En toen had ik twee hamsters!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maartenn

Re: En toen had ik twee hamsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:17

Ik heb ook zo'n houten Karlie wiel, op www.zooplus.nl kun je hem makkelijk bestellen en als je geluk hebt heb je hem dan morgen binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:18

Ik vind het heel aardig van je, dat je er moeite in hebt gestoken. Maar als ik mij al meerdere malen heb verantwoord over mijn keuze dan zou het een optie kunnen zijn om het ook te laten rusten. Soms kunnen hamsters namelijk wél samen. Op m'n school zaten ze ook altijd samen, in een niet al te groot hok, zonder speelgoed, 6 stuks, en die leven allemaal nog steeds.. Dus het kan wel. Ik dank jullie voor het advies, maar wat ik er verder mee doe is aan mij en niet aan een ander. En er staat een reserve hok voor het geval dat het mis gaat hoor.. Maar ze gaan zowel bij elkaar slapen, als apart van elkaar.. Ik kijk het gewoon aan, en hou ze echt wel goed in de gaten (want ik zit er dus echt met m'n neus bovenop). Iedereen zijn eigen manier toch? :)

Ik wil echt niet dat ze doodgebeten worden, ik kick daar echt niet op dus daar hoeven jullie je geen zorgen over te maken.. Genoeg dieren hier die nog stééds leven dus ik geef echt wel om m'n dieren, en als het niet kan, dan kan het niet.. Maar zolang het kan, dan kan het nog.

Verder ga ik me niet verantwoorden, alle goedbedoelde adviezen heb ik een inbox voor. Succes. :)

Maartenn; bedankt! Gelijk eventjes kijken :) Zullen m'n ouders in ieder geval zeker waarderen :+

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:21

Toch vraag ik me af wat voor kooi je hebt ? Afmetingen ?
Ja in dierenwinkels zitten ze ook samen, maar weetje hoevaak het daar fout gaat
Ze horen NIET samen, Campelli's en Roborovski's kúnnen samen, maar ook dit kan fout gaan, maar Rusje leven SOLITAIR
Waarom zou jij ze dan samen houden ? :?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:27

chelle_dora schreef:
Ik wil echt niet dat ze doodgebeten worden, ik kick daar echt niet op dus daar hoeven jullie je geen zorgen over te maken..

Toch niet?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:36

Wat een onwijze schatjes, geniet ervan!
Ik hoop alleen voor jou dat we niet op een gegeven moment moeten lezen "en toen had ik 1 hamster"...

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:42

Heb zelf ook wel eens ruziende hamsters gehad, en idd uit elkaar gehaald. Maar heb ook vaak zat gezien dat ze wel bij elkaar kunnen. Ts zegt toch dat ze ze in de gaten houdt? Lijkt mij prima :)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:57

m1992 schreef:
Heb zelf ook wel eens ruziende hamsters gehad, en idd uit elkaar gehaald. Maar heb ook vaak zat gezien dat ze wel bij elkaar kunnen. Ts zegt toch dat ze ze in de gaten houdt? Lijkt mij prima :)

Hangt compleet van het ras af.
Campbelli's en Roborovki's kunnen inderdaad prima bij elkaar, maar zelfs daar ontstaan vaak nog vechtpartijen.
Bij rusjes wordt het afgeraden behalve als het een koppeltje man en vrouw is.
Syrische hamsters bij elkaar zetten is uit den boze die vechten tot op de dood en dan heb je een waar bloedbad.

Ik hoop gewoon voor ts dat ze geen nare verassing in de kooi ontdekt (halve hamster bv)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:00

mijn hamsters(rusjes) hebben tot hun dood (natuurlijke dood :') ) bij elkaar gezeten,waren beste vriendjes ;)
waren ook zusjes van elkaar :)

Leuke hamsters! :D veel plezier ermee! :))

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:02

Sjonge wat kan bokt weer zeuren zeg! :n

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:11

Sjors schreef:

Totdat er wel iets mis gaat, dan is het ineens eigen schuld dikke bult zeker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:11

Sjors schreef:

Jammer dat er nog altijd mensen zijn die adviezen die notabene natuurlijk zijn voor het dier (samen houden is onnatuurlijk voor een solitair dier) dit als zeuren bestempelen. Maar wel op hun achterste poten staan als een paard in zijn eentje wordt gehouden (is net zo onnatuurlijk als hamsters samen houden).

