Kan dit? (kleur konijn)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:58

De eerste is duidelijk aan het verharen, dus qua kleur kan het zeker wel :)
Volgens mij is het wel hetzelfde konijntje hoor. Het vlekje op het hoofd lijkt mij een kaal plekje, daar kan haar op gekomen zijn. En qua oren: bij de eerste zijn ze opzij gedraaid, bij de tweede naar voren. Er valt dus niets te zeggen over dat ze qua vorm niet gelijk zijn, dat kan je niet zien op deze foto's ;)

ennaile

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:06

Joscaa schreef:
Ben blij dat jullie het ook zien, de veranderende kleur zou nog kunnen, maar hij lijkt ook qua kop compleet anders!! Maar verkleuring, krijgen ze dan ook echt vlekken? Hij heeft echt bruine vlekjes en streepjes op zijn oren....

Mijn konijn heeft in de lente ook altijd "vlekken"
Afbeelding
Afbeelding
want zo is die normaal:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WCAE4NIU-D.jpg

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:16

Joscaa schreef:
Neehoor, sterkter nog, wij hebben er zelfs nog 3! Hij is gister gecastreerd bij hun, zit nu bij ons voedstertje in het hok. Haar vriendje (ex-mannetje) is een tijdje geleden ingeslapen en nu merkte we dat ze er graag weer een vriendje bij wilde, ze heeft tijd gehad het te verwerken, maar word nu toch een beetje 'down'.
Ze zitten nu in het hok met gaas er tussen, zodat ze even 3 weken kunnen wennen (tijd dat het ex-mannetje nog vruchtbaar is) en daarna mogen ze lekker samen spelen.

Ik heb met ze gemaild, hun zeggen dat het écht dezelfde is, dus ik weet het niet. Mij lijkt hij meer een ander konijn op hun site, maar volgens hun is het echt dezelfde. Ach, hij mag blijven, hij is leuk :j

ex man is nog 2 weken vruchtbaar ;) veel opvangen en ik zelf ook koppelen al heel lang na 14 dagen en nog geen problemen gehad. Er zijn ook opvangs die al eerder koppelen maar 2 weken zou ik wel als minimaal houden. Nadeel is dat bij 2 weken het paar gedrag nog wel aanwezig is dus hormonen zijn nog niet geheel het lijf uit. Daar altijd rekening mee houden als je een ram zet bij een koppel of trio of wat dan ook waar al rammen aanwezig zijn. ;)

Mij lijkt het ook echt een andere. Al heb ik een dwergje gehad wat in de winter altijd een rechte streep wit had op haar borst tussen al het zwart en in de zomer liep die streep schots en scheef en geen streep te noemen :D

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:21

Fiffill schreef:
Nouska schreef:
Wat de kleur betreft zie ik op die eerste foto toch echt ook een zwart konijn... := Zelfde geval als bij zomerzwarte paarden misschien?

Maar dat wil nog niet persé zeggen dat dit hetzelfde konijn is.

Je ziet toch duidelijk dat hij niet volledig zwart is, die bovenste. :=
Maar de kop lijkt ook anders van vorm.

Nah ik weet niet hoor, heb ook een merrie gehad die s'winters echt gitzwart was maar zomers duidelijk lichter (bruiner) verkleurde, maar dat maakte haar niet minder zwart. En licht kan ook veel doen. Mijn hond (en die is altijd écht zwart) buiten: http://www.mijnalbum.nl/Foto-T4K8HLGB.jpg en binnen: http://www.mijnalbum.nl/Foto-FEUMWD8A.jpg ... Maar het belangrijkste is dat dit konijntje een goed thuis heeft gevonden!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:24

Tis een andere konijn, oogkassen is toch echt anders.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:25

Ongeacht de kleur vind ik toch ook de bouw anders lijken hoor... maar goed, met maar 2 foto's is dat natuurlijk lastig beoordelen.

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:26

Hij heeft wel hetzelfde *boeit me niet* koppie op de fot's :D
Ik zou het echt niet weten. Mijn konijn is 's winters wit met grijs en zomers wit met duidelijk bruin! Maar in jouw geval is het wel heftig veranderd.

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:27

:') sorry, moet er toch om lachen. Maar volgens mij zijn het 2 verschillende konijnen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 22:27

marsmars schreef:
:') sorry, moet er toch om lachen. Maar volgens mij zijn het 2 verschillende konijnen.

_O- Mag hoor.
Ik vind het stiekem ook wel grappig, maar hij is zo leuk joh :+:

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:35

Ik vind dit eerlijk gezegd echt een boeiend topic. _O-

TS, als je hem nou precies zo neerzet als op die eerste foto en die ook scheef neemt zoals die eerste foto is, misschien dat we het dan beter kunnen beoordelen. :))

Zat hij in de opvang in een groep of alleen, ik bedoel, konden ze zich makkelijk vergissen?

