Cavia opgezette buik.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 16:28

Ja klopt maar ik moet wel het geld hebben en ben best bereid er geld aan uit tegeven maar als mijn moeder niet bereid is om het geld eraf te halen van mijn spaarrekening ;)

Leandra

Re: Cavia opgezette buik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:28

Heb je geen spaarpot dan of een eigen rekening waar je zakgeld/kleedgeld op komt?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 16:29

ja ik heb een spaarrekening en een wereldpas en daar word mijn loon opgestort maar daar staat niks op ;) en mijn spaarrekening daar kan ik zelf niet aankomen ;)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:00

Sorry maar dat vind ik erg vreemd als je 17 jaar bent :? Je kan de DA ook een factuur laten sturen, dan heb je geen cash geld nodig en kun je het direct via de bank betalen, ik ga er voor het gemak maar vanuit dat je dat zonder je moeder kunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:05

Ik snap Ts wel hoor, mijn moeder weigerde ook altijd.

Tot ik het zelf ging betalen! :D
Maar als dat niet haalbaar is, is het niet haalbaar :)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:09

Ja maar dan kun je je afvragen of je een dier moet nemen :? Je zal ook voor het dier moeten zorgen als het niet haalbaar is, dan betaal je maar in termijnen maar een dier mag daar absoluut niet de dupe van worden, kom zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:10

Bassenqua schreef:
Ja maar dan kun je je afvragen of je een dier moet nemen :? Je zal ook voor het dier moeten zorgen als het niet haalbaar is, dan betaal je maar in termijnen maar een dier mag daar absoluut niet de dupe van worden, kom zeg.

Of je vraagt je af waarom je Ts nu op deze manier moet aanvallen :)

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:20

Dit kan heel goed een gasbuikje zijn, het is verstandig de cavia goed in de gaten te houden nu. Als hij/zij nog goed eet en net zo levendig is als anders, zou ik het even aankijken. Geen plotselinge veranderingen maken in het voer en zorgen dat ze goed ruwvoer opneemt.
Zodra ze wel minder eet, niet poept, natte keuteltjes heeft of minder levendig is, of haar buik echt dik is of op welke manier je het ook niet vertrouwt, zeker mee naar de dierenarts gaan. Die kan vaststellen wat het is en als het bijvoorbeeld een gasophoping is zijn daar zeker wel middeltjes voor die je caafje er bovenop helpen voor het mis gaat, want een gasbuikje moet je wel serieus nemen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:24

Anoniem schreef:
Bassenqua schreef:

Of je vraagt je af waarom je Ts nu op deze manier moet aanvallen :)

Nee, dat vraag ik me niet af. Als je je dier niet de nodige zorg kunt bieden, moet je niet aan een dier beginnen. Nogal onverantwoord van TS om geen reserve te houden voor je dieren. Ze geeft aan zelf te werken, dan kun je er ook voor zorgen dat je de middelen hebt om je dier de nodige zorg te kunnen geven wanneer dit noodzakelijk is. maargoed, dit is een gebed zonder eind. Bokt zit vol met dit soort mensen en daar zijn inderdaad de dieren de dupe van. Ik hoop voor de cavia dat het niks is, want als het wel zo is dan is deze ten dode opgeschreven merk ik alweer.

Cavia lekker wegdoen zeg ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:28

Ts, wil je moeder niet meebetalen als je haar duidelijk vertelt dat het echt nodig is?
Of zeggen dat jij bijvoorbeeld 10,- gaat meebetalen. Ik heb nu bijvoorbeeld alweer tegen mijn moeder gezegd dat ik de eerst volgende keer dat ik naar de dierenarts moet (naar een 'bijzondere dierenarts' voor mijn vogel, want zijn jeuk gaat maar niet weg en ik ben al naar de 'gewone' dierenarts geweest) weer bereid ben om mee te betalen. Hoeft niet veel te zijn.
Ik vind eigenlijk wel dat je zeker moet zijn dat je genoeg geld hebt om een dier te kopen of nemen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:39

Stel nou dat de TS zei, mijn paard heeft een opgeblazen buik maar ik laat de DA niet komen want ik heb geen geld (en dan vooral met de smiley erbij die ze er telkens bij zet, heel irritant ;) )... was Bokt te klein.

Nu gaat het ´maar´ over een cavia en dan kan het opeens WEL?!?!?!?!?! Een cavia is ook een levend wezen, volgens mij zit het diertje al alleen, wat sneu genoeg is voor een GROEPSdier (zelfs principe als een paard alleen laten staan, als dat gebeurt schreeuwt Bokt ook moord en brand). En dan heeft het dier een ophoping in de buik, wat het ook moge zijn, en doet TS er niks aan.

Ik kan daar met mijn verstand niet bij en ga helemaal met Xono mee, als je een dier niet kunt betalen en/of niet kunt voorzien van wat het nodig heeft (medische zorg, een vriendje, etc.), schaf het dan niet aan.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 16:09

Ze gaat waarschijnlijk vanavond naar de dierenarts. En ik bepaal wel zelf of ik de smiley ;) doe en ze kan tenslotte niet samen met een andere cavia, ze zat eerst samen maar dat gaat gewoon fout.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:09

Succes vanavond.
Soms klikt het inderdaad niet met caafjes, wat nog een oplossing kan zijn is met je eigen caaf naar de opvang gaan, daar kunnen ze een geschikt vriendje uitzoeken. Maar iets zegt me dat je het wel best vind zo..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:50

Ga met die cavia naar de dierenarts, want voor een cavia komt hulp snel te laat. Laat trouwens meteen even naar de nagels kijken, die horen gewoon recht te zijn.

Óók als het een tekort is aan vitamine c, moet je snel handelen. Momenteel heb ik een cavia met vitamine c tekort in de opvang, dat dier kan niet meer op zijn poten staan en is graatmager. Het is afwachten of het goed komt, omdat het gewoon te lang geduurd heeft.

Je kunt hem voor de zekerheid alvast vit. c druppels geven. Ik heb een fles vitamine van Teurlings (6 euro voor een 250 ml ong), normaal doe je die in het water. Maar ik doe dat in een spuitje en spuit het gewoon puur in de bek. Ongeveer een halve centimeter van een kleine spuit.

Succes!