hond wassen een probleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: hond wassen een probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:22

cassidy dat kan dus niet, TS heeft alleen koud water op stal.

hihi, die foto :P ik moest echt even goed kijken wat ie nou voor rare tand had :P

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:23

Wie zegt dat het op haar eigen stal moet?

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:26

ik zou gewoon zorgen dat je het wassen associeert met iets leuks. Zo heb ik het met mijn hond ook gedaan, onder de douche betekend dat hij een massage krijgt en iets lekkers. Ook inderdaad meenemen in de badkamer als je je tanden poetst dus niet alleen om de hond te wassen. Verder vind ik 55euro wel erg duur om een g.retriever te laten wassen maar dat zal wel aan de regio liggen?
Loop zelf stage op een salon en daar betaal je 25euro, op het pension waar ik werk 20.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:51

Normaal gezien zou je je hond al van pup's af aan moeten hebben laten wennen aan een wasbeurt.

Verder kan het zijn, zoals ik lees "een douche" dat betekend normaal een vierkant kotje, dat je hond zich opgesloten voelt.

Leer je hond de douche ingaan ZONDER dat je er water over doet, van het moment dat hij dat doet meteen belonen tot je hond op commando gaat zitten in de douche.
Dan kan je beginnen met je hond te laten wennen aan het geluid van stromend water Zonder dat je hem nat maakt.

En zo moet je dat opbouwen...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:59

Ik waste mijn hond altijd met een tuinslang in de tuin op het gras.Mijn hond kon zelf niet de trap op naar de douche en optillen ging niet,ze woog 60 kilo.Maar het wassen kon dan alleen als het niet koud was en ik waste haar met lauw water.Helaas kon ze in de winter niet gewassen worden.
Miss. is dit ook voor jou een optie TS?

demiyolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:08

Je woont in Noordwijk en hebt een retriever? Die zijn doorgaans toch dol op water dus wat dacht je van een duik in zee? Met opkomend water, balletje mee, daarna nog even drooglopen en lekker afdrogen voor je weer naar binnen gaat. Mijn hond gaat bijna dagelijks in zee, behalve als het vriest en daarvan worden ze echt weer lekker schoon en het is nog leuk voor ze ook!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:17

Hou er wel rekening mee dat sommige honden jeuk krijgen van zeewater. Maar dan kan je hem eventueel nog even afspoelen bij het strand, voordat je het strand afloopt heb je meestal we douches. Is koud water maar dat is de zee ook, hihi.

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 11:30

demiyolu ik kom dagelijks op het strand (1 minuut van mijn huis) maar zelfs de zee vind hij eng, raar maar waar. sinds vorig jaar zomer durft hij eindelijk tot zn knieen erin maar dan alleen in het kimmetje. zodra ik richting de grote zee loopt en er komt een golf aan rent hij gelijk weg :o mijn vorige goldens waren gek op water en ook douchen was geen probleem..

demiyolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:12

Het was ook te makkelijk eigenlijk, kan me niet voorstellen dat je dat zelf niet bedacht zou hebben...
Helaas heb ik geen andere tips, dat probleem in de douche ken ik wel maar gelukkig hebben we een tuinslang met aansluiting op de warme kraan voor de echt smerige gevallen die er met zeewater niet echt van opknappen (meestal poep....) Succes, t zal toch sparen voor de trimsalon worden of voor hulp in de huishouding om je badkamer een grote beurt te geven....

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 18:47

haha ja dat laatste zou heerlijk zijn :+