Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
anneliesdj schreef:Dat zijn veel vissen in een kleine bak. Die algeneter (feitelijk een meerval) gaat er heel erg uit groeien, zeker niet nog een bij kopen. Heb je echt hout in je bak? Dat heeft hij nodig voor zijn spijsvertering.
Afgezien daarvan: meer echte planten erin, véél meer. En dan zuurstofplanten, die links vooraan levert je geen zuurstof op, dus meer van die bosjes erbij kopen.
Planten kun je gerust wekelijks voorzichting schoonmaken en afspoelen onder de kraan. Filter (je bedoeld de spons die erin zit?) moet je niet schoonmaken, helemaal niet, ook niet uitspoelen.
Begin maar eens met licht max 7 uur per dag aan, mag ook 6 uur zijn, dat lost al een groot deel van je probleem op.
Hevel je bij het verversen ook de poep en afval van de bodem? Anders heeft het verversen weing zin.
Wekelijks 1/4 en goed de poep afzuigen is zeker nodig bij zo'n bezetting.
(liever ook minder vis maar dat terzijde)
dus dat is geen gekke opmerking (anders komen de organen in de verdrukken... Incl de hersenen)
die vriend van je heeft echt de perfecte ruimte ervoor om er een monsterlijke vis van te maken 
daar hebben wij een enorm sterk filter op zitten. ) japielover schreef:Dit is ook weer echt bokt he...
Ik wist dat er een opmerking ging komen dat ik alle visse weg moest doen...
ook best doe ik ze weg..
En dan ga ik guppy's houde...
Zelfde probleem hoor moeten ook planten in en licht en filter etc etc..
Dus ook alg groei.. kost dus even veel..
papagroom schreef:Ken je dat zo`n magnetisch vegertje om de alg uit een aquarium te verwijderen.......kun je aan de buiten kant aan trekken zodat aan de binnen kant een vegertje de ramen schoon maakt......moet je aan de buiten kant natuurlijk niet het magneetje lostrekken....want dan valt het vegertje naar beneden....ons Olafje trok m vanavond wel los...en wat denk je...t vegertje valt precies bij een guppie op zn koppie...helemaal hartstikkene dood...LOL....maar Olafje ...helemaal verdrietig....grote zus lachen......gemeen hoor.
japielover schreef:Nieuw filter er in bij mijn oude zo dat deze in kan draaien en niet mijn bioritme verstoort.
Denk trouwens ook dat ik een andere lamp ga halen.
anneliesdj schreef:japielover schreef:Nieuw filter er in bij mijn oude zo dat deze in kan draaien en niet mijn bioritme verstoort.
Denk trouwens ook dat ik een andere lamp ga halen.
Je had er zelf al aan gedacht, goedzo.
Als je een nieuwe lamp haalt let dan op dat deze uv block heeft en het juiste lichtspectrum voor je planten. Komt niet heel precies omdat je makkelijke planten hebt maar met een verkeerde lamp werk je algen wel in de hand.