Pups en kittens verkopen in dierenwinkel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathas

Re: Pups en kittens verkopen in dierenwinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:07

Aan de ene kant ben ik het ook wel met jullie eens heb nu weer een konijn thuis zitten die door kennissen in het bos is gevonden (daar dus gedumpt) Ik vind gewoon dat mensen bewuster moeten worden. Dat kopen van een dier niet een soort van impuls is zeg maar. Dan zou het ook al stukken beter zijn.....En veel asiels opvangcentrums niet overvol zitten.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:20

Nathas schreef:
Aan de ene kant ben ik het ook wel met jullie eens heb nu weer een konijn thuis zitten die door kennissen in het bos is gevonden (daar dus gedumpt) Ik vind gewoon dat mensen bewuster moeten worden. Dat kopen van een dier niet een soort van impuls is zeg maar. Dan zou het ook al stukken beter zijn.....En veel asiels opvangcentrums niet overvol zitten.

Precies. Laat asiels en de konijnenopvang maar punten zijn waar mensen een konijntje op kunnen halen.
En dan heb je nog de fokker voor de liefhebber van raskonijnen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:24

Ik vind die knaagdieren ook vreselijk!
Bijna niemand weet ..
Dat een hamster gemiddeld 10 km per nacht rent.
Dat een radje echt groot moet zijn ,voorbeeld : Goudhamster moet radje van diameter 30 cm!
Dat een kleine hamster een kooi van 50x70 minimaal en een goudhamster een kooi van min 80x50 moet hebben.
Dat ratten niet alleen kunnen
Dat deze ook stofgevoelig zijn
Dat ratten en hamsters ook niet echt op stro moeten.
Dat je van een knaagdier de tandjes moet controleren en nageltjes.

En ga zo maar door!
Ja vooral over hamsters ,omdat ik die zelf heb en me heb verwonderd over hoeveel mensen hem in een kooitje van 20x 20 dumpen ,elke middag door de kinderen laat wekken en een mini radje hebben.

Edit: Ik weet dat goudhamster eigenlijk een syrische hamster moet heten ,maar voor de niet hamsterkenners

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:33

Ik vind dat degene die onnodig 144 belt voor de kosten mag opdraaien. De dierenpolitie is er alleen voor schrijnend dierenleed en dus niet voor bijv. dieren in dierenwinkels. Daar wordt al op gecontroleerd.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:37

Ik weet om welke winkel dit gaat, meestal zijn dit hondjes uit oostbloklanden. Mijn moeder en zus hebben hier beide een impulsaankoop gedaan. Beide te vroeg bij de moeder weg, vlooien en schurft. Helaas... hondjes waren al gekocht en gingen niet meer weg maar het is sterk af te raden daar wat te kopen. :j (en voor die belachelijke prijzen koop je een stamboom hond )

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:16

flicka schreef:
Ik vind dat degene die onnodig 144 belt voor de kosten mag opdraaien. De dierenpolitie is er alleen voor schrijnend dierenleed en dus niet voor bijv. dieren in dierenwinkels. Daar wordt al op gecontroleerd.

Tja, ik vind dat iederéén die onnodig klik- en meldlijnen belt voor de kosten zou mogen opdraaien... Je zou versteld staan van de wijze waarop deze lijnen worden ingezet om mensen te 'treiteren.'

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:27

Klopt, maar ook mensen die het echt goed bedoelen maar zelf weinig verstand hierover hebben die bellen. En het dus niet echt gegrond blijkt? Want het moet niet zo zijn dat je alleen 144 mag bellen als je een 'echte kenner' bent. Hoe onderscheid je zoiets dan. Want straks durft een groot gedeelte niet te bellen omdat ze twijfelen en bang zijn kosten te moeten betalen. Maar indien mensen bellen om elkaar te treiteren e.d vind ik ook zeker dat ze hiervoor de kosten mogen dragen!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:29

Ja, dat maakt het lastig, zeker omdat al die verschillende lijnen vast geen info uitwisselen, te duur...

Maar mensen die bewezen allerlei lijnen bellen met zaken die telkens niet blijken te kloppen, zouden daar best voor moeten kunnen boeten...
Dat kost namelijk de maatschappij enorm veel geld en dient geen enkel doel...

Maar ja, tis uiteindelijk net zoiets als onnodige kamervragen stellen, kost ook veel, is ook lastig tegen te gaan... :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:36

gezien ik helemaal zelf mag kiezen naar welke winkel ik ga kies ik voor een dierenwinkel in debuurt die geen dieren verkoopt en voor zooplus op internet. Alles kan ik zo kopen wat ik maar wil hebben aan voeding (vers) en snacks, speelgoed, manden e.d. enz.
Ga soms wel naar een grote dierenwinkel hier in de buurt die wat knaagdieren, vogels, konijnen, vissen e.d. heeft maar dat doe ik alleen als ze enorme aanbiedingen hebben.

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:43

Ik vind het ook belachelijk dat er nog steeds reptielen worden verkocht in dierenwinkels. De knaagdieren hebben vaak al een slecht onderkomen, bij de reptielen is het nog een stuk erger..