Joscaa

Re: Kan dit? (kleur konijn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 22:37

Haha ik ga het wel even proberen, al denk ik niet dat hij snel zo ontspannen gaat zitten als ik buiten een foto ga nemen, in een compleet nieuwe omgeving met nog 3 andere konijnen. :))
Hij zat alleen, en dit zou hem echt moeten zijn.

Ik dacht eigenlijk zelf dat mijn vader perongeluk deze mee had gekregen;
Afbeelding

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:38

Ik zou het niet Jos! Toen ik de foto's zag dacht ik: Dit zijn twee totaal andere, maar ik zou het echt niet weten. Afwachten tot de zomer dan maar? :D

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 22:40

Haha ja inderdaad Merel, eens kijken of hij dan het zelfde dombo-hoofdje heeft, wat ik juist zo schattig vond <3

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:42

Joscaa schreef:
Haha ik ga het wel even proberen, al denk ik niet dat hij snel zo ontspannen gaat zitten als ik buiten een foto ga nemen, in een compleet nieuwe omgeving met nog 3 andere konijnen. :))
Hij zat alleen, en dit zou hem echt moeten zijn.

Ik dacht eigenlijk zelf dat mijn vader perongeluk deze mee had gekregen;
-foto -

Ja hallo gaan we het even nog moeilijker maken?! :( :D

Dan vind ik die twee eerste meer op elkaar lijken dan de laatste op een van de eerste twee.... Maar op foto nr. 2 staan de oren anders en zijn de topjes niet te zien... dus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:42

Het konijn op de 1e foto (de gevlekte) is echt totaal anders van lichaamsbouw en van botstructuur in het gezicht dan het konijn op de 2e foto.
Beetje rare praktijken van de opvang om je gewoon een andere mee te geven en glashard vol te houden dat het 't zelfde konijn is...

Maar ik weet zeker dat hij het heel fijn bij je gaat krijgen, en deze zwarte is ook super leuk Jos :j
Geniet er van!

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:48

@Leorah

oke sorry, misschien kon het wat dom overkomen wat ik zei, maar de oren van een konijn kunnen erg van vorm veranderen als ze die bewegen zeg maar, heel groot, klein etc.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:55

Ik begrijp niet hoe mensen op basis van deze foto's de vorm van de oogkassen en botstructuur etc kunnen bepalen :7

Konijn zit in een totaal andere houding, plus dat konijnen ook kunnen veranderen qua conditie (meer spieren, dikker worden, nog groeien,...)
Ik ben er vrij zeker van dat het hetzelde konijn is hoor. Ik zie toch geen verschil tussen ze.
(buiten de kleur, die komt door verharing, en de houding/hoek waaruit de foto genomen is)

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:58

Femke schreef:
Het konijn op de 1e foto (de gevlekte) is echt totaal anders van lichaamsbouw en van botstructuur in het gezicht dan het konijn op de 2e foto.

Ik vind dat moeilijk te zeggen, alleen al omdat de foto's uit verschillende hoeken genomen zijn met een verschillende lichtval. Ik ga eerder af op dat de TS zegt dat het konijn in levende lijve echt anders is dan op foto 1. Op de foto's afgaand vind ik ze echt op elkaar lijken..

edit: Wat Najoveh zegt dus.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:03

Als ik ernaar kijk zie ik gewoon hetzelfde konijn, al die vlekken (incl de stip op zn hoofd) zijn van de zon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:07

Lichtinval, andere hoeken, andere periode dat de foto genomen is... Kan allemaal inderdaad. Toch hoeft 't daardoor niet onmogelijk te zijn om een ander konijn er in te herkennen. Je kunt bij 2 foto's van paarden met dezelfde kleur en in een andere houding toch ook gewoon zien welk paard 't ene en welke het andere is. Daar gebruik je dezelfde herkenningspunten voor: lichaamsbouw.

De breedte van het voorhoofd bijv. dat zal niet spontaan zó veel smaller worden zoals te zien is bij het donkere konijn. De eerste foto laat een konijn zien met een aanzienlijk breder voorhoofd. En een totaal andere bouw van snuit.

Foto 1 zou ik alsvolgt omschrijven:
Een konijn met een erg breed voorhoofd met breed uit elkaar staande oogkassen. Vrij bolle oogkassen (vooral aan de bovenzijde).
Een zandloper figuur vanaf de oogkassen naar de neus tot de snuit. Waarbij de neus iets smaller wordt en de snuit daarna weer breder. Een vrij lang hoofd.

