Onze hond hoogstwaarschijnlijk 'schijn'drachtig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Re: Onze hond hoogstwaarschijnlijk 'schijn'drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:21

Nee hoor die is niet zwanger.. Als ze vanaf dec drachtig zou zijn dan moest ze nu een ballon zijn :=
Niet teveel aan haar tepels zitten (stimuleert melkproductie) en niet teveel aandacht aan schenken verder. Dan gaat t vanzelf over! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:23

Ik vind haar normaal wel heel skinny hoor :=

Mijn teef is nooit schijndrachtig geweest, en toch een baarmoederontsteking gehad.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 19:31

Yamcha, onze hond is idd niet dik. Gaat genoeg voer in. Ze is best sportief voor een dog en verbruikt denk ik erg veel.
Dierenarts (vorige jaar) vnd haar dik genoeg. Liever iets te dun dan te dik. En toen was ze 5 kilo lichter als nu ;) dus ga er vanuit dat ze nog steeds goed genoeg is.
Normaal zijn haar ribben niet te zien. Maar als ik haar in stand zet dan vind ze het spannend en trekt der buik in en dan zijn haar ribben ook zichtbaar.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:57

Optie een nestje kan nog wel maar let erop dat je zeker na het 5de levensjaar bij zo'n ras als dit niet een eerste nestje moet gaan plannen!!! Tweede kan wel na 5de levensjaar maar eerste niet.
Dus als ze goede stamboom,afkomst, bloedlijn en geheel niet onbelangrijk bij dit ras! Heupen, ellebogen en wat nog meer problemen geeft binnen het ras helemaal oke zijn dan zou ik niet meer te lang twijfelen ;)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:01

Mijn teefje heeft na elke loopsheid ook last van schijnzwangerschap. Vroeger bij behendigheid ging ze dan voor een sprong staan en keek ze me aan van: "echt niet". De mandjes, kussentjes, en onze pup worden door mevrouw bereden.. :+ We zijn hier ook mee naar de DA geweest, maar er was niks aan de hand. Het ging ook vanzelf over. We willen nog een nestje, dus laten helpen kan nog niet. We maken ons er ook niet druk om als ze weer schijnzwanger is, alleen foei zeggen als ze op de pup rijdt :+

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:09

Bij schijndracht is er verhoogde kans op baarmoederontsteking.

Ik zou haar eierstokken laten verwijderen voor alle zekerheid.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:11

onze dame is vreselijk schijnzwanger geweest elke loopsheid weer, wij hebben dus ook bewust gekozen dr te laten castreren dit was maar goed ook want ze had zowel een gezwel als een ontsteking in dr baarmoeder en eierstokken. Heel jammer want ze is perfect rastypisch en zit perfect in elkaar maar gezondheid gaat voor.

Toen ze schijnzwanger was, was ze sloom en sneu veel piepen met dingen slepen en in dr mand leggen, het rijden heeft onze hond nooit gedaan. Ze was juist heel moedeloos om te zien een mens zou het beschrijven als ze wil pups maar ze was in werkelijkheid gewoon ziek van de hormonen heel sneu.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:17

Onze Border Collie x Leonberger heeft dit gehad. Maar mijn moeder heeft daar de meeste informatie over. Misschien kan ik haar e-mailadres geven? Ze heeft geen bokt account.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 08:53

fokken: Layka is 'raszuiver' maar heeft geen papiertje. Ouders zijn bekend en zijn allebei show honden. Haar mams loopt al jaren geen shows meer. De fokker waar wij haar van kregen is een goede kennis. Ik weet dat we eigenlijk nu het beste een nestje kunnen fokken. Alleen voldoet mijn 'kraam kamer' niet aan mijn eisen en daarom wil ik het nu nog niet.↲

Layka was gister middag/avond al stukken vrolijker als de dagen er voor. Qua gedrag is ze weer de oude nu der lichaam nog.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 08:57

Eerlijk gezegt vind ik het geen teef om mee te fokken. Ruglijn niet zo mooi en geen stamboom.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 10:32

*\o/*
Nou volgens mij heeft ze het ergste gehad. Het viel me direct al op dat mevrouw erg vrolijk is vandaag. Met uitlaten ook weer heerlijk speels. En achter in de tuin had ze nog een dolle 5 minuten.
Daarna haar even lichamelijk 'onderzocht' en de achterste melk klieren zijn zo goed als leeg. De banen onder haar buik zijn alweer stukken soepeler en mindervol als gisteren.

