Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
One_Love schreef:Mensen die zeggen dat asielhonden van die schatjes zijn hebben blijkbaar erg veel geluk gehad want schatjes zijn het 9 van de 10 niet!
Ik werk toevallig op een dierenasiel, al 5jaar. Kan jou vertellen dat de meeste wel schatjes zijn sommige hebben een gebruiksaanwijzing maar heb zelden een hond meegemaakt die niet herplaatsbaar is.

). Toen ze uit huis ontsnapte heeft me dat ongetwijfeld een paar jaar van mn leven gekost door de stress maar goed, ze is weer veilig en wel thuis. Kost ontzettend veel energie om haar ''goed'' te krijgen maar gaat steeds een beetje beter. Ze is het allemaal méér dan waard, ze is echt verschrikkelijk lief en gewoon ontzettend leuk en grappig. In huis de makkelijkste hond ooit, totdat je iets verandert, dan gaat ze in de stress (wat zich uit in veel rondlopen en ''kletsen'').
Maar neemt niet weg dat ik heel erg gek ben op Havanna en dat ze echt mijn vriendinnetje aan het worden is
Soms is het heel erg moeilijk en vraag ik me af waar ik in 's hemelsnaam aan ben begonnen, maar dan houdt ze dat lieve koppie met die grote oren weer schuin en dan is alles weer meer dan de moeite waard
). Ook dat is een superfijne hond geworden, maar heeft me wel doen besluiten dat een eventuele volgende hond, wel weer een herplaatser wordt. Op één of andere manier stralen die dieren een bepaalde dankbaarheid uit. Nog trouwens dan de doorsnee hond.
princesmax schreef:One_Love schreef:Mensen die zeggen dat asielhonden van die schatjes zijn hebben blijkbaar erg veel geluk gehad want schatjes zijn het 9 van de 10 niet!
Ha ha haIk werk toevallig op een dierenasiel, al 5jaar. Kan jou vertellen dat de meeste wel schatjes zijn sommige hebben een gebruiksaanwijzing maar heb zelden een hond meegemaakt die niet herplaatsbaar is.
,maar mis haar nog iedere dag.
Langcara schreef:Vraag voor alle mensen hier met herplaatsers:
Kom je met zulke dieren nu vaker problemen tegen dan met pups?

dierenfan schreef:Niet een gegeven puur om een discussie aan te gaan maar er zitten in NL asielen meer probleemloze honden als tussen de honden die uit het buitenland komen. Bijv. dat enorme bang zijn/terughoudend zijn. Dit moeten die honden van nature hebben om op straat te overleven. Om dat te kunnen onderdrukken kost enorm veel tijd en 100% goed komen zal het nooit.

Maar meer dan zat gecompliceerde honden hoor! De extreme gevallen worden pas geplaatst als dat verantwoord is en dan nog niet bij de eerste de beste. Tsja, en dat er bij zijn waar extra werk in zit heb je in nl ook.. Ik geloof overigens niet dat Havanna lang op straat heeft geleefd, wel zit er een enorm nare herinnering aan mensen bij haar. Maar over all is het een vreselijk lieve hond, zit geen kwaad in.
Langcara schreef:Vraag voor alle mensen hier met herplaatsers:
Kom je met zulke dieren nu vaker problemen tegen dan met pups?