Wat is dit ? (foto) KAN SCHOKKEND ZIJN!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:19

kitten ziet er nog lang niet levensvatbaar uit, dat het een kans had gehad hoef je dus niet bang voor te zijn, die had het niet als ze er nog zo uit zien.
moederpoes idd wel even goed in de gaten houden, er zou nog wat kunnen komen of ze zou idd ook echt niet lekker kunnen zijn.
kan je de temperatuur meten van haar?

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:19

sorry, dubbel post....

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:20

Zo te zien inderdaad een te vroeg gebore kitten.
Zou toch even naar de Da gaan met de kat.
Wie weet zit er nog het een en ander in de kat wat tot problemen kan gaan zorgen als het er niet uit komt.

Mijn moeder had vorig jaar haar kat weggebracht voor sternilisatie, een uur later belde de dierenarts: wist u dat uw kat 5 kittens in de buik had zitten.
Kittens waren gestorven door de narcose dus het kippenhok is er toen gewoon uitgegaan.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:20

Heb je nergens het nummer liggen van de dierenarts, dan kan ze je misschien een beetje helpen en geruststellen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:21

Waar in groningen woon je?
Ik ben ook in groningen, wie weet ben ik in je buurt en kan ik je helpen.

Deze poes moet nu direct anar de dierenarts hoor.. zou me niets verbazen als er nog meer kittens (al dan niet levend inzitten)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:21

Dit katje is nooit levend ter wereld gekomen en of je het nu wel of niet uit de vliezen had gehaald had daar niets aan veranderd, is gewoon veel te vroeg (dood)geboren.

Dat de moederpoes nu suf is, is niet zo goed. Kan zijn dat er nog eentje in zit dat ze er misschien niet zelf uitkrijgt. Als je kan, toch zo snel mogelijk naar de DA met moederpoes om te laten nakijken.

Langcara

Re: Wat is dit ? (foto) KAN SCHOKKEND ZIJN!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:22

Dat is een miskraam en katten krijgen zelden maar 1 jong. Mogelijk zitten de anderen er nog op en zijn ze nog levensvatbaar en gezond. Mogelijk kan ze dat nestje dus nog uitdragen. MAar als dat niet zo is, dan moeten ze wel uit de baarmoeder voordat de kat een fikse baarmoederontsteking krijgt. Want daar kan ze aan dood gaan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:24

Jolliegirl schreef:
Waar in groningen woon je?
Ik ben ook in groningen, wie weet ben ik in je buurt en kan ik je helpen.

Deze poes moet nu direct anar de dierenarts hoor.. zou me niets verbazen als er nog meer kittens (al dan niet levend inzitten)

dit is echt een heel fijn aanbod :j _/-\o_

TS ik zou idd direct de DA bellen en evt die kitten meenemen om te laten nakijken door de DA :) dan kan die kijken hoelang ze al dragend zou moeten zijn etc en wat de eventuele reden van verstoting/miskraam zou zijn en of ze er nog meer draagt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:28

Ik ben er ook voor dat je je kat even door de DA laat nakijken, je slaat jezelf voor je kop als je niets doet en er gaat iets mis. Ben benieuwd of Jolliegirl wat voor je kan betekenen!

En vragen "waarom is de poes niet gesteriliseerd" etc. slaan nergens op, dat gaat jullie gewoon niets aan.

Laat je nog even weten of het gelukt is naar de DA te gaan? Even een onderzoekje zal ook niet zoveel kosten denk ik.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:30

Ach meid wat vervelend voor jou en de poes zeg! :(:)
Probeer in ieder geval vrienden of familie te bereiken zodat je met de poes naar de dierenarts kan. Of heb je ondertussen je moeder al kunnen bereiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:34

Jeetje meis, heel veel sterkte. Denk niet dat je bang hoeft te zijn dat de kitten nog leefde.. Hoop dat je snel naar de DA kan met de poes! Succes!

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:37

Hé gatsie,
Ik zou even voorzichtig je kat pakken en misschien zelfs de 'foetus' uit de vuilnisbak halen en toch proberen bij de DA te komen.
Of bel je DA even...

