Behendigheid met een 'klein' hondenras

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_CS_

Re: Behendigheid met een 'klein' hondenras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:05

ooo wat leuk :D

Kan niet wachten tot die van mij een jaar oud is, pfff.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:11

Bij deze hondenclub, willen ze het liefst dat ze nog ouder zijn. Lola is nu 2 jaar
En ik heb tot afgelopen oktober gewoon alle cursussen vanaf puppycursus doorlopen. Scheelt iig een hoop qua gehoorzaamheid/appel.. Ze houdt mij als een havik id gaten <3

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 08:52

Wij mogen als het goed is aankomende maandag beginnen :). Kreeg van het weekend wel een mailtje dat ze nog niet genoeg aanmeldingen hebben voor de maandag avond, en dat die dan misschien niet doorgaat. Baal daar flink van! Ze hebben wel een volle dinsdagavond groep, maar ik moet één keer per maand voor werk naar Assen, dus dat is niet zo handig. Hopelijk kan er wat geregeld worden... Heb me in September/Oktober vorig jaar al aangemeld voor de cursus.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 19:38

Wij hebben vanavond onze eerste les! :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:41

ik heb ook agility gedaan met mijn maltezers (2)
en ze vonden het heel leuk, konden ook vrij hard.
maar nu zijn ze al wat ouder en gaat het wat moeizamer en komen ze met moeite over de schutting..
dus heb ik voor thuis een setje gekocht en doen we dat wanneer we zin hebben.
meestal is dat 1 keer in de 2 weken.

eind deze maand wordt mn poedelpup geboren een toy, en daar ga ik weer de agility in en ook de wedstrijden in *\o/*

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:44

Ik train sinds kort behendigheid en zit in een groep met 3 hondjes formaat chiauau :P je merkt dat ze het nu nog lastig vinden omdat de sprongen gelijk vrij hoog zijn voor ze maar uiteindelijk zijn ze vaak wel heel snel.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:51

Bonjoy schreef:
Wij hebben vanavond onze eerste les! :)

Have fun!!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:54

Afgelopen zaterdag de 2e les gehad, echt zo leuk!
Grappig dat sommige dingen al weer uitgebouwd kunnen worden (meerdere sprongen met 1 commando, Lola wachtend ah begin en ik ah eind :D )
De tunnel voor het eerst en al redelijk snel met een bocht en een sprongetje ah eind.
Allebei de onderdelen, links en rechts 'volgend'
En er is een begin met de A-schutting en de kattenloop gemaakt.
het is echt voor mij (en Lola) een uur lang genieten!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 00:00

Hieronder een verslagje wat ik van mijn facebook heb gekopierd! :)

Citaat:
Vanavond heb ik met Rocky de eerste behendigheidscursus gehad. Het ging echt SUPER! Hij heeft zich voorbeeldig gedragen en nam alle hindernissen die we geoefend hebben in één keer goed. Hij luisterde perfect, en dat zonder gehoorzaamheidscursussen, hihi. Ben echt ontzettend trots op ons kleine mannetje, hij doet zeker niet onder voor de grote honden van 'onze' groep! Echt jammer dat ik volgende week niet kan, ik kijk nu alweer uit naar de volgende les!

Heb een ontzettend leuke avond gehad. Weer terug naar huis had ik een heerlijk lui hondje in de auto, haha!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 14:32

Ik hou nu een 'trainingsdagboekje' bij van de behendigheidslessen en thuistrainingen :)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 15:02

Oh wat leuk! (al weet ik dat ik dat zelf nooit ga volhouden ;-) )Wat train je thuis dan? gehoorzaamheid of behendigheids dingen..

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 15:07

Onze oudste Kooiker heeft in haar prime jaren behendigheid gelopen, maar die werd bang voor de wip :') -geheel kooiker eigen- en die liep gegeven moment met een wedstrijd de ring uit en wilde er toen niet meer in :')
Toen zijn we flyball gaan doen met de kooikertjes, wat zowel wij de mensjes als de hondjes het leukste vinden.

In de behendigheiddagen liep er ook een chihuahua mee met behendigheidwedstrijden :D en hard dat hij ging! Had ook nog eens de naam Iwan :') alleen met de wip moest iemand even een duwtje geven want hij was niet zwaar genoeg :=

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 15:10

Hahahahaha ik zie die chihuahua al gaan/staan :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 16:33

@ Sall: Thuis trainen we gehoorzaamheid, maar ook wel hoogtesprongetjes. Mijn vriend gaat wat hindernismateriaal voor me maken, dus dan hebben we wat meer mogelijkheden :) Ik zet hoogtesprongen dan vaak dicht bij elkaar, zodat hij echt goed naar me moet luisteren waar we overheen gaan zeg maar.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 13:21

Wij hebben nu al drie lessen achter de rug :) De hoogtesprongen gaan super, maar dat kende hij ook al. Tunnel gaat ook goed, maar hij heeft soms nog de neiging om zich om te draaien halverwege. Maar gisteravond heeft hij maar één keer omgedraaid, dus weer een stapje vooruit. We zijn ook met de paaltjes bezig, gewoon er tussen doorlopen en dit doet hij ook netjes. Gisteravond is de schutting er als nieuwe hindernis bijgekomen. Dit ging ook erg goed. Niks geen angst, hij wordt bloedfanatiek als 'ie aan de beurt is! Heerlijk beestje! :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 22:39

Het topic is al wat ouder, maar Rocky en ik hebben ons agility-beginners diploma vanavond gehaald! :D

Afbeelding

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:17

Wat leuk! :D Gefeliciteerd!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:10

ga je ook verder naar de gevorderde? wij hebben zaterdag onze eerste onderlinge wedstrijd en aan t einde de diploma uitreiking

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:13

gefeliciteerd!
Lola en ik hebben zaterdag examen :)
Als ze niet gedekt gaat worden, gaan we zeker door voor de volgende cursus. En anders doen we die een blok later :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 17:06

@moonsparkle: We gaan door naar Beginners 2/Beginnend gevorderden, dat is de volgende cursus na beginners bij mijn club :) En we gaan zeker door! Alleen het begint pas weer in September, dat is wel jammer.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:38

Ik heb zo'n 3 jaar behendigheid gedaan met mijn Jack Russell.
Uiteindelijk verhuisd en het kwam er niet meer van een nieuwe vereniging te zoeken, maar hij vond het gewéldig en deed het ook goed. :j

Er waren toendertijd veel mensen met kleine rassen op de vereniging.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 18:41

Ik ben op het moment de kleinste van ons groepje (Bouvier, Finse Lappenhond en nog een groter ras)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:12

Bonjoy schreef:
Ik ben op het moment de kleinste van ons groepje (Bouvier, Finse Lappenhond en nog een groter ras)

m'n middenslagpoedel was na uitval van andere ook de kleinste. Ik zat met een bearder collie, schotse collie, border collie, golden retriever en stafford

Ik vind het ook jammer dat het pas weer in september begint. Ik ben ook niet zo van de kou maar gezien de examens dan in december zijn wordt het dik aankleden. Ik hoop dat ze het wel snel weer oppakken na zo'n tijd geen behendigheid.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 11:47

Ik heb thuis gelukkig een aantal toestellen, dus kan mooi oefenen :) (Kattenloop, wip, hoogtesprongen en ga nog een tunnel of slurf maken) Ik ga de maanden tot september wel heel veel oefenen op vooruit sturen en commando's :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:49

Onze taro (shiba inu) vind het waanzinnig en doet het ook echt super goed!!