Twee honden vermist in de buurt van Markelo/Goor *gevonden*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 21:50

Lailaa schreef:
Apeldoorn zit ook een asiel, ik houd ook mijn ogen en oren open!

DAt is wel ene stuk verderop. Is het mogelijk dat ze daar ook terecht komen?

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:52

Het is totaal niet bij mij in de buurt, maar wil je wel heel veel sterkte wensen..
Dit is mijn grootste nachtmerrie..

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:55

Het is ook niet bij mij in de buurt maar ik hou mijn ogen ook open. Ik hoop dat je ze snel terug vindt!
Mischien kan je ze ook nog op facebook zetten en in de krant die bij jullie word bezorgd?

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 21:55

Ik had ook nooit gedacht dat dit mij zou overkomen. Want de honden die ik opvoed doen dat gewoon niet.
Deze honden zijn niet zomaar verdwaald maar bewust met 2en snoeihard weggerend. Als we riepen of floten liepen ze nog harder, want ze wisten dat ze fout waren en ze wilden die vrijheid.
Dit is de schuld van mijn aanstaande. Die heeft ze verknald. Liet ze dagenlang aan hun lot over en daarmee hebben ze een bepaalde mate van zelfstandigheid en onafhankelijkheid ontwikkeld en geprofiteerd van hun vrijheid. En die hang naar vrijheid, die kan ik niet meer terugdraaien.
En dat rennen, dat kun je niet bijhouden. We zijn met de auto achterna gereden maar ze waren al helemaal verdwenen. We wisten niet of ze bij de spoorweg naar links of naar rechts waren gegaan.

Feitelijk zullen we aan de stroomhalsband moeten want dit is het enige dat ons nog rest.

In totaal hebben we 5 honden. De drie van mij, en die twee van hem. En die drie van mij blijven gewoon vanzelf bij mij, zonder dat ik daar veel moeite voor hoef te doen. Die twee van hem zijn er dus tussenuit vertrokken vanmiddag. Doen ze bij huis ook.

waar ergens op facebook kan ik ze zetten?

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:58

Langcara schreef:
Lailaa schreef:
Apeldoorn zit ook een asiel, ik houd ook mijn ogen en oren open!

Het zou wel kunnen, ligt er aan waar ze gevonden word, of waar de vinder ze heen brengen. :=

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:02

Lailaa schreef:
Langcara schreef:

Het zou wel kunnen, ligt er aan waar ze gevonden word, of waar de vinder ze heen brengen. :=

In dat geval zouden ze ook in Enschede terecht kunnen komen :).

Lailaa

Re: Twee van onze honden vermist in de buurt van Markelo/Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:04

Ze kunnen overal terecht komen, dat is het probleem.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:05

Laatst bijgewerkt door Karin op 12-02-12 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:05

Zijn ze niet door het ijs gezakt?

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:07

[ .
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 25-04-23 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:08

zandvangers schreef:
ik wilde net typen dat ze misschien San87 ook even kon pb en .
aangezien jij in Enschede werkt :D

ts heel veel succes met je zoektocht , ik zal voor je duimen .

Ze kan idd altijd ons asiel mailen met de foto's en beschrijving. Ik heb ze nu gezien, dus mochten ze bij ons komen, dan kan ik ze identificeren. Ik hoop echter dat ze in de buurt gevonden worden, en snel :(:).
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 12-02-12 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:29

Hoop voor je dat ze heel snel gevonden zijn!!
Mij lijkt ook verstandig dat je dan gewoon een onzichtbare omheining plaatst zodat dit niet meer kan gebeuren. VOor veiligheid van hun en alle weggebruikers zeer handig en als ze het eenmaal kennen zijn ze er zo aan gewend (spreek uit ervaring heb zelf een kat met dit systeem aan en familie van me 4 hondjes die iedereen aan vielen die op de weg langs hun bedrijf kwam en die nu netjes op terrein blijven).

Ik ga duimen dat ze al heel snel terug mogen zijn!!!!

Een link voor zo'n systeem en zeer uitgebreide uitleg: www.antiblaf.nl

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 23:38

Billy schreef:
Zijn ze niet door het ijs gezakt?

Dat hoop ik niet maar dit is dus een van die dingen waar ik me wel ongerust over maakt. Pietertje durft op het ijs, maar Joy niet. De tip van Brammelo en overgelder is een goede, heb gelijk al email verzonden.

Het asiel in Enschede heeft al een email van ons ontvangen en net heb ik ook een sympathieke email gekregen van het asiel dierentehuis Oost Twente in Oldenzaal.