Foto 2:
Een konijn met een compact gebouwd hoofd.
Een smal voorhoofd en een smalle snuit. De afstand tussen de oogkassen is klein. Geen duidelijke bolling bij de oogkassen aanwezig. Kort rond snuitje.

Misschien kun je met deze beschrijvingen de 2 konijnen beter van elkaar onderscheiden Najoveh? :)
Als je die omschrijvingen leest, gaat het echt over 2 totaal anders gebouwde konijnen. Natuurlijk kan een konijn best ietsje anders overkomen in een bepaalde houding of als hij voer in z'n mond heeft. Maar zulke drastische verschillen zullen niet voorkomen.
Het is logischer dat er bij de konijnen opvang gewoon een administratief foutje is gemaakt.

Zelfs als ik de kleuren volledig buiten beschouwing laat, zou ik de 3e foto die Josca heeft geplaatst inderdaad eerder het konijn op foto 2 herkennen, qua bouw van de schedel :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-03-12 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:13

Nu zie ik wat je bedoeld :j
Ik ben er nog niet van overtuigt dat het een ander is, maar het zou wel kunnen inderdaad.
Maar als dit een troost kan zijn TS: konijn 1 houd die leuke vlekjes toch niet, hij wordt ook donker bruin/zwart als hij uit zijn haren is :D

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:15

Dit is gewoon precies hetzelfde konijn.
Op foto 1 zit die nog in heel oud haar en heeft die roest zoals we dat noemen van de zon. Heeft dus flink liggen bakken.
Daarnaast oud plukkerig uitgezet haar. De oren naar achter, lijkt de toet boller. Ook de hoek waaruit de foto is genomen en het plukkerige en de oorstand maakt hem echt boller. Zo kan ik konijnen ook totaal verschillend fotograferen.
Ik durf mijn hand in het vuur te steken dat dit daarom gewoon hetzelfde konijn is, je wil niet weten wat voor toverballen ik hier heb en dan alleen nog kleur. Maar ook beharing, sommige die hun lange haren om hun kop totaal verliezen in de zomer. Ik zou persoonlijk het karakter veel belangrijker vinden en dat het klikt en als ze dan lang genoeg weer in de zon bakt word ze vanzelf weer roest bruin.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 23:17

Haha, ik vond 'm wel schattig, ik wilde geen "effen" konijn, ik wilde een aparte.
En wat heb ik nu; een zwarte. :Y)

Maargoed, ook wel weer leuk contra met zijn toekomstige vriendinnetje, een witte van Hotot. Wit met zwarte randjes om de ogen.
Faniek, ik heb hem op internet uitgezocht en mijn vader heeft hem gehaald, dus het karakter heb ik toch thuis pas kunnen kijken.
Mijn konijn is een bitch tegen alles, dus als het hiermee matched, al was hij groen :+

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:19

Tjah persoonlijk had ik als opvang hem niet meegeven, omdat zijn uiterlijk zo mooi zou zijn. Bij moeten mensen ook eerst komen bij voorkeur met hun konijn om te matchen.
Maar ik durf je echt te zeggen dit is precies hetzelfde konijn. En al was het bij wijze van spreken niet zo stel (ondanks dat het niet zo is), dan was de bovenste ook zwart geworden dat durf ik je voor 100% te garanderen. Dit hebben bijna alle zwarte konijnen namelijk die regelmatig in de zon liggen. Ik heb zelf een chocoladebruine Tan in mijn groep huppelen en die word van de zomer zelfs deze kleur bruin, roest. Daarom houden fokkers van zwarte konijnen hun showdieren vaak in donkere schuren.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 23:24

Oh, als het strakjes écht niet gaat, mag hij gewoon terug hoor. Hoop dat het gewoon klikt, hij heeft een jaar lang in de opvang gezeten, dus hij verdient een eigen "thuis". :(:)
We zijn serieus met onze konijnen, ze hebben een prachtig leven en we zoeken altijd weer een tweede konijntje erbij als er eentje overlijdt, zodat ze nooit alleen blijven.

Ik hoef zelf geen klik te hebben met het konijn, ik aai ze toch amper. Ze komen bij ons in de tuin, krijgen 's ochtends en 's avonds hun eten en drinken bijgevuld, krijgen genoeg lekkers tussendoor, maar ik heb geen tijd om ze uitgebreid te knuffelen en op schoot te hebben etc. (en ik weet dat ze ook helemaal niet houden van opgetild worden :) )
Ze krijgen een aai'tje over hun koppie als ze dat willen, maar als ze weg huppelen, no problem.

En misschien komt het zo over met dit berichtje, maar mijn konijnen komen écht niks te kort hoor! :j Denk dat ze wel echt een beter konijnen leven hebben al gemiddeld.
Laatst bijgewerkt door Joscaa op 08-03-12 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt