Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nathas schreef:Aan de ene kant ben ik het ook wel met jullie eens heb nu weer een konijn thuis zitten die door kennissen in het bos is gevonden (daar dus gedumpt) Ik vind gewoon dat mensen bewuster moeten worden. Dat kopen van een dier niet een soort van impuls is zeg maar. Dan zou het ook al stukken beter zijn.....En veel asiels opvangcentrums niet overvol zitten.
flicka schreef:Ik vind dat degene die onnodig 144 belt voor de kosten mag opdraaien. De dierenpolitie is er alleen voor schrijnend dierenleed en dus niet voor bijv. dieren in dierenwinkels. Daar wordt al op gecontroleerd.
dierenfan schreef:gezien ik helemaal zelf mag kiezen naar welke winkel ik ga kies ik voor een dierenwinkel in debuurt die geen dieren verkoopt en voor zooplus op internet. Alles kan ik zo kopen wat ik maar wil hebben aan voeding (vers) en snacks, speelgoed, manden e.d. enz.
Ga soms wel naar een grote dierenwinkel hier in de buurt die wat knaagdieren, vogels, konijnen, vissen e.d. heeft maar dat doe ik alleen als ze enorme aanbiedingen hebben.
hazira schreef:Princeps; hier in de buurt ook een grote dierenwinkel, die verkoopt ook nog reptielen in bar slechte omstandigheden! Te weinig licht, dus een tekort aan vitamine D, met kans op rare vergroeiingen (ben de naam even kwijt van deze ziekte).
Amaris schreef:Wikipedia zegt:
"Hoewel het in enkele gevallen nog voorkomt, is het niet gebruikelijk dat men in een dierenwinkel terecht kan voor de aanschaf van honden of katten. In veel Europese landen, zoals het Verenigd Koninkrijk, is de verkoop van die dieren in dierenwinkels dan ook bij wet verboden. In België is de verkoop in dierenwinkels verboden vanaf 2009. In Nederland worden nog steeds op grote schaal allerlei exoten naast inheemse diersoorten in dierenwinkels verkocht. Omdat dit niet in alle dierenwinkels even verantwoord gedaan wordt, bestaat er sinds 2007 het burgerinitiatief 'Dierenwinkelinspectie'."
Het mag dus wel nog. En zolang er mensen zijn die in zo'n winkel honden/katten te kopen (kan ik écht niet snappen), zal er ook niet mee gestopt worden ben ik bang.
Zipporah schreef:In Rotterdam bij kruiskade hebben ze ook een dierenwinkel waar buiten 6 duiven in een konijnenkooi zitten, hamsters met ze allen in een kartonnen doos, baby vogels in kartonnen dozen op elkaar gepropt.. ga zo maar door. Ze hadden er zelfs een aantal jaar geleden stiekem een babykangeroe achterin staan. Vorige keer was ik binnen toen ik met een vriendin langsliep die spontaan een vogel wou en alles wat ik zei had hij een mooi tegenwoordje op. Sneu vind ik het..
http://www.rijnmond.nl/nieuws/26-02-200 ... oe-terecht
En dan nog een dierenwinkel bezitten? Begrijp het niet.