Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Misschien zoeken die wel hanen! lieveli schreef:Ik ga temmen, Maartje trekt op deze manier het hele topic naar zich toe. Echt een sneue actie.
Maartje1990 schreef:Die 1e opmerking, oke was indderdaad zoals ik zei wat gemeen. Had ik achterwege kunnen laten. De rest echter, tja, daar vind ik niks mis mee
Maartje1990"
[quote="lieveli schreef:Maartje1990 schreef:sorry, dat was inderdaad een beetje gemeenkon 't alleen niet helpen.
Meid denk maar zo, beestjes hebben bij jou een prachtig leven gehad, menig kip die je in de supermarkt ziet hebben het veel slechter gehad. En ook menig kip dat nog leeft.
Ik hoop dat je ze wel gaat gebruiken ter consumptie want anders zijn ze voor niets geslacht.
Zit je niet lekker in je vel ofzo?

Arabesk schreef:Is er niemand hier die wakker wordt en zegt 'goh deze diertjes hebben wél een leven gehad en wat ik 's avonds op mijn bord heb liggen heeft nog nooit daglicht gezien'
Bokt = schijnheilig
Arabesk schreef:Is er niemand hier die wakker wordt en zegt 'goh deze diertjes hebben wél een leven gehad en wat ik 's avonds op mijn bord heb liggen heeft nog nooit daglicht gezien'
Bokt = schijnheilig
Maartje1990 schreef:Die 1e opmerking, oke was indderdaad zoals ik zei wat gemeen. Had ik achterwege kunnen laten. De rest echter, tja, daar vind ik niks mis mee
Anoli schreef:Ts: waar woon je?
Op een boerderij, in een vrijstaand huis of in een woonwijk??
Want in het laatste geval kan ik mij voorstellen dat er klachten komen. Zou zelf ook niet goed worden als mijn buren 8 hanen zouden hebben.
In de andere twee gevallen lijkt het mij raar als er klachten zouden komen, je buren zitten dan meestal niet direct naast je in hun tuin.
Zet ze gewoon op marktplaats, wel oppassen dat je dan geen verkeerde personen trekt die ze zelf slachten en opeten. Of even aanbellen bij boerderijen in de buurt? Meestal hebben die al kippen en hanen rondlopen en dan kunnen er vaak nog wel een paar bij...
lieveli schreef:Arabesk schreef:Is er niemand hier die wakker wordt en zegt 'goh deze diertjes hebben wél een leven gehad en wat ik 's avonds op mijn bord heb liggen heeft nog nooit daglicht gezien'
Bokt = schijnheilig
Dus wanneer iemand jouw paard gaat slachten vanwege overlast ga je geen ander huisje voor hem zoeken maar ben je blij dat hij een leven heeft gehad?
Nice.
Arabesk schreef:Als er echt geen andere oplossing is, tja wat moet je dan? Je kunt ze moeilijk dumpen in een natuurgebied of loslaten.
Zo veel paarden worden nu geslacht omdat mensen er nergens meer mee heen kunnen en het niet kunnen betalen. Tja dan liever slachten, dan gebeurt er nog wat nuttigs met het vlees.
Bokt = schijnheilig
Maartje1990 schreef:Nou lekker, ik kom ze wel gratis afhalen hoor zodra ze geslacht zijn... nomnom... lekker kip!