Wat nodig bij nestje pups

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:54

Doriine schreef:
we hebben al een reu op het oog , maar zijn het nog niet eens over de kleur haha.
Ik wil er graag een gestroomlijnde of een rode reu op. mijn vriend een zwarte of een witte.
Vader is Mirrin's Rairy Tico komt uit Ned&int kampioen Dalestock Londen Pride
En moeder Lady komt uit een iets mindere stam.

Minder bekende lijn waarschijnlijk? Je moet a.u.b. niet letten op showtitels. Het is leuk dat ze die mee nemen maar dat doen al veel tevele mensen. Daarom zoveel rashonden met problemen omdat een aantal honden vaak heel veel ingezet worden waardoor je honden krijgt die qua oorsprong enorm dichtbij elkaar liggen (hopelijk een beetje simpel uitgelegd).

Zelf zou ik wel letten op gezondheid als eerste en karakter als tweede en laatste nog rastypisch immers als je 2 stamboom am staff honden pakt komen er echt geen labradors uit en aan een mooi uiterlijk heb je zo weinig als het karakter en de gezondheid enorm belabberd zijn.

Zo weet ik dat veel staffords huidproblemen hebben en te felle karakters. Vind het veel belangrijker om alles eraan te doen dit te voorkomen dan dat je kijkt of hij wel multi kampioen is en al wel 10x gedekt heeft bijv. ;)

Zou dus heel blij zijn dat moeders kant van je teef al een wat onbekende lijn is. Ook daar kunnen hele leuke honden uit voort komen en meestal nog gezonder ook

Doriine

Re: Wat nodig bij nestje pups

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 12:57

dankjewel , zo had ik het nog helemaal niet bekeken eigenlijk.
Zelf vinden wij karakter super belangrijk , al heeft deze teef inderdaad redelijk pit is ze toch ontzettend lief(gelukkig maar haha) zal inderdaad misschien even door alle knappe mannen door moeten kijken..