Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

meggiemeg schreef:Je moet het helaas wel de tijd geven om zijn werk te kunnen doen.
Wat ik echter niet snap is dat je eerst spullen met een spray behandeld en dan 3 dagen daarna gaat wassen in de wasmachine.
Om een vlooienplaag goed te behandelen en uiteindelijk de baas te worden moet je wel weten hoe de cyclus werkt. Pas dan kan je deze goed tegen gaan.
Ik zou ook eens een ander middel proberen, hoor meer klachten over de Frontline.
Een goede omgevingsspray werkt langdurig. De eitjes die gelegd zijn (en dat zijn er duizenden) die komen niet allemaal tegelijk uit. Ze reageren op een vochtige warmte (warmte van de cv is ook erg ideaal) en trillingen (die wij veroorzaken door te lopen). Doordat de eitjes niet allemaal tegelijk uitkomen is het belangrijk om de omgeving een tijdje te behandelen en de dieren te blijven behandelen (wat je al doet). Dan ben je an verloop van tijd de plaag de baas. Wij gebruiken preventief advantage en (gelukkig) nog nooit vlooien gehad bij de dieren.
Zolang je je huis niet kunt behandelen zal het langer duren voordat je de plaag de baas bent.

hanny_jelke schreef:meggiemeg schreef:Je moet het helaas wel de tijd geven om zijn werk te kunnen doen.
Wat ik echter niet snap is dat je eerst spullen met een spray behandeld en dan 3 dagen daarna gaat wassen in de wasmachine.
Om een vlooienplaag goed te behandelen en uiteindelijk de baas te worden moet je wel weten hoe de cyclus werkt. Pas dan kan je deze goed tegen gaan.
Ik zou ook eens een ander middel proberen, hoor meer klachten over de Frontline.
Een goede omgevingsspray werkt langdurig. De eitjes die gelegd zijn (en dat zijn er duizenden) die komen niet allemaal tegelijk uit. Ze reageren op een vochtige warmte (warmte van de cv is ook erg ideaal) en trillingen (die wij veroorzaken door te lopen). Doordat de eitjes niet allemaal tegelijk uitkomen is het belangrijk om de omgeving een tijdje te behandelen en de dieren te blijven behandelen (wat je al doet). Dan ben je an verloop van tijd de plaag de baas. Wij gebruiken preventief advantage en (gelukkig) nog nooit vlooien gehad bij de dieren.
Zolang je je huis niet kunt behandelen zal het langer duren voordat je de plaag de baas bent.
omdat ik me kleren graag schoon draag en ze zeiden dat je 3 dagen niet mocht stof zuigen of dweilen dus dacht dat 3 dagen wachten wel voldoende zou zijn
iedereen bedankt voor jullie reactie's ga eens even goed kijken welke merk ik nu neem.
en ga in het verolg steeds andere soorten gebruiken. frontline komt er bij mij voorlopig niet meer in.
yvonnedv schreef:'s Nachts kan je vlooien vangen door een kaars te branden in een lage bak met water, wat afwasmiddel en slaolie. De vlooien springen naar het licht, belanden in het water en verdrinken. Het afwasmiddel en de olie voorkomen dat ze blijven drijven.
sheela schreef:Heb je er ook aan gedacht om de autobekleding schoon te maken? Ik zou een ongediertebestrijdingsbedrijf bellen. En die mijn hele huis van boven tot onder in laten spuiten.Heb je enig idee waar de besmetting van daan komt? Is misschien ook handig om te weten als je alles wilt bestrijden. Wassen met babyshampoo helpt ook wel om de aanwezige vlooien op je beesten weg te krijgen. Het helpt alleen niet tegen de eitjes en poppen. Er staat op de bussen van de omgevingsspray ook wel dat als je alles ingespoten hebt, je een aantal dagen niet mag stofzuigen. Sterkte!
hanny_jelke schreef:die kaars is het handig daar voor een drijvende kaars te nemen?
en dan met sla olie en afwas midel in het water?
dan ga ik morgen op zoek naar drijvende kaarsen heb nog wel een laage schaal waar ze in prima in kunnen die ook niet te hoog is (ze moeten er wel in kunnen springen)
dierenfan schreef:let wel op dat juist een krabpaal een geweldige plaats is voor vlooien om zich in te nestelen. Zou hem bij goed weer buiten zetten en helemaal met omgevingsspray in spuiten en de rest van de dag buiten laten staan.
daarom wil ik ook pas een nieuwe als ik van de vlooien af ben.
hanny_jelke schreef:nee klopt,
ik kan helaas echt pas behandelen als ik bevallen ben.
dit is heel vervelend. tot die tijd wil ik het wel zo veel mogelijk beperken.
omdat het voor namelijk bij de kat heel erg is (hond valt mee heel raar)
en die jeuk is erg vervelend voor ze natuurlijk.
yvonnedv schreef:hanny_jelke schreef:nee klopt,
kan je hem niet buiten zetten en je man hem grondig in laten spuiten?
hanny_jelke schreef:nee klopt,
over promeris lees ik ook negatieve verhalen dus die vind ik toch wel een beetje eng.
weet wel dat ze bolfo gold bij de dieren winkel hier verkopen dus ga daar eens na vragen morgen vanaf vrijdag mogen ze namelijk weer behandelt worden.
zit er aan te denken ze dan eerst nog een keer te wassen en als ze dan droog zijn en uitgekamt de vlooien middel er op te doen.
is dat verastandig?