Mijn hanen worden geslacht!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:38

Ik ga temmen, Maartje trekt op deze manier het hele topic naar zich toe. Echt een sneue actie.

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:38

Ja maar om het zo hier BAM in het topic te zetten... 8)7

PuurxNatuur

Re: Mijn hanen worden geslacht!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:39

TS waar woon je? Hier in de buurt is nog wel een klein kinderboerderijtje :j Misschien zoeken die wel hanen!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:39

lieveli schreef:
Ik ga temmen, Maartje trekt op deze manier het hele topic naar zich toe. Echt een sneue actie.

+:)+

Sorry hoor maartje

maar wij eten toch ook jouw beestje niet op
waar je jaren voor gezorgd heb en zelf gefokt heb

gaan we toch ook geen rot opmerkingen over maken
als je paard naar de slacht moet op bepaalde leeftijd
zo van:
Kom maar hoor, ik eet je paard wel op :roll:

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:40

Ik heb zelf ook op m'n 1e bericht getemt, het was niet mijn bedoeling om het hele topic naar me toe te trekken. Maar ik heb wel een punt. Iedereen kan hier nu wel roepen dat ik een rotopmerking plaats. Maar iedereen hier eet ook kippetjes enzo van de supermarkt. En ik zeg alleen dat deze beestjes een fijn leven hebben gehad en dat is al meer dan vele kippen kunnen zeggen.

Wij hebben ook kippen en konijnen die ik ook zelf gefokt heb en die we ook opgegeten hebben. Ik weet iig wel dat die kippen/koeien en die konijnen 't beter hebben gehad dan de meeste beesten die gegeten worden.
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 26-02-12 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:40

lieveli schreef:
Zit je niet lekker in je vel ofzo?

Nou.. Inderdaad..

Sterkte TS, dat is niet leuk :n

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:42

Ja maar Maartje, dat hoef je toch niet zo neer te zetten in een openbaar topic als TS zich zo verdrietig voelt? ;)

Maartje1990

Re: Mijn hanen worden geslacht!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:43

Die 1e opmerking, oke was indderdaad zoals ik zei wat gemeen. Had ik achterwege kunnen laten. De rest echter, tja, daar vind ik niks mis mee :n

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:44

Maartje1990 schreef:
Die 1e opmerking, oke was indderdaad zoals ik zei wat gemeen. Had ik achterwege kunnen laten. De rest echter, tja, daar vind ik niks mis mee :n

Nah ik vind dat je dat soort opmerkingen die heel crue zijn niet tegen een verdrietig meisje van 15 hoeft te zeggen. Misschien kun je op school bijles pedagogiek nemen ofzo? Of jezelf bannen van bokt als je het gevoel hebt dat je anderen moet neerhalen om jezelf beter te voelen.

Schemerdier

idd, een dierenboerderij bellen ofzo?

En als het echt niet anders kan dan dat ze geslacht worden , wat ik ook heel jammer zou vinden, dan ga ik wel mee met Maartje.
Ik ben vegetariër, dus ik bedoel het totaal niet slecht ofzo, maar als er nu echt geen enkele andere oplossing zou zijn dan ze te slachten, is het toch nog beter dat ze worden opgegeten dan dat ze worden weggesmeten?

Ik zeg hierbij ook niet dat ik het niet erg vind dat ze misschien geslacht moeten worden, ik vind OOK dat je een baasje moet zoeken, of een dierenboerderij etc..

Maar als er ECHT geen andere oplossing is dan te slachten, moeten ze toch niet verspild worden? dat zou 2x zonde zijn...

Tyrzavm

Maartje , niet alles zeggen wat je denkt . Daar kan je mensen gewoon heel erg mee kwetsen ;)

Sterkte TS , hoop dat je toch nog een nieuw baasje kan vinden!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:45

Is er niemand hier die wakker wordt en zegt 'goh deze diertjes hebben wél een leven gehad en wat ik 's avonds op mijn bord heb liggen heeft nog nooit daglicht gezien' :?

