We zijn naar de DA gegaan inderdaad ontstoken. Hebben er ee n middeltje voor en nu ik het er toch over heb de DA is erg duur aan het worden 63 euro voor onderzoek+medicijnen+anaal lieren uitknijpen..
Ja helaas wel.. Ze rijd heel vaak 'sleeëtje' en ze zitten overvol. Weet iemand misschien daar wat op?
Bassenqua
Geplaatst: 24-03-12 17:12
Als de wiedeweerga een andere da zoeken, een oorontsteking die verkeerd of niet behandeld wordt kan zeer ernstige problemen geven. Heel vreemd dat jou da er zo laks over doet. Stronghold helpt tegen mijten maar niet tegen oorontsteking, daarbij vraag ik me af of dit gebruikt mag worden bij zo'n jonge pup, kijk dat even goed na voor je dat eventueel geeft. ik zou persoonlijk direct een kweek laten maken, dan kun je gericht behandelen, in het wilde weg wat geven kan resistentie veroorzaken.
We hebben een zalfje gekregen die we in haar oren moesten spuiten.. Ze kreeg er alleen maar meer last van het werd wel minder rood alleen krabben war ze deed ! Haar hele vacht ging onderzitten dus we hebben 7 dagen aangehouden. Er stond op het etiket 5 tot 10 dagen 3 maal daags. Nu is ze heel schuw geworden als je alleen maar naar haar oortje wijst springt ze al 10 meter weg.
Bassenqua
Geplaatst: 24-03-12 17:25
Ja daar beginnen ze standaard mee, een zalfje, zo ging het bij onze Maks ook tot het een verkeerd zalfje bleek te zijn wat niks hielp tegen de bacterieen die bij Maks in zijn oren zaten, waren we 4 weken verder en had het 4 weken lekker door kunnen etteren. Om een lang verhaal kort te maken, we zijn 1 jaar lang dagelijks zijn oren aan het zalven geweest, bacterieen waren door de verkeerde behandeling resistent geworden voor alle ab, er werd zelfs gesproken over zijn gehoorgangen verwijderen. Gelijk een kweek laten maken zodat je weet wat er in het oor loos is.
Ik zou je hondje als ik jou was gelijk in de verzekering gooien, zo jong en nu al zoveel problemen, jammer.
Wat de anaalklieren betreft, door het uitknijpen wordt het probleem alleen maar verergert, ze worden lui, volgende tip van je da zal zijn ze operatief te verwijderen, ze hadden er af moeten blijven. Hoe is de ontlasting van je hondje ?
haha DA is idd niet goedkoop maar als het nodig is dan is het nodig. Geen idee of je dit hondje nog in een goedkope verzekering krijgt. Ze vragen namelijk altijd welke problemen er al geweest zijn en vragen dit vaak ook op bij de DA (ze zijn niet gek die verzekeringen). Goed kans dat je hondje wel verzekerd kan wordne maar dat anaalklier en oor problemen niet vergoed worden de komende tijd (en wat eventueel nog meer nu speelt)
Overigens bij oren idd, nooit zomaar spul erin doen. Je hond kan makkelijk doof worden als het verkeerde middel erin gedaan wordt. Zo ook met Stronghold geven. Absoluut een goed middel maar nooit geven alsj e hond korter dan een maand geleden al eens ontwormd/ontvlooid is omdat ze anders een overdosis krijgt. Zeker bij een chihuahua pup erg oppassen hier mee!!!
Qua oren neem ik aan dat je DA onder de microscoop gekeken heeft naar eventuele aanwezigheid van oormijt? Immers als oormijt aanwezig is dan kan je erin stoppen wat je wil aan oorcleaners maar ze zullen daar nooit schoon van worden.
Wat ik doe met oorproblemen is rustig proberen de oorschelp schoon te maken met watjes die doordrenkt zijn met oor cleaner (na DA onderzoek). Is de oorschelp schoon dan doe ik in de gehoorgang oorcleaner (of wat de DA voorgeschreven heeft) en masseer dat lekker in. Daarna doe ik de hond terug in zijn kennel (op het werk doe ik het dus zo, eigen honden heb ik nog nooit oorproblemen mee gehad) en laat de hond dan lekker schudden en doen zodat het goed los komt. Elke dag maar 1x tenzij anders vermeld is. Oormijt is te ruiken (dat stinkt enorm) maar zonder microscoop vaak neit te zien (de ontlasting dan weer wel)
Wij gebruiken altijd EM bij stinkende oren en betreft de anaalkleiren, deze zouden zich moeten legen wij het produceren van pooop.. Anaalklieren legen stink enorm!!! Misschien iets vaker met haar naar buiten?