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 22:45

Over wat 144 betreft, er worden inderdaad veel meldingen gegeven die onnodig zijn.
Vaak zijn het meldingen van mensen die niet weten waarvoor 144 is opgericht.
Het zou handig kunnen zijn om er een betere reclame van te maken, of foldertjes in de bus te gooien zodat er minder onnodige meldingen worden gedaan.
Kunnen zij ook meer tijd uitgeven aan de echt belangrijke gevallen en de spoedgevallen.

Princeps; hier in de buurt ook een grote dierenwinkel, die verkoopt ook nog reptielen in bar slechte omstandigheden! Te weinig licht, dus een tekort aan vitamine D, met kans op rare vergroeiingen (ben de naam even kwijt van deze ziekte).
Ik vind sowieso dat alle dieren in een dierenwinkel verboden moet worden, mits er erg streng gecontroleerd word op huisvesting, gedrag en conditie. En dat er dan een fikse boete op staat.
En dan heb ik het over vissen. Geen vogels, geen reptielen, geen knaagdieren meer!
Vogels geen ruimte om te vliegen(bij veel eigenaren misschien ook niet), reptielen vanwege kleine ruimte, tekort aan vitamine D etc.
En knaagdieren vanwege een slechte huisvesting, waar vele dierenwinkels geen moeite voor doen.

shiladyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:52

dierenfan schreef:
gezien ik helemaal zelf mag kiezen naar welke winkel ik ga kies ik voor een dierenwinkel in debuurt die geen dieren verkoopt en voor zooplus op internet. Alles kan ik zo kopen wat ik maar wil hebben aan voeding (vers) en snacks, speelgoed, manden e.d. enz.
Ga soms wel naar een grote dierenwinkel hier in de buurt die wat knaagdieren, vogels, konijnen, vissen e.d. heeft maar dat doe ik alleen als ze enorme aanbiedingen hebben.

Dit doe ik ook allemaal
dat is het beste
zo kan je ook geen oh wat zielig diertje kopen
en steun je niet de dierenwinkels die dieren in slechte omstandigheden verkopen!

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:41

hazira schreef:
Princeps; hier in de buurt ook een grote dierenwinkel, die verkoopt ook nog reptielen in bar slechte omstandigheden! Te weinig licht, dus een tekort aan vitamine D, met kans op rare vergroeiingen (ben de naam even kwijt van deze ziekte).

Klopt, al geld dat voor hagedissen specifiek en niet voor slangen.

Maar denk ook aan de bloedluis (kan in zeer ernstige plaag tot de dood lijden) verscheidene lagen vervelling over elkaar (niet goed verveld, met afgestorven staarten tot gevolg, omdat de slang gewoon doorgroeit terwijl het te nauwe vel er nog omzit), overal poep, aangevreten door voedseldieren (vooral ratten en veeltepelmuizen beginnen nogal eens aan de slang als deze door stress niet wil eten) en inwendige parasieten die in ernstige besmettingen ook tot de dood lijden, ernstige stress (en dus hongerstaking) door gebrek aan schuilplaats (want dan kan de klant de koopwaar niet zien :( )
verschrikkelijk ;(

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:05

Zooplus verkoopt ook dieren :+
Of vinden jullie garnalen die per post worden verzonden geen dieren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:18

Amaris schreef:
Wikipedia zegt:
"Hoewel het in enkele gevallen nog voorkomt, is het niet gebruikelijk dat men in een dierenwinkel terecht kan voor de aanschaf van honden of katten. In veel Europese landen, zoals het Verenigd Koninkrijk, is de verkoop van die dieren in dierenwinkels dan ook bij wet verboden. In België is de verkoop in dierenwinkels verboden vanaf 2009. In Nederland worden nog steeds op grote schaal allerlei exoten naast inheemse diersoorten in dierenwinkels verkocht. Omdat dit niet in alle dierenwinkels even verantwoord gedaan wordt, bestaat er sinds 2007 het burgerinitiatief 'Dierenwinkelinspectie'."

Het mag dus wel nog. En zolang er mensen zijn die in zo'n winkel honden/katten te kopen (kan ik écht niet snappen), zal er ook niet mee gestopt worden ben ik bang.

In Belgie mogen dieren wel verkocht worden in de dierenwinkels,alleen niet meer op openbare markten.Teminste honden en katten.

Ik heb zelf net 2 maanden een hondje overgenomen van iemand die dat hondje in een dierenwinkel gekocht had.Ze hadden hem verkocht onder de mom dat het geen beweging nodig had en wel in een bench gehouden kon worden :( hondje is een speels ding van 25 cm,dus echt geen hokhondje.Dat is trouwens geen één hondje.De mens die hem gekocht had ,werkt fulltime en had het aangeschaft voor zijn kinderen die hij 1 x in de 14dagen ziet.Ook nog 600 euro voor betaald.Dus hij is er niet gekocht omdat het zo goedkoop was.

