Plosteling ziek, maar wat is het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 00:19

Net eventjes de dierenarts gebeld of het normaal is dat ze weer krampjes begon te krijgen en dit was opzich wel mogelijk, mocht haar nu een extra pijnstillertje geven en dan morgen even verder kijken hoe of wat. Natuurlijk ook eventjes haar temperatuur weer goed in de gaten blijven houden, was nu in 3 uur 0,2 gestegen.

Valina

Re: Plosteling ziek, maar wat is het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 00:36

0,2 is niet zoveel natuurlijk, maar ik zou haar wel bij je op de slaapkamer oeggen zodat je meteen wakker wordt als er iets mis gaat.
;)

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 00:57

Valina schreef:
0,2 is niet zoveel natuurlijk, maar ik zou haar wel bij je op de slaapkamer oeggen zodat je meteen wakker wordt als er iets mis gaat.
;)

Ze is een beetje verwend en ligt eigenlijk altijd bij me in bed :o
Zeker nu vind ik het erg fijn indd omdat ik alles kon horen zien en voelen, geeft mij een slapeloze nacht maar dan weet ik in iedergeval hoe het met haar is he! Wel een hele goede tip hoor.

0,2 is inderdaad niet veel maar blijven het gewoon in de gaten houden :)

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:18

Hoe is het nu met haar?

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 15:20

De koorts is nogsteeds weg :D dus dat is in ieder geval goed, ook de pijn lijkt minimaal. De nacht is ook redelijk rustig verlopen, vanmorgen rond 5 uur wel wat krampjes gehad maar ze heeft rustig bij kunnen slapen.

Probleem is alleen dat ze nu dus nogsteeds niet heeft gepoept.. Ze heeft nu 2 dagen normaal gegeten maar er komt nogsteeds niets uit. We hebben net gebeld en we moeten weer langskomen ze gaan nu waarschijnlijk kijken waar de oorzaak zit dat ze niet poept, ben benieuwd.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:23

Ik zou toch verder zoeken hoor, bij een ziekenhuis of zo dit duurt echt te lang.Ze kunnen wel weer gaan kijken maar wie zegt dat daar iets uit komt.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 18:09

Ben net terug van de da en ze zeiden dat het beter met haar ging dan gisteren, ben ik het zelf ook wel mee eens.

We hebben een bloed onderzoek gedaan hier kwam uit dat er inderdaad een ontsteking zit. We hadden ook de mogelijkheid voor een rontge te maken maar we hebben er toch voor gekozen dit niet te doen. We hebben nu een pasta gekregen om haar darmflora een beetje te helpen.
Dat ze nog niet had gepoept was goed mogelijk aangezien ze door een eerdere klysma waarschijnlijk helemaal leeg was, haar buikje voelde nu gewoon mooi zacht aan zeiden ze.
Ze heeft net weer lekker wat gegeten en is nu weer rustig, het kreunen is ook ver over en ze begin al weer te kwispelen als je er aan komt. Nu maar hopen dat het inderdaad blijft verbeteren:)

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:39

En die ontsteking wordt uitgebannen door de antibiotica die ze reeds gehad had?
(en misschien nog steeds heeft? Kuurtje?)

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 21:25

Valina schreef:
En die ontsteking wordt uitgebannen door de antibiotica die ze reeds gehad had?
(en misschien nog steeds heeft? Kuurtje?)

Ja ze heeft een atibiotica kuurtje gekregen en pijnstillers die ook tegen de koorts werken. Het gaat nu nogsteeds super met haar, natuurlijk wel heel moe maar ze kan nu eindelijk rustig slapen :)

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:57

Fijn joh!
Hopen dat de ellende nu voorbij is! ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:13

Er heerst onder de honden ook een stevig virus misschien dat dit er ook mee te maken heeft. Op diverse hondenfora hoor je hier over praten. Echter als ik het zo lees heeft niet dus niet diaree maar juist verstopping gehad maar men weet ook niet exact wat het is wat heerst.

Gelukkig dat ze in elk geval weer op knapt!!!

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 22:29

Hoe ze aan de ontsteking komt is moeilijk te zeggen, misschien dat de verstopping voor een ontsteking heeft gezorgt of andersom.

Nu blijven we inderdaad maar duimen dat ze vooruit blijft gaan en ze als het ware een griepje had! :)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 02:33

Fijn dat het wat beter met haar lijkt te gaan. Voor jou zelf trouwens ook, kan me voorstellen dat je jezelf hierdoor ook aardig rot hebt gevoeld.. :(:)

Ben nu wel benieuwd wat de verstopping heeft veroorzaakt.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 03:40

:D
SaskiaKa schreef:
Fijn dat het wat beter met haar lijkt te gaan. Voor jou zelf trouwens ook, kan me voorstellen dat je jezelf hierdoor ook aardig rot hebt gevoeld.. :(:)

Ben nu wel benieuwd wat de verstopping heeft veroorzaakt.

Er valt echt een last van mijn schouders nu het beter met haar gaat, werd gek van stress. Ik heb een stressgevoelige huidaandoening en die is nu keer 100 verergerd maar het lijkt het waard te zijn geweest. Alles is nogsteeds rustig! Ze eet en drinkt goed en ligt nog lekker uit te rusten van alle drukte.

De da vond de verstopping eigenlijk ook vreemd maar toen vroeg ik hem of het ook kon komen door te veel eten, dit leek hem sterk aangezien ze apsoluut niet te dik was. Toen we Fea kregen was ze erg mager, uitstekende ribben en heupbeenderen, ze is zeer kieskeurig met eten en at ook altijd weinig. Pas de laatste tijd begon ze eindelijk goed te eten en kwam ze aan, wij hadden zoiets van hoe meer ze eet hoe beter.. Achteraf lijkt het er dus op dat ze gewoon veel te veel binnen kreeg, maar omdat ze aankwam dachten wij dat het juist goed was. Hij vond dit opzich een best logische verklaring.
Jammer genoeg is ze ondertussen weer wat van haar goed verdiende gewicht kwijt.. ;( Dit keer gaan we het in ieder geval iets tactischer aanpakken met het aan laten komen, suggesties zijn welkom