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 13:41

Poes ik ook heel ziek omdat wij hebben 10 katten en een daarvan heeft de 'niesziekte' gehad en toen zijn ze allemaal besmet geraakt dus ze zijn al allemaal niet lekker en verder kunnen we daar ook niks aan doen omdat dat moet vanzelf uit het lichaam gaan. Dus ze heeft al flinke griep en nu dit er nog bij maakt het allemaal niet makkelijk voor haar. :(:) Maar zoals ze er nu bij zit zit ze er al sinds een paar dagen bij dus ze is 'gelukkig' niet minder suf oid. Ze was gelukkig totaal niet dik dus denk dat er sowieso niet veel inzitten. Mijn moeder heeft me net gebeld en zegt het is afwachten, als ze zich toch nog vreemder gaat gedragen of het moeilijk heeft gaat we denk ik toch langs de DA. Jolliegirl ik vind jou aanbod echt top! Maar hoe het er nu uitziet komt mijn moeder thuis zodra er iets verandert. Bedankt voor alle tips.

martine2610

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:42

ben het eens met BalouArera, zsm naar de dierenarts, (evt met foetus) en na laten kijken. Pas op voor een baarmoeder ontsteking....is gevaarlijk voor moederpoes als er iets achter blijft..... Sterkte hoor! wat zal je geschrokken zijn!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:43

De niesziekte kan leiden tot spontane abortussen bij katten.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 13:45

Oh Brainless goed dat je dat zegt! Ik hoop dat dat het is en niet een of andere ziekte waardoor ze een miskraam gehad heeft.

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:46

Dan zou ik toch nog even laten controleren of er nog kleintjes inzitten. Stel dat er nog een paar inzitten....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:46

Niesziekte is een ziekte...

Beetje vreemd, je kat is ziek, heeft net een kitten verworpen, en je moet "afwachten" of het slechter gaat worden. Jammer. Ik neem aan dat je zeker wil zijn dat je kat ok is, of gelijk wat doen als je kat niet ok is. En dat laatste kan alleen de DA zien en doen.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:47

Ga er maar niet vanuit dat de kitten nog leefde, die kans is erg klein. Wel moet de moeder inderdaad direct worden nagekeken door de dierenarts, mogelijk zitten er nog meer kittens. Alle sterkte, wat vervelend voor je zeg dat je nu alleen thuis bent.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 13:50

We zijn laatst met een kat naar de DA geweest voor de niesziekte en ze zijn net allemaal op hun ergste punt geweest (slijm/hoesten/niezen) en nu gaat het langzamerhand beter. Dat moet vanzelf uit het lichaam gaan en bij sommige katten is het al 'over' maar dat is ook afwachten want het kan chronisch worden maar dat zien we tegen die tijd wel weer.

En mijn moeder heeft het zo gezegd en daar kan ik verder ook niks aan veranderen.

Dus mensen met, 'ik zou direct naar de DA gaan' reactie's heb ik niks aan! Ik weet dat jullie het goed bedoelen maar mijn moeder heeft nou eenmaal gezegd dat het 'afwachten' is .. En ik weet ook wel dat het niet goed is om te wachten maar zo heeft mijn moeder dit gezegd.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:50

Blacky schreef:
Mijn moeder heeft me net gebeld en zegt het is afwachten, als ze zich toch nog vreemder gaat gedragen of het moeilijk heeft gaat we denk ik toch langs de DA. Jolliegirl ik vind jou aanbod echt top! Maar hoe het er nu uitziet komt mijn moeder thuis zodra er iets verandert. Bedankt voor alle tips.

Ik lees nu de reactie van je moeder. Ik begrijp dat jij afhankelijk bent van wat je moeder beslist. Alleen is dit toch wel duidelijk een ernstige situatie waar je bij moet ingrijpen. Neem anders telefonisch contact op met de dierenarts, en volg dat advies op.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:51

Ik zou het mijn moeder heel erg kwalijk nemen als de kat straks verder afzakt omdat er niet adequaat ingegrepen is.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:52

Het is klote maar haar moeder beslist en daar kunnen wij niets aan doen...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:53

Een naar gebeuren, maar in zekere zin ook 'natuurlijk'.
De kans is idd aanwezig dat er nog een tweede komt.
Ik raad je aan de poes even met rust te laten.
Paniek hoeft niet.
Abortus is iets wat 'de natuur' in de regel zelf regelt.

Straks als je moeder thuis is, even de DA bellen.
Nacontrole is wel van belang. Het heeft geen zin dit nu al te doen.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 13:59

Het vervelende ook is dat ze zich al 3 dagen niet wast omdat ze last heeft van de niesziekte en nu zit het er daar van onderen helemaal nat uit en de haartjes zijn hard en op gedroogd dus dat is ook niet fijn voor haar. Ik laat haar nu inderdaad even met rust en kijk zo weer even hoe het gaat. Als het rond de avond is en ze is nog wat vies wat kan ik daar tegen doen ? Want het is niet fijn voor haar om met al dat bloed en vocht (?) rond te lopen op haar lijf.