Bokt = schijnheilig

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:45

Maartje1990"
[quote="lieveli schreef:
Maartje1990 schreef:
sorry, dat was inderdaad een beetje gemeen := kon 't alleen niet helpen.

Meid denk maar zo, beestjes hebben bij jou een prachtig leven gehad, menig kip die je in de supermarkt ziet hebben het veel slechter gehad. En ook menig kip dat nog leeft.

Ik hoop dat je ze wel gaat gebruiken ter consumptie want anders zijn ze voor niets geslacht.

Zit je niet lekker in je vel ofzo?

prima hoor, ik heb toch gelijk?

Ik ben gewoon nogal nuchter hierin, iedereen die hier nu tegen mij zit te zeiken... gaan jullie me vertellen dat jullie nooit een supermarktkip/rund/varken hebben gegeten? Natuurlijk wel! Behalve voor de enkele vegetarier. Deze kippen hebben het vast stukken beter gehad dan de stukken vlees in de supermarkt. Dus oke, mijn opmerking was gemeen (wat ik ook toegaf en hiervoor sorry zei) punt blijft, beestjes kunnen dus prima opgegeten worden.[/quote]

ik ben indd al 11 jaar vegetarieer :P

of uhm misshien een hobby fokker?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:46

Ts: waar woon je?
Op een boerderij, in een vrijstaand huis of in een woonwijk??

Want in het laatste geval kan ik mij voorstellen dat er klachten komen. Zou zelf ook niet goed worden als mijn buren 8 hanen zouden hebben.
In de andere twee gevallen lijkt het mij raar als er klachten zouden komen, je buren zitten dan meestal niet direct naast je in hun tuin.

Zet ze gewoon op marktplaats, wel oppassen dat je dan geen verkeerde personen trekt die ze zelf slachten en opeten. Of even aanbellen bij boerderijen in de buurt? Meestal hebben die al kippen en hanen rondlopen en dan kunnen er vaak nog wel een paar bij...

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:47

Ja.. Jij kunt er misschien niets mis mee vinden, maar voor TS kan het hard aankomen..

Urbanus

Arabesk schreef:
Is er niemand hier die wakker wordt en zegt 'goh deze diertjes hebben wél een leven gehad en wat ik 's avonds op mijn bord heb liggen heeft nog nooit daglicht gezien' :?

Bokt = schijnheilig

Dus wanneer iemand jouw paard gaat slachten vanwege overlast ga je geen ander huisje voor hem zoeken maar ben je blij dat hij een leven heeft gehad?

Nice.

Anoli

Arabesk schreef:

Bokt = schijnheilig

Ik zou ze met alle liefde ophalen voor een bepaalde bestemming, maar om dat nou hier breed uit neer te zetten naar de TS toe??

Soms moet je gewoon iets denken en iets anders typen omdat een TS wel iets anders aan dr hoofd heeft dan zo'n opmerking...

Leen

Maartje1990 schreef:

Als jij zegt dat een van je dieren moet afgemaakt worden, zou je dan een opmerking op prijs stellen dat je ze best wel kan opeten...
Voor ts zijn deze dieren waardevol, en zo'n opmerking kan dan heel hard aankomen. Natuurlijk word hier genoeg vlees gegeten, ik eet ook liever een kip die een goed leven heeft gehad dan een die ze hebben vetgemest in een hokje maar ze net in passen, maar daarom hoef je het toch niet in een topic te zeggen waar dit zwaar ligt voor ts?

Ts, misschien kan je op kinderboerderijen vragen, of op schooltjes? Die hebben tegenwoordig ook vaak een hoekje met wat dieren.

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:50

Kan je ze niet op Mp zetten. Als het ras hanen zijn.
Ik was mijn zijdehoen hanen namelijk zo kwijt en niet voor de slacht.
Ik hoop voor je dat je een goed plekje voor ze vind.