Verto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:27

Langcara schreef:
Feitelijk zullen we aan de stroomhalsband moeten want dit is het enige dat ons nog rest.

-O-

Daar los je nu niks mee op of wel? Een hond straffen lang nadat "de misdaad" begaan is. Hoop dat je ze terug vindt en dat ze een warm welkom hebben in plaats van flink op hun donder zullen krijgen... Met zo'n vooruitzicht zou ik ook weggerend zijn.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 10:31

Misschien hoeven we geen stroomhalsband Verto omdat we ze nooit meer terugzien. Dus met de aankoop wachten we even af. Verder effe geen commentaar want je snapt kennelijk niet eens waarom we zo'n band zouden gebruiken.

Intussen hebben we ook de dierenambulance Almelo op de hoogte gestel en staan ze ook vermeld bij mijndieriszoek.nl.
Mijn vriend is intussen vertrokken met flyers.
Laatst bijgewerkt door Langcara op 13-02-12 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:41

Heftig zeg, je zult er wel een kort nachtje op hebben zitten, niets gevonden vannacht?

Verto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:50

Langcara schreef:
Misschien hoeven we geen stroomhalsband Verto omdat we ze nooit meer terugzien. Dus met de aankoop wachten we even af. Verder effe geen commentaar want je snapt kennelijk niet eens waarom we zo'n band zouden gebruiken.

Klopt, ik snap niet waarom je zoiets zou willen gebruiken.

Waarom zijn de honden eigenlijk weggerend? Schrokken ze ergens van of...?

Als ze weer terug zijn hoop ik oprecht dat je op een diervriendelijke manier jullie band kan herstellen zodat zoiets als weglopen niet meer zal voorkomen.

:brr:

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 11:15

Ik zal jullie even de voorgeschiedenis beschrijven van mijn honden, dan snappen jullie een beetje hoe het in elkaar steekt.
Ik woon sinds een kleine vier maanden samen met mijn huidige partner. Daarbij zijn onze twee "gezinnen" samengevoegd: mijn drie honden en zijn twee honden.
We hebben elkaar leren kennen eerst via de paarden en vervolgens nog wat beter via de honden. We gingen veel samen wandelen en omdat hij veel weg was, zochten zijn honden vaak de buren op, waar ik met wat vriendinnen paardreed. Zijn honden werden veel te veel aan hun lot overgelaten en dat heeft hij vaak genoeg van ons te horen gekregen. Hij had eerst Pietertje en haar zusje, (dat was voor de tijd dat we hem kenden) en dat zusje is op de een of andere manier verongelukt en later teruggevonden op een akker. Pietertje liep veel bij de buren want daar was het gezelliger, ook als ze loops was, hoewel ze daar 2 reuen hadden, een bouvier en een golden retriever. De laatste was niet geinteresseerd maar de bouvier wel, want die was dikke maatjes met pietertje. We hebben eigenaar vaak genoeg gewaarschuwd, maar hij luisterde niet, zodoende kreeg Pietertje dan toch puppies.

Een ervan is naar een vriendin gegaan, en het teefje heeft hij (ook tegen ons advies in) gehouden. Twee honden versterken elkaar en ze trokken er hele dagen op uit om samen op jacht te gaan.
Hiermee is een bepaalde mate van zelfstandigheid en onafhankelijkheid ontwikkeld en vooral een hang naar vrijheid. Het is me tot bepaalde hoogte gelukt om ze op te voeden, maar aan huis lopen ze nog altijd weg als ze samen zijn. Dus mogen ze nooit samen tegelijk naar buiten, tenzij aangelijnd. De hang naar vrijheid kan ik niet meer terugdraaien, die is te sterk, te lonend geweest. Ik kan nooit een beloning tegenoverstellen die daar tegenop kan.

Maar nu voor het eerst terwijl we ergens anders waren, zetten ze samen zij aan zij de spurt in om ons te ontvluchten en de vrijheid op te zoeken. Hoe meer we floten en riepen, hoe harder ze liepen, want ze wilden persé die vrijheid hebben. Het is dus niet schrikken. Dit is ongehoorzaamheid.
De enige manier om dit te voorkomen is altijd aanlijnen, maar dan kunnen ze hun energie helemaal nooit meer kwijt, of een stroomhalsband dat op het moment dat ze weer inzetten we ze kunnen straffen omdat ze niet luisteren.

Ook aan huis zullen we aan een stroomhalsband moeten geloven, maar dan een die werkt op zender, zodat ze nog wel om het huis los kunnen maar niet meer vanaf een bepaalde afstand. Sommigen doen dat met stroomdraad, anderen met draad met zender ingegraven, maar je hebt ook zenders en die zijn gebruiksvriendelijker. Dat laatste wordt onze keus.

