangezien het HAAR niet uitmaakt welke kleur ze hebben, maargoed :)
Ze reageerd ook een beetje geïrriteerd, dat ze mij geen uitleg verschuldigd is etc, terwijl ik denk; Als je niks te verbergen hebt, en de vragen worden gewoon netjes gesteld, dan hoef je je toch niet zo aangevallen te voelen?

Kreeg later nog een berichtje dat ze gelezen had dat ze ziek zijn en wat ze dan hadden... haar was niks opgevallen.
Afbeelding
En de leeftijd (3/4 weken) zou niet kloppen, want ze zouden 6 weken zijn... als dát zo is eet ik mijn schoenen op.
Een cavia van iets boven het geboortegewicht, is geen 6 weken :n

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 02:00

Als het aan mij ligt, verdienen deze mensen geen enkel huisdier :n

Niobe

Re: Zieke dieren, je dumpt ze gewoon en neemt nieuwe...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 02:06

Mensen zijn soms zulke vreselijke wezens, gatverdamme .... Dit gebeurt helaas zoooo vaak... Mijn moeder heeft in een asiel gewerkt en zij heeft ook weleens mensen meerdere malen hun dieren zien afstaan omdat ze zogenaamd allergisch waren, terwijl er vanalles mis mee bleek te zijn. Nouja, als asiel zijnde, als ze betalen neem je ze aan....
En ergens is dat natuurlijk ook beter dan dat ze zomaar ergens gedumpt worden, dat gebeurt natuurlijk ook. Maar het is te idioot voor woorden natuurlijk.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 02:13

schandalig !!
maar ; als je de DA rekeningen ziet-die met een vork geschreven worden-, snap je ergens (ver weg dan) wel dat mensen voor een goedkopere optie kiezen-gewoon een nieuwe halen.
ik heb eens in een boerendorp gewoond. daar was het altijd stil bij de DA.niemand liet zn poes daar b.v. enten. ze zeiden ; enten is 35 euro, en ik kan gratis een nieuw katje krijgen..
foute mentaliteit, maar zo werkt het.
en met deze tijden van crisis, word het voor veel mensen alleen maar krapper.(al zouden die dan beter af zijn met helemaal geen dier).

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 02:41

Ik zou ze mailen met foto's van andere cavia's waar ze uit kunnen kiezen :j
En als ze komen ze vol met de neus op de feiten drukken en hun de 2 zieke cavia's voorleggen!

Het is een schande!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:01

Zoals ik al een vaker gezegd heb, zolang mensen op iedere hoek van de straat makkelijker een dier kunnen kopen voor vaak een appel en een ei of zelfs voor niks, blijft dit bestaan.
Mensen zijn veels te impulsief en daarna niet opkomen voor de daden.

Wij hebben vanaf oktober een nieuwe bank, dit keer toch voor stof gekozen ook al weet ik dat dat met de katten niet zo'n heel goed idee zal zijn.
Dus in oktober komt er een mooi, gave, nieuwe bank en mensen die bij ons kwamen vroegen hoe het ging met de katten en de hond.
Die mogen gewoon vanaf dag 1 op de bank en er zijn echt mensen die zeggen, nou ik zou mijn kat gewoon buiten laten als ik er niet ben of zolang ergens opsluiten.
Die katten waren er al en wij kiezen een bank uit waarvan we van tevoren eigenlijk weten dat er wel eens een haakje uit zal komen, ik kan daar niet mee zitten.
Ik hou meer van de katten dan van de bank.

Zieke dieren op straat gooien, dat vind ik helemaal niet kunnen en ik snap ook niet dat mensen dat kunnen.
maar goed er zijn mensen die baby's vermoorden of mishandelen, op vandaag gebeurd het gewoon allemaal, vreselijk.