Aan Ts haar foto's te zien woont ze boven in provincie Groningen.
Daar zijn niet veel kinderboerderijen of scholen met kippen helaas.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:51

Anoli schreef:
Ts: waar woon je?
Op een boerderij, in een vrijstaand huis of in een woonwijk??

Want in het laatste geval kan ik mij voorstellen dat er klachten komen. Zou zelf ook niet goed worden als mijn buren 8 hanen zouden hebben.
In de andere twee gevallen lijkt het mij raar als er klachten zouden komen, je buren zitten dan meestal niet direct naast je in hun tuin.

Zet ze gewoon op marktplaats, wel oppassen dat je dan geen verkeerde personen trekt die ze zelf slachten en opeten. Of even aanbellen bij boerderijen in de buurt? Meestal hebben die al kippen en hanen rondlopen en dan kunnen er vaak nog wel een paar bij...

Wij hebben een vrijstaand huis en hebben ook klachten gekregen over 1 haan. De buren werken vrij laat en als onze haan dan smorgens om 5 uur afloopt is dat natuurlijk niet prettig voor hen.
Onze haan gaat snachts in het thuishuisje in een hok zodat het geluid toch minder is. Morgens rond 8u word hij gewoon terug uitgelaten. Dat uur hebben we met de buren afgesproken.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:52

lieveli schreef:
Arabesk schreef:

Bokt = schijnheilig

Dus wanneer iemand jouw paard gaat slachten vanwege overlast ga je geen ander huisje voor hem zoeken maar ben je blij dat hij een leven heeft gehad?

Nice.

Als er echt geen andere oplossing is, tja wat moet je dan? Je kunt ze moeilijk dumpen in een natuurgebied of loslaten.

Zo veel paarden worden nu geslacht omdat mensen er nergens meer mee heen kunnen en het niet kunnen betalen. Tja dan liever slachten, dan gebeurt er nog wat nuttigs met het vlees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:52

Je zou ze ook naar een fokker kunnen brengen, misschien vindt hij jou haantjes wel heel erg mooi en dan krijgen ze mooie kuikens!
Anders is de kinderboerderij natuurlijk ook een goede optie!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:55

Arabesk schreef:
Als er echt geen andere oplossing is, tja wat moet je dan? Je kunt ze moeilijk dumpen in een natuurgebied of loslaten.

Zo veel paarden worden nu geslacht omdat mensen er nergens meer mee heen kunnen en het niet kunnen betalen. Tja dan liever slachten, dan gebeurt er nog wat nuttigs met het vlees.

Tuurlijk maar je zegt zelf al, als er geen andere optie is. Misschien is er wel een bokker die ze kan opvangen. En zo niet dan niet, maar dan hoef je nog niet een meisje van 15 de grond in te stampen. Ik vind dat zo respectloos. Kind is verdrietig, die heeft geen behoefte aan 'eerlijke nuchtere' opmerkingen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:58

Arabesk schreef:

Bokt = schijnheilig

Dat is het probleem niet. . . er spelen hier gevoelens mee van iemand, of dat nu om een kip/hond/muis/paard/olifant of welk dier gaat, feit blijft dat mensen daar geen lompje/kwetsende opmerkingen over hoeven te maken. Da's het hele punt. Tuurlijk zijn er een hele hoop mensen die hier zeiken dat het zielig is maar daarna vrolijk een hambuger gaan eten. Daar zijn we mensen voor, moet kunnen. Kwetsen is niet nodig.

Maartje1990 schreef:
Nou lekker, ik kom ze wel gratis afhalen hoor zodra ze geslacht zijn... nomnom... lekker kip!

Ik ga nu toch ook niet zeggen dat je een zuinige trien bent omdat je A niet wil betalen voor de dieren en B te laf bent om ze zelf te slachten. Denk wat beter na voordat je iets post. . . zeker voor iemand die het onderwijs in wil en dan ook nog tov van een jong meisje, not fair.
Laatst bijgewerkt door Ailill op 26-02-12 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:59

big kun je niet aan een natuurgebied vragen of je ze daar los mag laten ??