Maar goed gelukkig zit het bij ons en zit het nooit niet meer in de bench.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:30

Martine_R schreef:
In de Rentenaar in Zaandam (op de Gedempte Gracht) worden ook nog pups en kittens verkocht. Schandalig. :n

klopt ja heb ik toen een topic over gestart
vind het echt niet kunnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:33

:oo Wat VRESELIJK! Ik dacht dat dit al niet eens meer mocht?!

Ik weet wel dat hondjes/katjes in Amerika die achter het glas zitten er heel lief en schattig uitzien maar dat hun moeders een vreselijk leven hebben achter gesloten deuren, in het donker, als fokmachine :(

Zou me niets verbazen als die dieren uit het oostblok komen en hier verkocht worden, maar ik zie het (goddank) nooit! Ik dacht dus ook dat het niet meer mocht. Oh wat erg!

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:37

arme beestjes,

bij ons bij de boerenbond zitten konijntjes in een glazen hokje van 40cm bij 40cm.
terwijl zo'n 8km verderop ze een mega grote ren hebben met hokje daar zitten ook vlaamse reuzen bij.
zelfde winkel btw

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:11

Oh nu krijg ik gelijk een beeld voor me van toen ik nog in Spanje woonde en daar langs de dierenwinkel ging.... Vreselijk.. Tientallen puppies en kittens in glazen hokjes waar nog geen rat in kan leven.. En telkens als je er langs liep blafte ze weer en keken ze je aan met hun grote oogjes.. ;( Deed me echt pijn om dat te zien, maar ze vonden het heel normaal daar. Ik vind het echt niet kunnen :n

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:21

in barendrecht werden er ook kittens verkocht, daar hadden ze een heel groot speelhok ( met krabpalen, mandjes,kattenbak in de etalage. zelf zou ik ze daar niet kopen.
knaagdieren vond ik daar zielig zaten gewoon in glazen bak niks om te rennen of schuilen, maar bij de winkel bij mij om de hoek ( rotterdam) hebben ze grote bakken met ratjes, verstopmogelijkheden en krijgen ze veel aandacht.

maar niks is zo erg als wat ik in amerika zag, hele berg met van die kleine bakjes met tropische vissen erin... en daar zitten ze dan dag en nacht in.. man man dat was me zielig:S

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:46

In Rotterdam bij kruiskade hebben ze ook een dierenwinkel waar buiten 6 duiven in een konijnenkooi zitten, hamsters met ze allen in een kartonnen doos, baby vogels in kartonnen dozen op elkaar gepropt.. ga zo maar door. Ze hadden er zelfs een aantal jaar geleden stiekem een babykangeroe achterin staan. Vorige keer was ik binnen toen ik met een vriendin langsliep die spontaan een vogel wou en alles wat ik zei had hij een mooi tegenwoordje op. Sneu vind ik het..

http://www.rijnmond.nl/nieuws/26-02-200 ... oe-terecht

En dan nog een dierenwinkel bezitten? Begrijp het niet.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:42

Ik was gister ook bij rentenaar dierenparadijs ( wat een naam ook).. En zag ook een puppie. Heb er een foto van gemaakt en wou het naar de dierenbecherming mailen maar nu lees ik dus dat dit mag.. Absurd vind dat echt niet oké.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:47

Tja, katten en honden vind ik niet kunnen omdat die veel meer aandacht en benodigdheden nodig hebben dan een hamster.
Wij hebben zelf ook een dierenwinkel, en echt met hart en ziel houden we van elk diertje wat we hebben. Elk dier heeft speelgoed, we handelen netjes met een leeftijd waarbij mensen een dier mogen kopen. Zodra het ons niet bevalt gaat het dier niet mee, ookal is het een goudvis. Dit verschilt echt per dierenwinkel want sommige doen het alleen maar voor het geld en hebben nergens verstand van helaas ;)

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 19:05

Inderdaad bij onwijs veel winkels gaat het om het geld.
Laatst hebben 3 mensen van school zo een goudvis meegekregen als verrassing voor een docent, omdat de andere net dood gegaan was.. Komen er 3 kinderen een goudvis kopen, nouja.
Gelukkig zijn er ook goede dierenwinkels zoals die van Negra_Lover!
Veel mensen doen inderdaad niet moeilijk over een goudvis, want het is toch maar een vis..
Vind het heel jammer dat mensen er zo over denken :(

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 19:06

Zipporah schreef:
In Rotterdam bij kruiskade hebben ze ook een dierenwinkel waar buiten 6 duiven in een konijnenkooi zitten, hamsters met ze allen in een kartonnen doos, baby vogels in kartonnen dozen op elkaar gepropt.. ga zo maar door. Ze hadden er zelfs een aantal jaar geleden stiekem een babykangeroe achterin staan. Vorige keer was ik binnen toen ik met een vriendin langsliep die spontaan een vogel wou en alles wat ik zei had hij een mooi tegenwoordje op. Sneu vind ik het..

http://www.rijnmond.nl/nieuws/26-02-200 ... oe-terecht

En dan nog een dierenwinkel bezitten? Begrijp het niet.

Denk dat als mensen dieren blijven kopen dat er over een aantal jaren misschien zelf olifantjes verkocht gaan worden. dit is wel overdreven gezien, maar gaat om t idee.