Maar als we ze niet terugkrijgen, dan hoeft dat niet meer.
Ik heb altijd honden gehad, en die overal mee naartoe genomen. Die honden kregen de volle vrijheid maar ze liepen nooit of te nimmer weg. Bleven altijd bij mij in de buurt, zonder dat mij dat al te veel moeite kostte. Mijn eigen drie honden zullen me dat ook echt niet flikken. De oudste kan nog wel eens schrikken maar i.p.v. van weg te lopen zoekt ze de veiligheid altijd bij mij.
De twee honden van mijn vriend zijn gewoon verknald en alleen door ze hard aan te pakken kunnen we ze nog een bepaalde mate van vrijheid laten behouden, zonder dat we ze kwijt raken.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:36

Ik zal het ook in de gaten houden, woon in het buitengebied van Diepenheim.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:54

Bel ook even met het Lamoen, de manege op de Enterbroekweg (www.hetlamoen.nl). Zij kunnen zeker ook een oogje in het zeil houden voor je. Wat vervelend overigens, hopelijk hebben jullie ze gauw terug :\

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:04

oliebol had gehoopt dat je ze al terug had gevonden :(
Wbt facebook pagina, Ik heb het zelf nog nooit hoeven maken dus ik weet niet precies hoe het moet maar ik denk dat het zo moet:

als je naar www.facebook.nl gaat staat er maak een pagina aan voor een beroemdheid, bedrijf o.i.d
volgens mij kun je dat daar ook voor je hond maken.

hier een voorbeeld: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 9963734379 deze beagle is weer thuis volgens mij door een dierentolk.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:33

Verto schreef:
Langcara schreef:

Klopt, ik snap niet waarom je zoiets zou willen gebruiken.

Waarom zijn de honden eigenlijk weggerend? Schrokken ze ergens van of...?

Als ze weer terug zijn hoop ik oprecht dat je op een diervriendelijke manier jullie band kan herstellen zodat zoiets als weglopen niet meer zal voorkomen.

:brr:

ik denk of verwacht eigenlijk dat ze een onzichtbare omheining bedoeld met stroomband. Dus een draad (kan bij honden ook draadloos overigens!!) net onder de grond (of boven de grond) langs het terrein doen waar ze mogen lopen. Het dier krijgt dan een halsband om. Loopt hij ongeveer 1 meter van de lijn af dan krijgt hij waarschuwingssignaal. Gaat hij nog dichterbij dan kleine schokjes.
Mijn kat is 3x het schok gebied in gelopen en daarna nooit meer. Ze kan wel lekker los lopen op enorm terrein (en uiteraard in huis). Ze kan dus lekker bij ons op het terras liggen en tussen de bossen zoeken naar ongedierte maar ze kan nooit de rijksweg die achter ons huis loopt op lopen. Daar is mijn vorige kat aangereden en helaas doodgereden en dit hoop ik zo te voorkomen. Het is natuurlijk altijd in de gaten houden dat de batterijen nog goed werken.

Wat ENORMMMMMMMM balen dat ze nog steeds niet terug gevonden zijn zeg!!!!!

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:41

Hoi, uit ervaring weten we dat je zelf alles achterna moet bellen, ga er niet vanuit dat de politie goed in contact staat met alle gangbare instanties, het ene asiel weet niet van het andere en de politie en dierenbescherming spreken elkaar ongewild tegen waar een gevonden hond naar toe wordt gebracht...

Heel veel succes en ik hoop dat ze gauw weer gevonden worden, gelukkig was het afgelopen nacht niet meer zo extreem koud.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 13:46

Die onzichtbare omheining hebben we nodig aan huis.
Maar als we ergens gaan wandelen, hebben we dus ook voortaan een stroomhalsband nodig, zoals blijkt n.a.v. gisteren. Want als ze de spurt inzetten, kunnen we niets meer doen om ze terug te krijgen.

Om hetgeen Arthythmical hierboven verteld heb ik dus de politie gebeld, alle naburige asiels, de amevedi en meerdere dierenambulances. Het is inderdaad een slechte zaak dat die instanties niet een centrale informatiebank hebben zodat door samenwerking dieren gemakkelijker getraceerd en herenigd met hun baas kunnen worden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:38

Ik zie net je bericht, ga vanavond naar Manege 'n Langjan. Dit ligt aan de rand van Rijssen/Enter.

Veel ruiters die de bossen richting Markelo in gaan. Hang even de geprinte Amivedi foto's voor je op, je weet maar nooit of iemand ze toevallig ziet.

Sterkte!