Verder bemoei ik me er niet meer mee. :) Ik vind het alleen jammer dat sommige mensen uit eigen belang dingen doen die niet natuurlijk zijn voor een dier en veel stress opleveren (is wetenschappelijk bewezen).

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:07

Ik ga hierin mee met Wuis.
Het is jammer dat ts niet de adviezen aan wil nemen van ervaren hamsterhouders.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:29

Na jaaaaaaaaaaaren dieren te hebben gehouden die nooooooooit bij elkaar konden, lees aldus de kenner is een kat ook solitair ( ik heb er momenteel 9 die in een prima groep leven, voorheen 17 ging ook zonder enige vorm van irritatie, sterker nog, de sterkste kater zorgde er bij ons voor dat de zwaksten en jongste dieren eerst aten, en de sterke pas later, en hij dus zelf altijd als laatste. Mijn oudste kater komt thuis niet voor het eten, maar om de hond te kroelen. komt binnen, mauwt het huis bij elkaar tot de hond er is ( kruising pitbull dogo canario, vrijt die hond helemaal op, en wandelt dan weer naar de deur tot zijn personeel hem weer buiten laat, is ook niet geheel volgens de regels der natuur)... fretten sliepen bij ons naast het konijn.. hoe bedoel je abnormaal... chincilla's, slangen en ander soort reptielen ( onze leguaan heeft samen gezeten met een luipaardgekko, beste maatjes tot de gekko dood ging van ouderdom), bergen met ratten ( oh zooo sociaal.. tot ze elkaar opvreten, wat ook wel eens gebeuren kan, een konijn dat samenleeft met een cavia omdat het beste vriendjes zijn en de boel totaal overhoop halen wanneer ze niet in 1 hok samen mogen leven) ben ik van mening dat ik mijn dochter dusdanig heb opgevoed dat ze wel in kan schatten wanneer wel en wanneer iets niet kan.

Hok is ruim zat (ongeveer 70 bij 45 bij 60 centimeter), er staat een reserve hok iets kleiner maar voor nood een prima woning, maar dat is omdat zij dat wil, niet omdat ik dat per definitie nodig acht. Dieren gedragen zich niet altijd volgens de regels der natuur. Als voorbeeld dus o.a. katten, die hier wel voor elkaar zorgen, afscheid nemen wanneer een sterft, en daar ook heel lang nog een gemis van hebben. Paarden die bij ons ook samen in een box staan omdat het nou eenmaal kuddedieren zijn, laat ik er nou 1 hebben die dat helemaaaaaaal niet wil. De andere 2 moeten wel bij hem in de buurt blijven, maar een paddock delen, of een weiland is niet zijn ding van leuk. Dat soort dingen heb je nou eenmaal.. dat moet je dan ook accepteren. Kan ze fijn samen zetten, maar hij vermoord de andere paarden domweg als hij met zijn 1.75 besluit om vol in te gaan op de anderen.. en stoppen.. ho maar... sociaal en erg kuddedierachtig.. NOT)

Regels der natuur zijn leuk, alleen soms niet geheel volgens de behoeften of interesses van het dier. Ik begrijp de bezorgdheid, maar het zou ook fijn zin als er niet altijd over gepiept kan worden. Misschien ook leuk om te bedenken dat i.t.t. veel andere dieren, deze voldoende fruit, groente, zaden en een schoon huis hebben.

