Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Paintlinger schreef:Wat mij betreft los je het probleem alleen op door in die landen te selecteren, alles wat goed genoeg is moet worden gecastrereerd of gesteriliseerd en alles wat niet goed genoeg is moet geeuthanaseerd worden.
. BraveSpots schreef:Honden en katten zijn geen 'probleem' maar een dier.
Als ik een hond neem uit het buitenland is dat niet om iets op te lossen, maar omdat ik een fijne hond wil. Is dat zo moeilijk te begrijpen?

AaronYve schreef:ipv dieren redden kunnen we imo beter acties opzetten voor het casteren en steriliseren van de dieren
Paintlinger schreef:Steefjevos: Ik ben het met je eens............maarrrrrr, er zijn nog altijd genoeg DA's die honden ook maar pappen en nat houden om eraan te verdienen.....helaas
geerke schreef:Zeker eens! Maar bij deze aandoening is inderdaad de hond geïnfecteerd, maar vormt verder geen besmettingsbron. Dat vind ik een groot verschil.vaak komt babesiose ook door honden die gewoon mee naar frankrijk op vakantie zijn geweest.Die lopen het daar op.

Paintlinger schreef:Begrijp me niet verkeerd.
Maar dit is toch ook geen oplossing?
Het is een visueze cirkel van ellende........en de oplossing niet voor de hand.
Niets doen is ook geen oplossig.
Dus hoe kan dit doorbroken worden?
Iemand een idee?
Paintlinger schreef:Goed voorbeeld Yamcha
Het gebeurd.....
ik denk niet dat ik dat zou kunnen met mijn hond. Zeker niet als de DA zo stroef doet. Het is idd wel het beste einde voor je hond natuurlijk, dat je vlak voor je naar de DA gaat nog een lekkere boswandeling kan maken om maar iets te noemen 
Gelukkig!
'
Beter zou het zijn om het IN die landen zelf op te lossen en kritisch te kijken naar wat nog mogelijk is.