Heb de DA net even gebeld en die dacht ook dat ze nu het ergste had gehad. Alles is genoteerd bij de DA dus dat is wel fijn.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:07

:D gelukkig maar

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:25

Fijn dat het al weer weg trekt, mijn teef heeft het ook na elke loopsheid. Zij is er heel erg gevoelig voor;

Enkele weken geleden had ik een piepspeeltje voor haar gekocht, waarvan ze dacht dat het een pup was.... Meteen kwam haar moeder instinct naar boven, helemaal geobsedeerd door het speeltje, en ook de melkproductie kwam op gang!

Heb het speeltje gelijk in de prullenbak gegooid |o

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:05

Te vaak schijnzwanger laten worden en door laten zetten zitten meer risico's aan dan alleen maar een ontsteking he;)
Een baarmoeder ontseking is net zo #*€&€&€ maar als ze veel schijnzwanger is en je haar alsnog laat helpen kan ze alsnog melkkliertumoren krijgen omdat het weefsel actief is maar onbenut. En krap bij kas en fokken.... heb je gedacht aan hoeveel voer een nestje en mama weg eet de eerste weken. Veel vlees, duurdere brokken om op gewicht te blijven voor mama, entingen wormenkuren, chips, bedding voor in het nest, onverwachtse kosten evt als het niet goed verloopt. Mocht de bevalling niet willen lukken een keizersnede, dan hou je er niks aan over hoor.En dan kun je de pups pas verkopen vanaf 8 weken, dus alles moet worden voorgeschoten.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 22:02

Matasja,
schijndracht: ik weet de risico's dit was de eerste keer. Hopelijk ook de laatste keer.
Wil me meer verdiepen in op een natuurlijke de hormonen weer terug brengen of tenminste te remmen.

Fokken: ik heb een opleiding gedaan waar alles over fokken aan bod is gekomen, dus dat weet ik allemaal.
We hoeven er niets aan over te houden alleen een mooie reu.
(en natuurlijk de mama hond)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 08:52

mijn ervaring is wanneer een hond na de loopsheid eenmaal schijnzwanger word de keren erna het steeds heftiger word.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 09:55

Is vaak ook zo, ik heb toen druppels gegeven een natuur product maar dat werkte eerst wel maar later kwam het gewoon weer terug.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:23

Ok gelukkig maar, dacht dat de hond al vaker schijnzwanger was geweest, beetje te snel gelezen.

Qua er iets aan overhouden is natuurlijk niet noodzakelijk maar je kan ook zo'n pech hebben dat er geld bij moet...
Ken een verhaal van mensen die 3 pups hadden. 1 ervan bleef diaree houden dus behandeling noodzakelijk. Dan de entingen/chips, ontwormen en voer ( ook voor mama) . Deze pups zijn gehaald met de keizersnede omdat er dus achteraf al een dode pup voor het geboortekanaal zat. Uiteindelijk dus 1650 euro kwijt totaal en opbrengst na zelf 1 houden 2 x 350 euro. Er niks aan overhouden is dus niet zo erg maar er zoveel bij moeten leggen wel ;)

Hoop dat het allemaal gaat lukken voor je, het is wel ontzettend leuk! Zelf hebben wij een nestje berner sennen pups gehad, echt heerlijk om ze vanaf dag 1 op te zien groeien

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 14:51

ik ga er ook vanuit dat dit niet der laatste schijndracht is. Maar we kunnen altijd nog grote maatregelen nemen.