zonnebloem18 schreef:_San87_ schreef:
In Nederland zijn er voor zover ik weet geen asiels met een actief euthanasiebeleid.
Er is inderdaad geen actief euthenasiebeleid maar er zijn nog genoeg dierenasiels die langzitters op een gegeven moment inslapen, dit dan vooral bij de honden heb ik begrepen maar bij katten gebeurt het ook wel.
Daarnaast worden uiteraard de dieren die agressief zijn of zo ziek dat ze geen kans hebben op plaatsing wel ingeslapen.
Ik kan natuurlijk alleen spreken voor het asiel waar ik werk. Maar bij ons wordt geen enkel gezond dier ingeslapen. Hoe oud het ook is of hoe lang het er ook zit of hoe vol het ook is.
Alleen de ernstig zieke dieren die niet meer geholpen kunnen worden, krijgen een spuitje.
) 
Er worden zoveel honden geimporteerd en ze zijn zo vaak ziek. Vaak hebben ze ziektes die alleen gevaarlijk zijn voor honden of hier niet verder kunnen verspreiden, zoals CDV of een of andere parasiet of worm. Maar nu ook rabies. En dan is echt niet zomaar een ziekte. Die hond is hier 2 weken, al 50! mensen moeten gevaccineerd worden. Kan je nagaan als het later ontdekt was, dan waren de gevolgen niet meer te overzien. Voor mensen die rabies niet als een groot probleem zien raad ik eens aan een leuk filmpje te zoeken over een dier of mens leidende aan rabies. Dat is een dood die ik niemand toewens, het is zo ontzettend naar. Daarnaast ga ik als toekomstig dierenarts maar een rabiesvaccinatie halen denk ik, dit zal jammer genoeg niet de laatste keer zijn dat dit gebeurd en mensen dus met de beste bedoelingen voor de hondjes straks de volksgezondheid serieus in gevaar brengen.