'Onze' steenuilen seizoen 2012

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Re: 'Onze' steenuilen seizoen 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:23

Leuk! Ik duim voor baby-uiltjes!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:08

Hoe is het nu met ze Duke? Of is geen nieuws geen-goed-nieuws?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 08:21

Het was idd effe helemaal geen goed nieuws. De kauwen die al in de kast waren geweest voor die buis ervoor zat, claimde de kast wel erg. Zij konden er niet in, maar niemand anders mocht er ook in. De kauwen hebben zelfs met z'n tweeen een uiltje op de grond gewerkt en hebben hem flink te grazen genomen. Was zo zielig... de veren van het uiltje lagen overal... Dat je zo boos kan zijn op een paar zwarte vogels... we vreesden even dat de uiltjes nu teveel waren afgeschrikt.

Maar een andere kast waar ze nog niet in waren geweest en waar ook zo'n buis in zit, hadden de uiltjes ook intresse in en die kast lieten de kauwen met rust.

Die kast hebben we vorige week nog verplaatst naar de boom waar de uiltjes veel in zaten omdat daar de kauwen niet komen. En ja hoor! Ze hebben deze kast nu geclaimd! Er hangt een cameraatje in en we zien ze nestelgedrag vertonen en er liggen uilenballen in. Dus we hebben eindelijk goede hoop!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:25

*\o/*

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:52

Ik volg mee als het goed is. Vind het echt top hoeveel moeite jullie doen voor de uiltjes,mijn complimenten!!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:14

Ja, geweldig, je vorige topic was ook al zo gaaf!!! Go uiltjes!!! *\o/*

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 14:56

Even een update.

Eén uiltje laat zich nog dagelijks zien. We denken dat die andere (waarvan we al vermoedde dat dat het vrouwtje is) ergens zit te broeden. Maar niet in één van onze kasten. ;( -O- Of ze moet net uit beeld van de camera zitten, maar dan hadden wel activiteit in de kast moeten zien.

Niettemin hoop ik wel dat we straks jonge uilskuikens zien op het erf. We hebben een sterk vermoeden dat ze wel in de buurt (in de schuur misschien) zit te broeden.

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 15:26

Wat ontzettend jammer dat ondanks alle moeite het niet gelukt lijkt te zijn, wij hebben sinds vorigjaar ook een kast voor steenuilen hangen en wij twijfelen of ze er in (gaan) nestelen. De eerste helft van de winter leek steeds alleen een mannetje er voor/bij/in te zitten en begin dit jaar kwam er een vrouwtje bij maar we hebben er nu ook een aantal keren een merel uit zien komen, toch zit er heel regelmatig een uil overdag op het plankje voor het nestgat en ik heb de indruk dat die dan ook de kast in duikt :?
De truuk met het uitgeholde stammetje zal waarschijnlijk wel niet tegen merels werken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:05

Heb je het uiltje nog gezien Duke? :)
Of zijne r misschien al jongen op het erf gespot?