[FOTO] Verzameltopic konijnenhokken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Re: [FOTO] Verzameltopic konijnenhokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:24

Kijk je uit dat ze geen ruzie om elkaar gaan maken dan? Zoiets hoorde ik dat dat kon gebeuren. :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:26

Nemurin schreef:
Kijk je uit dat ze geen ruzie om elkaar gaan maken dan? Zoiets hoorde ik dat dat kon gebeuren. :)

Nouja, we hebben ze dus al 3 jaar en dat is altijd goed gegaan, behalve toen ze verhuisden naar nieuw hok. Toen ging de ene enorm op de andere rijden. Maar voor het gezonde evenwicht wil ik toch 2 exrammen erbij uit opvang vandaan. Heb ik al contact meegezocht namelijk ;) Die helpen ook met koppelen en kijken welke rammen bij de dames passen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:26

Afbeelding

Deze ren staat er nog maar al hele winter niet in gebruik. Buren ehbben een nieuwe heg die inmiddels 2 meter hoog is. Hierdoor in de hele winter geen zon in deze ren waardoor er alg groeit en de ren zelden droog is altijd vochtige grond. Vond ik ongezond dus ze zitten al maanden elders in de tuin.
Deze ren willen we afbreken en alles betegelen en dan andere ren zetten. Nog even kijken wat voor ren het wordt. Ik wil mijn huidige ren daar hebben. Mijn ma is daar fel op tegen ze denk dat ze dan haar uitzicht kwijt is. Dus dit wordt nog wat 'ruzieen' anders wordt het een 1.20 meter hoge omheining op dezelfde manier als nu maar dan met voliere gaas.

Huidige ren:
Afbeelding
hier stond hij net nu staat er nog een enorm hondenhok aan. Krijg dus ook vaak reacties waarom ik mijn honden in een kennel stop haha.
http://i40.tinypic.com/13ym92t.jpg

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:27

MyWishMax schreef:
Nemurin schreef:

Nouja, we hebben ze dus al 3 jaar en dat is altijd goed gegaan, behalve toen ze verhuisden naar nieuw hok. Toen ging de ene enorm op de andere rijden. Maar voor het gezonde evenwicht wil ik toch 2 exrammen erbij uit opvang vandaan. Heb ik al contact meegezocht namelijk ;) Die helpen ook met koppelen en kijken welke rammen bij de dames passen.

Ja maar juist dat kan ineens rivaliteit opleveren tussen de voedsters en/of de rammen onderling, dat bedoelde ik dus.

Dierenfan, wat een PRACHTIGE ren!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:28

overigens huidige ren zou noodoplossing zijn voor een paar weken. Het is nu al een paar maanden en het zeil houd het goed. DIe planken halen we weg als het zonnig weer is zodat ze lekker zon hebben in de winter en bij regen en wind staan ze daar lekker. Ze zitten daar heel goed beschut zo.
Als deze ren op de plaats van de andere komt te staan dan gaat er damwand of o.i.d.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 22:28

Jongens dit is geen HK topic, jullie moeten fotó's maken van konijnenhokken, dierenfan, ziet er top uit ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:46

dank voor de complimenten, kan wel zeggen dat dit totaal niet mijn eerste rennen zijn ;) ben begonnen in een hokje met een verdieping, toen rennetje erbij op gras, grote ren op gras (is die kippengaas ren) gras ging niet toen grond, grond ging niet (glad, modder enz.) toen zand, moeilijk goed schoon te houden maar voor de rest wel fijn op het stuiven na met veel droogte (zwaar zand dus stuiven deed het niet snel) en nu geen zon in winter dus weer tijd voor een nieuwe. En daar zijn we druk over aan het praten, tekenen, denken enz.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:55

Ik maak pas foto's als ze er weer allebei in zitten, had ik beloofd. ;)
Maar hij is wel lelijk.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:34

Dit is mijn konijnen hok :)
Afbeelding

Ze zitten vaak alleen beneden net achter het trapje. Ze plassen alleen wel overal, dat is iets minder :P

Ik had even een konijnen vraagje, ik heb geloof ik 2 mannetjes (volgens de dierenarts) maar ik zag dat net 1 konijn bezig was met stro verzamelen, deze houd hij in zijn mondje en zo loopt hij door t hok en in 1 van de hoekjes schuurt hij het tegen de wand ofzo. Weet iemand wat zijn plannen zijn? :P

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:38

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:23

De bouw van onze ren.

Binnengedeelte van de ren, 2m bij 1m. Hier komen de nachthokken in. Er komt ook nog een muurtje waarachter de opslag komt. (muurtje komt testaan waar de foto vandaan genomen is.)
Afbeelding

Zijkant van binnengedeelte
http://i199.photobucket.com/albums/aa13 ... -00067.jpg

Buitengedeelte vanuit binnengedeelte gezien, hoe het was.
http://i199.photobucket.com/albums/aa13 ... -00070.jpg

Druk aan het bouwen
http://i199.photobucket.com/albums/aa13 ... -00073.jpg

Hoe het er nu nog uitziet.
Afbeelding

Vanmiddag maken we de deur erin, de nachthokken en het muurtje. Dan goed schoonmaken en wachten op reacties van de opvangen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 15:54

Jenkins: Jou konijn is geen mannetje, die krijgen geen nestdwang. Kijk maar eens goed of er wel 2 balletjes zitten.
Mijn vrouwtje deed ook vaak in het voorjaar nestjes maken, dan plukken ze haar van hun buik en maken een mooi nestje, ze zijn dan schijnzwanger en het gaat vaak vanzelf weer over.

Gr

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:57

Ik ga dit topic eens even in de gaten houden.
2 van mijn konijnen gaan binnenkort naar buiten verhuizen en mijn opa gaat een hok maken.
En ik kan al mijn wensen door geven, dus kan ik hier mooi ideeën op doen.