Nog een belangrijke tip: hou de marter en de vos erbuiten, door aan de bovenkant van het gaas/hek een stroomdraad aan te brengen EN ook nog aan de buitenkant halverwege. Want van mij zijn er toen een paar konijnen en een paar kippen omgebracht. En dan slaap je niet lekker meer.
cyclo86
Geplaatst: 18-02-12 00:20
laats op een congres iets ideaals gezien voor sorehocks, stuk isolatiebuis ( http://www.google.be/imgres?q=isolatieb ... 104&ty=118 ) afknippen en dan vormpje knippen die rond poot past en gaatje inknippen voor de plek waar de ulcer zit en dan tapen zodat het vast zit eraan op die manier steunen ze er niet meer op en geneest het beter om de paar dagen stukje buis vervangen als minder dik is. maar zodra het open is moet het idd eerst chirurgisch opgekuist worden en dan ook ab therapie aan vast. het komt door combi van te weinig bewegen en niet zacht genoege bedding. helaas na het congres mijn eigen konijnen bespied en hadden al klein stukje rood het begin is namelijk verlies van haren op de hak en roodverkleuring (ik heb dus groot hok met weinig zachte bedding heb dit direct aangepast en merk dat ze nu al actiever weer zijn oops... deze winter helaas iets minder groot behuisd dan normaal maar van het voor krijgen ze mega ren bij mjah tuin moet eerst aangepakt zijn. het komt ook schijnbaar ook veel voor bij binnenkonijnen omdat die veel op tegels/parket/tapiijt lopen ipv zachte ondergrond en dus niet enkel bij konijnen in zielige hokjes, iets om rekening mee te houden dus