Zolang het gaat, en jawel, bij ons is er ALTIJD iemand thuis en met dank aan de hamsters.. ook wakker... en hebben de dieren voldoende aandacht en gezelschap.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:41

Begrijp me niet verkeerd, ik denk ook absoluut niet dat ze niet goed voor de hamsters zal zorgen. Het is alleen jammer dat ze van ervaren hamsterhouders niets aan wil nemen.
Ook al is het eerder goed gegaan en bij andere dieren van jullie anders gelopen dan hun natuur normaal aangeeft te doen, wil niet zeggen dat deze dames niet hun natuur zullen volgen.
En dit is niet piepen, dit is advies geven. Nee niet advies geven maar iets op het hart drukken.

Ook al hebben ze voldoende groente, fruit, zaden en ene schoon huis, als ze gaan knokken dan gaat het tot op de dood en dan ben je er gewoon te laat bij.
Ik heb het zelf gezien en meegemaakt en geloof me ik probeerde ze uit elkaar te halen, leverde mij een vinger op met loshangend vel een hoop bloed en uiteindelijk alsnog een dode hamster die half aangevreten was. heb hem toen nog uit zn lijden moeten verlossen terwijl hij met een loshangende bloederige kaak liep.

xReetch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:49

Wat een schattige hamstertjes zeg!!
En geweldig dat olifantenhuisje!! :+

Ik heb zelf ook een rusje dus weet hoe geweldig die beestjes kunnen zijn.
Heel veel plezier met ze!!!! :P

Ps. laat iedereen zijn eigen beslissingen maken.
Een topic over 2 nieuwe hamstertjes hoort gezellig te zijn, advies is goed, maar iedereen kiest zelf wat ermee gedaan word. ;)

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:21

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:28

Dat is de Silent Spinner waar ik het over had :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:34

wat leuk, sorry misschien heb ik er overheen gelezen maar wat voor soort is het? ik heb ook 2 hamsters (ow zitten ook bij elkaar in een hok en gaat super:) mare ik heb saffierhamsters, lijken erg op die van jou vandaar me vraag:)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:38

Wuis schreef:
Ik zou ze niet samen houden. Het is niet natuurlijk voor ze en je kunt nu eenmaal niet 24/7 voor de kooi zitten. Dus het kan goed mis gaan terwijl jij er niet bent. Dat wil je toch niet op je geweten hebben. Ze zullen vechten tot de dood.

Hier hebben wij helaas ervaring mee.
Mijn broer had vroeger 2 dwerghamsters. Ze hadden een mega hok met een heel groot buizensysteem door heel zijn kamer.
Op een dag vond hij urzel en een kleedje (wat de andere hamster was geweest).

Edit: Ik hoop voor jou dat het anders loopt en je nog veel plezier van je hamster kunt hebben!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:59

Ik zei vroeger ook altijd, die hamsters kunnen makkelijk bij elkaar! Ging super goed.

Totdat wij op een dag terug kwamen na een verjaardag. 1 dood, ander behoorlijk toegetakeld.
Ik heb er in iedergeval van geleerd!

Maar laat ze vooral lekker gezellig bij elkaar zitten! +:)+

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:43

TS: Hoe is het nu eigenlijk met je hamsters? Gaat het goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:47

Gaat nog steeds goed :) De een speelt voor onderzeëer.. Schuift d'r zaagsel naar 1 kant, en duikt er vervolgens onder om er daarna weer uit te springen. Ze zitten nog steeds samen (ondanks alle goedbedoelde en echt wel gewaardeerde adviezen) maar tot nu toe nog steeds geen herrie in de tent. Eten netjes samen naast elkaar en slapen ook nog steeds tegen elkaar aan :) Ze groeien in ieder geval als kool, wist niet dat ze zó snel konden groeien.. Dus ze eten er goed van met z'n 2tjes :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:01

Fijn, was toch even benieuwd!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:47

Fijn dat het nog goed gaat, maar toch kun je er beter voor zijn....
Maja veel plezier met je hamsters

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:05

wat een schatjes!
mijn nichtje had ook altijd 2 rusjes, ging prima samen.
en ik heb wel eens op een huis gepast waar er ook 2 rusjes in 1 hok zaten, ook niks aan de hand.
het kan altijd alle kanten opgaan.